Απόκρυψη ανακοίνωσης

Καλώς ήρθατε στην Ελληνική BDSM Κοινότητα.
Βλέπετε το site μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας!

Η εγγραφή σας στην Online Κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να στείλετε προσωπικά μηνύματα σε άλλους χρήστες, να δημιουργήσετε το προσωπικό σας profile και photo albums και πολλά άλλα.

Η εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και δωρεάν.
Γίνετε μέλος στην Online Κοινότητα.


Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας, παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας.

Από το φως στο σκοτάδι ο Βωμός των 12 Θεών

Συζήτηση στο φόρουμ 'Ειδήσεις' που ξεκίνησε από το μέλος James_Bondage, στις 15 Φεβρουαρίου 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. James_Bondage

    James_Bondage Regular Member

    Η διοίκηση των ΗΣΑΠ έχει αποφασίσει την εσπευσμένη κατάχωση μιας εκ των σημαντικότερων αρχαιολογικών ανακαλύψεων.

    Τα έργα ανακαίνισης της γραμμής των ΗΣΑΠ στο σημείο ανάμεσα στο Θησείο και το Μοναστηράκι έφεραν στο φως μία από τις σημαντικότερες αρχαιολογικές ανακαλύψεις των τελευταίων ετών. Η ανακάλυψη δεν έγινε ευρέως γνωστή πέραν των αρχαιολόγων και η διοίκηση των ΗΣΑΠ έχει αποφασίσει την εσπευσμένη κατάχωση.

    Πρόκειται για τον Βωμό των Δώδεκα Θεών, στην Αρχαία Αγορά των Αθηνών, ένα από τα αρχαιότερα μνημεία της πόλης, που αποτελούσε ορόσημο και θεωρούνταν ουσιαστικά το κέντρο της, εφόσον χρησιμοποιούνταν ως αφετηρία για τη μέτρηση των αποστάσεων. Ηταν η «Πλατεία Συντάγματος» της αρχαίας Αθήνας, όπως λένε χαρακτηριστικά αρχαιολόγοι.

    Οι αρχαιολόγοι μιλούν για μία ανακάλυψη υψίστης σημασίας, ικανή να ανατρέψει τη ματιά μας πάνω στη διαμορφούμενη τοπιογραφία της αρχαίας πόλης. «Λίγα μνημεία των αρχαίων Αθηνών αναφέρει ο Θουκυδίδης στην ιστορία του», λέει η αρχαιολόγος Ανδρονίκη Μακρή. «Από αυτά ακόμη λιγότερα έχουν βρεθεί και υπάρχουν μέσα στους αρχαιολογικούς χώρους της ασφυκτικά χτισμένης σύγχρονης πόλης. Αν κάποιος μας ρωτούσε, “ποια στάση πρέπει να έχουμε προς αυτά τα μνημεία εμείς οι σημερινοί Ελληνες”, η απάντηση είναι προφανής. Να τα διαφυλάξουμε ως κόρην οφθαλμού. Να τα αναδείξουμε και να τα προβάλουμε με κάθε τρόπο».

    Ο Βωμός των Δώδεκα Θεών (ένα μικρό τμήμα του είναι ορατό στην Αρχαία Αγορά) βρίσκεται σχεδόν στο σύνολό του κάτω από τις γραμμές του τρένου. Οι ΗΣΑΠ δεν επιθυμούν να δώσουν χρόνο στους αρχαιολόγους να συλλέξουν τα απαραίτητα στοιχεία και να ωριμάσει η σκέψη για τον χειρισμό της κατάστασης. Κατά τους αρχαιολόγους, η ανακάλυψη είναι 100% ασφαλής ως προς την ιστορική της ταυτοποίηση, δεν επιδέχεται δηλαδή αμφισβήτηση, διότι ο Βωμός είναι από τα έντονα μαρτυρημένα μνημεία από φιλολογικής απόψεως.

