Απόκρυψη ανακοίνωσης

Καλώς ήρθατε στην Ελληνική BDSM Κοινότητα.
Βλέπετε το site μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας!

Η εγγραφή σας στην Online Κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να στείλετε προσωπικά μηνύματα σε άλλους χρήστες, να δημιουργήσετε το προσωπικό σας profile και photo albums και πολλά άλλα.

Η εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και δωρεάν.
Γίνετε μέλος στην Online Κοινότητα.


Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας, παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας.

Αποκαθήλωση Εξουσιας - Κυριαρχίας

Συζήτηση στο φόρουμ 'Κυριαρχία - υποταγή D/s' που ξεκίνησε από το μέλος DeSade, στις 18 Μαρτίου 2015.

  1. DeSade

    DeSade Owner of evelin

    Η παρακάτω συνέντευξη αφορά την εξουσία, και κατ επέκταση την Κυριαρχία Πως κρίνετε τις απόψεις που εκφράζονται στα πλαισια της Κυριαρχιας – Εξουσίας όπως αυτή νοείται και εκφράζεται μέσα στο bdsm;

    Συνέντευξη Κλεανθη Γριβα στο περιοδικό Ανεξήγητο Φεβρουάριος 2004

    Πως μπορούμε να ορισουμε την εξουσια;

    Εξουσία είναι η ειδική σχέση μεταξύ ορισμενων ατόμων η ομάδων που επιτρέπει στους μεν να επικαθοριζουν τη συμπεριφορά και την υλική ύπαρξη των δε , προς ιδίον όφελος, υπο την καλυψη ενός σωτηριολογικού, ιδεολογικού μανδύα. Με άλλα λογια είναι ένα ειδικό μέσο αναγκαίο και κατάλληλο για τη δημιουργία . τη συντήρηση και την αναπαραγωγή των εκμεταλλευτικών σχέσεων που χαρακτηρίζουν α) κάθε κοινωνική οργάνωση που εποικοδομείται πάνω σε αυτές και β )κάθε ατομική σχέση που τις αναπαράγει σε μικρογραφία

    Ποια η σχέση της εξουσίας με τον ανθρώπινο ψυχισμό;

    Η εξουσία βρίσκεται σε άμεση συνάφεια μα την ψυχική δομή του ανθρώπου. Σε ότι αφορά αυτούς που την ασκούν, λειτουργεί ως προσκαίρως ανακουφιστικό και άκρως εξαρτησιογονο ψυχοφάρμακο για τα υπαρξιακά κενά, τις ανασφάλειες και τις προσωπικές ανεπάρκειες που τους ταλανίζουν (για αυτό και χρειάζονται ολο και πιο αυξημένες δόσεις της) Σε ότι αφορά αυτους που της υφίστανται, λειτουργέι με παρεμφερή τρόπο στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση , εξαναγκάζοντας τους να εσωτερικεύουν την υποτελή τους κατάσταση και να την αποδέχονται ως αναπόφευκτη «μοίρα» τους . Η ψυχοδιανοητική διεργασία μέσω της οποίας καθίσταται δυνατή αυτή η διαστροφική ( αλλα ανακουφιστική και αναγκαία σε κάθε εκμεταλλευτική σχέση , συλλογική ή ατομική ) βασίζεται στην υποκατασταση της πραγματικότητας από οριμσνες ιδεολογικοποιήσεις της πραγματικότητας. Προκειται για μια διεργασία που στηριζεται στην συνειδητη ή ασυνειδητη αποδοχή και την εσωτερίκευση ενός διαστροφικου μηχανισμου ο οποίος επιτρέπει στους θιασωτες αυτης της ιδεολογικοποίησης αφενός να αποδίδουν όλα τα θετικά στοιχέια στην ορθή εφαρμογή της και αφετέρου να ερμηνευτούν όλα τα αρνητικά γνωρίσματα αυτής της πραγματικότητας ως αποτέλεσμα των ‘λανθασμένων ‘ εφαρμογών της ή ως επιδράσεις ‘ αλλότριων παραγόντων’. Έτσι κατασκευάζεται η ζωτική αυταπάτη που είναι αναγκαία για να εξακολουθεί να υφίσταται και να λειτουργεί η κάθε εξουσιαστική σχέση

    Η επιθυμία για εξουσία είναι χαρακτηριστικό όλων των ανθρώπων ή τη συναντάμε μόνο σε συγκεκριμένους;