    Μελέτη και περίσκεψη

    «Η αρχαιολογική σημασία του βωμού για την πρώιμη ιστορία της αγοράς, και μάλιστα τώρα με τα νέα στοιχεία που προέκυψαν από την ανασκαφή, είναι προφανής στους ειδικούς επιστήμονες», λέει ο Αγγελος Π. Ματθαίου, γραμματέας της Ελληνικής Επιγραφικής Εταιρείας. «Οτι τα νέα στοιχεία που προέκυψαν δεν έχουν ακόμη γίνει κατανοητά σε βάθος, και πώς άλλωστε να γίνουν σε τόσο μικρό διάστημα, είναι επίσης προφανές στους ειδικούς. Χρειάζεται ακόμη πολλή μελέτη και περίσκεψη, όχι μόνο για τις πρώιμες φάσεις του ίδιου του βωμού αλλά και για τις συνέπειες που έχουν αυτές στην πρώιμη ιστορία της αρχαίας αγοράς».

    Κατά τον Θουκυδίδη (Ιστοριών VI, 54, 6-7), ο Βωμός των Δώδεκα Θεών ιδρύθηκε στα χρόνια της τυραννίας των Πεισιστρατιδών, από τον εγγονό του Πεισιστράτου και συνονόματό του Πεισίστρατο, υιό του τυράννου Ιππία, το 522/1 π.Χ. Ηταν το κέντρο της πόλης. Οπως μας πληροφορεί η αρχαιολόγος Σοφία Αλιφέρη, «ο Πίνδαρος, προφανώς αναφερόμενος στον Βωμό, στον διθύραμβό του για τους Αθηναίους, καλεί τους Ολύμπιους Θεούς σε χορό κοντά στον ευώδη, πολυσύχναστο ομφαλό της πόλεως στην ιερή Αθήνα, στην ξακουστή, περίτεχνα διακοσμημένη αγορά».

    Ο βωμός καταστράφηκε εν μέρει κατά την περσική επιδρομή και δεν ανοικοδομήθηκε παρά αρκετά χρόνια αργότερα, «όπως υπέδειξαν κατά την ανασκαφή της Αγοράς η φθορά των σωζόμενων λίθων του αρχικού περιβόλου, αλλά και λίγα όστρακα που την χρονολογούν στο τελευταίο τέταρτο του 5ου π.Χ.

    Στα νεότερα χρόνια, το έτος 189,1 όταν γίνονταν τα έργα κατασκευής του σιδηροδρόμου Αθηνών - Πειραιώς, ο χώρος της Αρχαίας Αγοράς είχε ελάχιστα ανασκαφεί και από τα αρχαία μνημεία της ελάχιστα είχαν αποκαλυφθεί. Δεν ήταν δυνατόν λοιπόν τότε να γνωρίζουν τι μνημεία ενδέχετο να καταστραφούν κατά την πορεία της σιδηροδρομικής γραμμής και να μεριμνήσουν σχετικά για τη διάσωσή τους. Παρά ταύτα -όπως επισημαίνουν οι αρχαιολόγοι στην «Κ» - η πρόσφατη ανασκαφή αποδεικνύει την περιορισμένη καταστροφή των μνημείων στο σημείο αυτό από την εσκεμμένη τοποθέτηση των ραγών του τρένου σε υψηλότερο επίπεδο. Τα στοιχεία που παραθέτουν είναι διαφωτιστικά: Η διάνοιξη χανδάκων για τη θεμελίωση των τοίχων του σιδηροδρόμου το 1891 κατέστρεψε μερικώς τον περίβολο του βωμού και έφερε στο φως μικρά τμήματά του. Η συνέχειά του αποκαλύφθηκε κατά τις ανασκαφές της Αγοράς το 1934. Ευτυχές γεγονός που οδήγησε στην ταύτιση του περιβόλου με τον Βωμό των Δώδεκα Θεών αποτέλεσε η σύγχρονη ανακάλυψη μιας βάσης αναθηματικού αγάλματος, που έφερε την αρχαϊκή επιγραφή «Λέαγρος ανέθεκε Γλαύκωνος δώδεκα θεοίσιν».