    Η επιθυμία για εξουσία είναι ευθέως ανάλογη των υπαρξιακών κενών που βιώνει η ατομική προσωπικότητα. Ένας άνθρωπος που χαρακτηρίζεται από υπαρξιακή πληρότητα δεν ενδιαφέρεται να ασκήσει εξουσία και δεν προσφέρεται ως πεδίο ασκησης εξουσίας

    Τα υψηλα ιδανικα και τα ανθρωπιστικά ιδεώδη μπορουν να συνδυαστουν με τη λαχταρα για ανοδο σε υψηλες εξουσιαστικές βαθμίδες;

    Καλυπτουν παντα κάθε τετοια επιδιωξη

    Επηρεάζονται οι άνθρωποι που ασκουν εξουσία όταν τα αποτελεσματα της εξουσίας είναι αρνητικά; Ποσο επηρεάζει το έργηο ενός ατόμου που ασκεί εξουσία η προσωπική ζωή, η σωματική υγεία, η ψυχική υγεια, προσωπικα ψυχολογικά τράυματα;

    Επηρεάζονται παντα αρνητικά ανεξάρτητα από τα αποτελέσματα της άσκησης της εξουσίας αυτά καθαυτα. Και σ αυτή την επίδραση καθοριστικό ρολο παίζουν όλοι οι παραγοντες που αναφερατε και όχι μονο αυτοι.

    Ποια είναι η πιο επικινδυνη μορφή εξουσίας;

    Η παράλογη εξουσία δηλαδή η εξουσία που διαμεσολαβειται από μηχανισμούς καταναγκασμού. Ο εριχ φρομ κανει μια διακριση αναμεσα σε δυο μορφές εξουσίας: Μια αυθεντική και μια παράλογη. Η αυθεντικη εξουσια στηριζεται μονο σττο προσωπικο παράδειγμα , την καλλιέργεια , την ευαισθησια στον θαυμασμό και την αγάπη που προκαλει. Η παραλογη επιβάλλεται μόνο με τη βια και εχει για στήριγμα της διαφόρους μηχανισμούς καταστολής. Ο Μαρξ, ο Μπετόβεν ο Πικασο επηρεαζουν τον τροπο που αισθανομαστε και κατανοουμε τον εαυτο μας και τους αλλουςμε τη δημιουργικη παρουσια τους και μονο. Αντιθετα ο Χιτλερ, ο Σταλιν , ο Διευθυντης και ο Κλειδοκρατορας επηρεαζοτν τη συμπεριφορα μας μεσω των μηχανισμων βιας που ελέγχουν.Η Αυθεντικη «εξουσία» είναι παράγωγο και παραγωγός υγέιας. Η παράλογη εξουσία είναι παράγωγο και παραγωγός αρρώστιας.

    Πως θα περιγραφατε το ψηχογραφημα ενός διαχειριστή θεσης εξουσίας ή ενός ατομου που ξεκινα από χαμηλες βαθμιδες εξουσιας και εχει βαλει ως στοχο την ανέλιξη του σε θεσεις Κεντρων που παίρνονται αποφασεις;

    Ως ένα άτομο με συντριπτικά υπαρξιακά κένα και προβλματα , ψυχοσυναισθηματικά ανεπαρκες ή ανωριμο , διανοητικα αγκυλωμένο, κοινωνικα συμπλεγματικο και ερωτικά καταπιεσμένο το οποιο θεωρει ότι δινει διεξοδο στην κατασταση του αναπτυσοντας το ιδιατερο εκεινο στοιχειο της καταστρεπτικής επιθετικότητας που χαρακτηριζεται ως ‘σαδισμος’ . Ανασφαλές , δειλό αβεβαιο και δουλικό. Είναι πλήρως αντιφατικό, λατρεύει μονο τη δυναμη εκεινη που του επιτρεπει να εξουσιαζει καποιο άλλο ατομο και υποτασσεται αδιαμαρτυρητα σε οποια εξουσία. Περηφανευεται για την σεξουαλικη του επαρκεια και βασανίζεται από τον φοβο της σεξουαλικής του ανεπάρκειας. Ασκώντας εξουσία σε κάποιον συντηρεί την αυταπάτη ότι αποκτάει ‘ταυτοτητα’
     
  2. Koproskylo

    Koproskylo Regular Member




    ....ανεξήγητο είναι το πως το διάβαζε αυτό το περιοδικό κόσμος στα σοβαρά.
     