    Πλήθος ερωτημάτων που υπήρχαν ώς τώρα και που απασχολούσαν τους αρχαιολόγους αναμένεται ότι θα μπορούν να απαντηθούν με την πρόσφατη αυτή ανασκαφή. Οι αρχαιολόγοι ωστόσο εκφράζουν τη βαθιά απογοήτευσή τους, καθώς η χαρά της ανακάλυψης προσκρούει στη λογική της άμεσης και εσπευσμένης κατάχωσης του βωμού.

    Τι μέλλει γενέσθαι, η ώρα της ευθύνης

    Η νέα αυτή ανακάλυψη επαναφέρει τη σύγκρουση δύο προσεγγίσεων. Ο ΗΣΑΠ βιάζεται να ολοκληρώσει ένα έργο το οποίο έχει ήδη καθυστερήσει και έχει ταλαιπωρήσει το κοινό. Από την άλλη, οι αρχαιολόγοι επισημαίνουν τη μοναδικότητα της ανακάλυψης και παρουσιάζουν το ζήτημα ως μία σπάνια ευκαιρία για να δούμε εξ αρχής την οργάνωση της τοπιογραφίας των αρχαίων Αθηνών μέσα στα όρια της σύγχρονης πόλης (με προφανή τα μακροπρόθεσμα οφέλη στον τουρισμό και στην προβολή της Αθήνας).

    Για τους αρχαιολόγους, η προοπτική κατάχωσης αυτού του εξαιρετικού ευρήματος προκαλεί απογοητευτικές σκέψεις για τις βασικές επιλογές μας ως κοινωνίας. Καλούμαστε να διαχειριστούμε ένα παρελθόν, λένε, του οποίου αποδεικνυόμαστε κατώτεροι, ακόμη και σε επίπεδο αδυναμίας κατανόησής του. «Είναι υποχρέωσή μας προς τον εαυτό μας, προς τα παιδιά μας και προς τον υπόλοιπο κόσμο και μάλιστα του δυτικού πολιτισμού του οποίου οι ρίζες καυχιόμαστε ότι βρίσκονται εδώ», λέει η αρχαιολόγος Ανδρονίκη Μακρή. Αν γίνει κατάχωση, τότε «ως κοινωνία θα έχουμε παραδεχθεί ότι δεν μπορέσαμε, ότι άλλοι υπαγορεύουν τους κανόνες, όσοι καταλήστευσαν τον τόπο και, το κυριότερο, όσοι εκμαύλισαν τους ανθρώπους, όσοι συνέβαλαν να χάσουν οι Ελληνες την αξιοπρέπεια της φτώχειας και της ολιγάρκειάς τους, όσοι ξεπούλησαν τη συνείδηση του εμείς αντί του εφήμερου εγώ, όσοι συστηματικά διέσυραν, ευτέλισαν και κατέστησαν το παρελθόν ανυπόληπτο αντί του δανείου ευμαρούς παρόντος», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Αγγελος Π. Ματθαίου. Οι αρχαιολόγοι προτείνουν υπερύψωση της γραμμής ή μεταφορά του βωμού.



    ΣXETIKA ΘEMATA
    Στο φως το μνημείο των Δώδεκα Θεών _(...EΛΛAΔA...)



    Πηγή: kathimerini.gr | Από το φως στο σκοτάδι ο Βωμός των 12 Θεών
     
  2. Απάντηση: Από το φως στο σκοτάδι ο Βωμός των 12 Θεών

    πραγματικά συγκινούμαι και με πιάνει δέος με κάποια τέτοια ευρήματα
    ελπίζω να μην δείξει την μαλακία του γι ακόμα μία φορά το κράτος
    και καταστρέψει έναν τέτοιο πολιτισμικό θησαυρό για να φτιάξει τον ΗΣΑΠ πιο γρήγορα
    πολιτισμικό έγκλημα...
     
  3. James_Bondage

    James_Bondage Regular Member

    αυτο που αναρωτιεμαι ειναι το εξης:
    Γιατι το βρηκαν τωρα και δεν το ειχε βρει η χουντα που πρωτοεφτιαξε τις υπογειες σηραγγες του ΗΣΑΠ?
     
  4. thaleia

    thaleia Contributor

    Απάντηση: Από το φως στο σκοτάδι ο Βωμός των 12 Θεών

    πρεπει αμεσα να κατατεθουν ασφαλιστικα μετρα για την διακοπη των εργασιων , αν δεν εχει γινει ηδη , εδω θελω ολους του φιλους αρχαιοφιλους Ελληνες και φιλελληνες και μετεχοντας της ελληνικης παιδειας ....
     
  5. torpedo67

    torpedo67 New Member

    Απάντηση: Από το φως στο σκοτάδι ο Βωμός των 12 Θεών

    Aπό εμπειρία γνωρίζω ότι οπουδήποτε βάλει απαγορευτικό η αρχαιολογική υπηρεσία ούτε η τρόικα δε μπορεί να αλλάξει την απόφαση ...Άρα όσο και αν το θέλει ο ΗΣΑΠ δεν είναι στο χέρι του να καταχωνιάσει οτιδήποτε ...Από εκει και πέρα όμως υπάρχει και ένα ακόμα πιο σοβαρό ζήτημα , κατά πόσο δηλαδή η παλιά πόλη (αρχαία , βυζαντινή) θα εγκληματεί σε βάρος της σύγχρονης .
    Από καιρό πιστεύω θα έπρεπε να βάλει η πολιτεία ένα όριο. Αυτό όμως δε βλέπω να συμβαίνει. Όπως και να έχει το ζήτημα είναι πολυ μεγάλο και δεν αναλύεται σε λίγες γραμμές...
     
  6. vautrin

    vautrin Contributor

    Για να μην δημιουργούνται λανθασμένες εντυπώσεις, η διοίκηση του ΗΣΑΠ έχει ανακοινώσει επίσημα εδώ και τρεις μήνες την εύρεση των αρχαίων. Αν μπείτε στην ιστοσελίδα του Οργανισμού θα διαβάσετε τα εξής:


    ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΕΡΓΩΝ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ - ΑΤΤΙΚΗ

    26/11/2010

    ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΕΡΓΩΝ ΛΟΓΩ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΥΡΗΜΑΤΩΝ


    ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


    Της 26/11/2010



    Η ΑΕ ΗΣΑΠ ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι κατά τη διάρκεια των εργασιών ανακαίνισης της σιδηροδρομικής γραμμής, στην περιοχή μεταξύ των σταθμών ΟΜΟΝΟΙΑ - ΘΗΣΕΙΟ, προέκυψαν αρχαιολογικά ευρήματα.

    Tο τμήμα μεταξύ ΑΤΤΙΚΗ - ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ παραμένει εκτός λειτουργίας και ο χρόνος παράδοσής του θα ανακοινωθεί με νεότερο δελτίο τύπου, μετά την ολοκλήρωση των αρχαιολογικών ερευνών, στο τμήμα ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ - ΘΗΣΕΙΟ.

    Η Εταιρεία διαβεβαιώνει ότι καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για επιτάχυνση των εργασιών, σε συνεργασία πάντοτε με την Αρχαιολογική Υπηρεσία.