  3. íɑʍ_Monkeץ

    íɑʍ_Monkeץ Contributor

    Στο κείμενο αυτό κινδυνολογεί και γενικεύει μπορείτε να μου εξηγήσετε σε μία παράγραφο ( την τελευταία ) τη διαφορά ανάμεσα στο υγιές και το άρρωστο . ;
     
  4. gaby

    gaby Guest

    Και από τον άρχοντα Έγκελς, επίσης για την εξουσία. Στο βαθμό που με αφορά λέει ότι η εξουσία σημαίνει την επιβολή της θέλησης του άλλου πάνω στη δική μας και ότι επιπρόσθετα η εξουσία προϋποθέτει την υποταγή.

    Αυτό χωρίς περαιτέρω αξιακές κρίσεις. Δεν έχω καμία αντίρρηση και δεν προτίθεμαι να προσπαθήσω να κλονίσω το κείμενο του Ψυχιάτρου Κλεάνθη Γρίβα που παραθέτει ο @DeSade, το σέβομαι για αυτό που είναι, το κείμενο κάποιου μέλους της αντιεξουσιαστικής ελίτ. Δεν έχω καμία πρόθεση να δεχτώ να τελείται πάνω μου αξιόλογη σαδιστική πράξη χωρίς την "θεσμοθέτηση" της Κυριαρχίας την οποία έχω αποδεχτεί με τη συναίνεσή μου. Πιθανά αυτό να με καθιστά εξουσιολάγνα. Κανένα θέμα. Υπήρχαν καιροί που πράγματι "έφευγα" με το που ένιωθα ότι ο Έτερος μου είχε επιβάλει τη θέλησή του, ιδίως αν το είχε κάνει αυτό κατά τρόπο ταπεινωτικό. Τώρα πια το θεωρώ λίγο πολύ δεδομένο ότι θα υποταχτώ στη βούληση του Κυρίαρχου, έτσι δεν με εντυπωσιάζει τόσο. Εξυπακούεται ότι σε κοινωνικό επίπεδο τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά από ότι στις ερωτικές σχέσεις.

    Φρίντριχ Ένγκελς
    Για την εξουσία

    Γράφτηκε: 1872
    Πρωτοδημοσιεύτηκε: 1874 στο Ιταλικό Almanacco Republicano
    Πηγή: Marx-Engels Reader, New York: W. W. Norton and Co., 2η έκδοση, 1978 (1η έκδοση, 1972), σελ. 730-733.
    Αναδημοσίευση: Η αναδημοσίευση του παρόντος είναι ελεύθερη, με την παράκληση να γίνεται παραπομπή στο ελληνικό ΜΙΑ.

    https://www.marxists.org/ellinika/archive/marx/works/1872/giaexoysia.html
     
  5. Elune

    Elune Priceless

    Πολύ ενδιαφέρουσα η οπτική γωνία του συγκεκριμένου ψυχίατρου. Νομίζω ωστόσο ότι τα λεγόμενά του δεν έχουν να κάνουν σε καμία περίπτωση με το BDSM, καθώς είναι ολοφάνερο ότι αναφέρετε σε χώρους εργασίας/κοινωνικά στάτους. Οπως σωστά επισήμανε και η @gaby η υποταγή/Κυριαρχία έχει να κάνει αποκλειστικά με το "παιχνίδι" και την ευχαρίστηση τόσο του/της Κυρίαρχου όσο και της/του υποτακτικού. Το κάνουν και οι δύο για να περάσουν καλά και να ευχαριστηθούν, οπότε τα όσα λέει ο κ. Γρίβας πάνε περίπατο.

    Αντίθετα, τα όσα αναφέρει σχετικά με τον "πόθο" για εξουσία στις υπόλοιπες εκφάνσεις της ζωής ενός ατόμου είναι απόλυτα "δίκαια". Το να αποζητάς την εξουσία για να "πηδήξεις" τους άλλους μέσω αυτής, τότε κάτι δεν πάει καλά. Τα απωθημένα έχουν δημιουργήσει την ανάγκη για να επιβληθείς, χωρίς να το αξίζεις.

    Αξιζει πάντως να σημειώσουμε ότι οι συγκεκριμένες απόψεις διατυπώθηκαν το 2004! Αρα, μιλάμε για διαφορετικές κοινωνικοπολιτικές συνθήκες. Ας μας εκθέσει τις απόψεις του κάποιος από τους συμφορουμίτες, που είχαν ενεργό ρόλο τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο στο χώρο του BDSM. Τις διαφορές του τότε με το τώρα!

    Περιμένω με ενδιαφέρον,λοιπόν, να ακούσω την άποψη του κύριου @MasterJp, για το εν γένει θέμα, αλλά και τις διαφορές του τότε με το τώρα. Παράλληλα, θα καλέσω και την κυρία @gaby να απαντήσει επίσης στις διαφορές του τότε με το τώρα. Και γενικά όποιον πιστεύει ότι έχει κάτι να πει, επί του θέματος.
     
    Last edited: 19 Μαρτίου 2015
  6. MasterJp

    MasterJp Advisor Staff Member In Loving Memory

    @Elune: Οι απόψεις του κ. Γρίβα μου είναι γνωστές, του νηματοθέτη επίσης, συμφωνώ με το Koproskylo όσον αφορά το περιοδικό. Θα εξέθετα ευχαρίστως τις απόψεις μου αν δεν θεωρούσα το παρόν νήμα καθαρά προβοκατόρικο, εκτός αυτού είναι άλλωστε ήδη δημοσιευμένες. Το φόρουμ υφίσταται από το 2005 και γράφω από τότε τόσο για την εξουσία στο bdsm όσο και για την εξουσία γενικά. Αν το επιθυμείτε μπορείτε να ανατρέξετε.

    Όσο για τον κ. Γρίβα, ελπίζω πριν ξαναψυχογραφήσει να διαβάσει τουλάχιστον λίγο Μπακούνιν και Κροπότκιν κατ' ελάχιστον αν ο Έγκελς του πέφτει βαρύς και να συμπεριλάβει στο πόνημά του τουλάχιστον τους Γκάντι, Μαντέλα, Τσε και γιατί όχι Πάλμε καθώς είμαι σίγουρος πως οι Αλέξανδρος, Καίσαρας, Ταμερλάνος, Τζέκινς Χαν, Αττίλας, Μ. Πέτρος, Ωνάσης, Gates, Jobs και λοιποί είναι γι' αυτόν ανασφαλή, κρυφοδουλοπρεπή κακομαθημένα κωλόπαιδα με ψυχολογικά προβλήματα και καταπιεσμένο λίμπιντο
     
    Last edited: 19 Μαρτίου 2015
  7. gaby

    gaby Guest

    Ποτέ δεν είπα τέτοιο πράγμα και ούτε έχω πει και έχω διαφωνήσει όποτε λέγεται   Αυτό που λέω είναι ότι η Κυριαρχία και η υποταγή σε μια διαπροσωπική σχέση είναι άλλο πράγμα από τις σχέσεις εξουσίας στην κοινωνία, την δουλειά, την οικογένεια ακόμα γιατί σε αυτά όλα τον πρώτο ρόλο παίζουν οι συσχετισμοί και οι συνθήκες χωρίς να παραβλέπω τους χαρακτήρες των ανθρώπων και την ελεύθερη βούλησή τους.

    Μπορεί να είναι και φάβες. Για τον λόγο ότι η εξουσία φέρνει χρήμα και άλλη εξουσία και άλλο χρήμα και κοινωνική προβολή και σεξ - είναι αφροδισιακή - και τα μύρια όσα. Υπάρχουν πάρα πολλά κίνητρα πέρα από την ενόρμηση επιβολής, που δεν είναι τόσο μονοσήμαντη και ανούσια όσο την χτυπάει ο Γρίβας.



    Οι αντιλήψεις αλλάζουν αργά και μια δεκαετία δεν είναι τίποτα για στρατευμένες απόψεις. Αν εννοείς πώς επηρέασε η κρίση τις σχέσεις εξουσίας στην κοινωνία, θα περιμένεις για καμία δεκαετία ακόμα. Ως τότε, στους όσους ανέφερε ο @MasterJp πιο πάνω προσθέτω Κονδύλη αλλά ρίξε ματιούλα στα κείμενα Ντολμανσέ επί του θέματος, εδώ τα έχουμε και είναι άπειρα πιο λεπτοδουλεμένα από του Γρίβα.
     
  8. íɑʍ_Monkeץ

    íɑʍ_Monkeץ Contributor

    Give a man power and you will reveal his true character ~Lincoln.