    Παρακαλούμε το επιβατικό κοινό για την κατανόησή του.

    http://www.isap.gr/pr.detailed.asp?id=232
     
  7. Kaveiros

    Kaveiros Regular Member

    Απάντηση: Από το φως στο σκοτάδι ο Βωμός των 12 Θεών

    Το ντοκυμανταιρ 'Αγελαστος Πετρα' του Φ.Κουτσαφτη ριχνει λιγο φως


     
    Last edited by a moderator: 17 Απριλίου 2014
  8. cassie

    cassie Regular Member

  9. thaleia

    thaleia Contributor

    Απάντηση: Από το φως στο σκοτάδι ο Βωμός των 12 Θεών

    κερδιθηκαν τα ασφαλιστικα μετρα εναντιον της καταχωσης του βωμου , χαιρομαι που συνεβαλα κι εγω σ' αυτο
     
  10. cassie

    cassie Regular Member

    Απάντηση: Από το φως στο σκοτάδι ο Βωμός των 12 Θεών

        thaleia!
     
  11. James_Bondage

    James_Bondage Regular Member

  12. isnogood

    isnogood afterall, true love is the ultimate fantasy Contributor

    Απάντηση: Από το φως στο σκοτάδι ο Βωμός των 12 Θεών

    Η ελλαδα ειναι η πρωταθλητρια χωρα των αντιφασεων ... με την ιδια ειλικρινη και βαθεια περηφανια που βλεπει ο Ελληνας την ιστορια του , ακριβως με την ιδια δυναμικη θα σκαψει τα μεσανυχτα τα θεμελια του νεου του σπιτιου για να παραχωσει γρηγορα τυχον αρχαια υλικα και οικοδομηματα που θα εχουν την ατυχια να βρεθουν στην θεση απο θα μπει η το θεμελιο του πολυαγαπημενου του σπιτιου ...
    η ιδια περηφανια για την Ακροπολη ειναι η ιδια αγανακτηση για τα εργα που καθυστερουν λογο αρχαιολογικων ευρηματων που συναντουν και ολοι συντρεχουν να προσυπογραψουν οτι αυτα δεν μπορουν να καθυστερουν για τετοιους λογους ....
    φυσικα δεν φταει ο Ελληνας γι αυτο ....
    αλλα ο διεθνης σιωνισμος που με την επιροη του στην νομοθετικη εξουσια εχει πεισει και εχει κανει τα συμφεροντα του Ελληνα να δειχνουν οτι απειλουνται απο το συμφερον της αναδειξης της ιστοριας μας ...
    Ελεγα την Αιγυπτο τριτοκοσμικη χωρα .. μεχρι που αρχισα να επισκετομαι το Σαρμ Ελ Σειχ για καταδυσεις ... ξερετε πως σε ποιο βαθμο προστατευουν τον πολιτισμο τους οι Αιγυπτιοι ? .. ουτε ενα απο τα εκατονταδες τουριστικα καταδυτικα σκαφη τους δεν εχει αγκυρα πανω του για να μην καταστρεψει τα κοραλια και τον υποβρυχιο πλουτο .. ενας απο το πληρωμα θα βουτηξει με σχοινι και θα δεσει το πλοιαριο σε σημαδουρα ή βραχο εαν υπαρχει.. και μετα το ενα πλοιαριο δενει πανω στο αλλο ... Ωστοσο το ιδιο το πληρωμα των αιγυπτιων , δεν εχουν δει ποτε με τα δικα τους ματια τον βυθο τους και τον ολον αυτο τον πλουτο .... και ομως ειναι μεσα στην παιδεια τους να το προστατευουν ... διοτι ζουν απο αυτο ... οχι μονο οι ιδιοι .. αλλα ενα ολοκληρο κρατος ασχετα αν ο καθε κατοικος του εχει διαφορετικες ασχολιες εκτος απο τον τουρισμο ...
    Ο τουρισμος στην Ελλαδα ειναι το μεγαλυτερο εξαγωγικο προιον ....
    δεν καταστρεφεις ποτε αυτο που ο αλλος θα ερθει να πληρωσει για να δει ....
    Γιατι αυτο το καταλαβαινει περιφημα ο αγραμματος Αιγυπτιος του δημοτικου που ποτε του δεν εχει δει και οχι ο Ελληνας με την μορφωση του που το βλεπει καθε μερα απο το παραθυρο του σπιτιου του ?
     
Thread Status:
Not open for further replies.