Απόκρυψη ανακοίνωσης

Καλώς ήρθατε στην Ελληνική BDSM Κοινότητα.
Βλέπετε το site μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας!

Η εγγραφή σας στην Online Κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να στείλετε προσωπικά μηνύματα σε άλλους χρήστες, να δημιουργήσετε το προσωπικό σας profile και photo albums και πολλά άλλα.

Η εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και δωρεάν.
Γίνετε μέλος στην Online Κοινότητα.


Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας, παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας.

Κάθε κοινωνική επανάσταση θα πρέπει να προτείνει μία αλήθεια

Συζήτηση στο φόρουμ 'Off Topic Discussion' που ξεκίνησε από το μέλος espimain, στις 22 Μαρτίου 2024.

  1. espimain

    espimain Contributor

    Συχνά ακούμε τη φράση: «Πίστευε και μη ερεύνα». Όμως συνήθως δεν γνωρίζουμε ποιος την πρωτοείπε, και αν πράγματι είναι αυτό ένα Χριστιανικό φρόνημα. Επίσης, κάποιοι προσπαθώντας να δημιουργήσουν εντυπώσεις προσπαθούν να περάσουν μία διαφορετική ερμηνεία στην φράση χρησιμοποιώντας ένα κόμμα.

    Κάποιοι, όταν ακούνε αυτή τη φράση με την οποία φυσικά δεν συμφωνούν, σκέφτοναι πονηρά: «Λες να υπάρχει πράγματι αυτή η φράση στην Ορθόδοξη γραμματεία, και να διαψευσθώ αν την αρνηθώ;» Προτιμούν λοιπόν, αντί να την αρνηθούν, να την αλλοιώσουν και να αντιστρέψουν το νόημά της. Λένε λοιπόν σε όσους τους κατηγορούν για το: «Πίστευε, και μη Ερεύνα»:

    «-Βάζετε λάθος το κόμμα στη φράση. Το κόμμα πάει στο «μη», και όχι στο «πίστευε». Η φράση είναι: «Πίστευε και μη, ερεύνα». Δηλαδή: «Είτε πιστεύεις, είτε όχι, να ερευνάς». Έτσι και τη φράση κρατάνε, και αντιστρέφουν το νόημά της, νιώθοντας ασφαλείς! Αν όμως κάποιος τους ρωτήσει: «Πού το βρήκατε αυτό γραμμένο με το κόμμα έτσι;», φυσικά δεν ξέρουν να του απαντήσουν. Γιατί είναι και αυτή μια εντελώς αυθαίρετη θέση.

    Πηγή: https://www.dogma.gr/diafora/pisteve-kai-mi-erevna-pisteve-kai-mi-erevna/34920/
     
  2. DreamMaster

    DreamMaster Regular Member

    Ωπα! Εδώ είσαι εσύ πάλι, ξεκουράστηκες τριήμερο; Ωραία! Εγώ δούλευα, τελειώνω απόψε μια δουλειά και σε θέλω φρέσκο γιατί έχουμε Ευρωγνώση σήμερα!

    Το λοιπόν, το ψαξες, το είδες από δω, το είδες από κει, και κατέληξες πάλι ότι σου φταίει ένα συγκεκριμένο Κόμμα! ("Ιένα ειν' του Κόμμα" - βρε να μη ζει ο Χάρι Κλίν να σε συστήσω...)

    Τι τα θες και τα ψάχνεις; Αφού εσύ ξέρεις από πριν τί φταίει, άστα αυτά για τους ψείρες...

    Δλδ. λίγο να το ψαχνες ακόμη, δεν ξέρεις πού μπορεί να πεφτες, π.χ.

    «Να εμπιστεύεσαι τον Κύριό σου με όλη σου την καρδιά και να μη στηρίζεσαι στη δική σου κατανόηση».
    (Παροιμίες, 3: 5)

    «Μακάριοι όσοι δεν είδαν, και πίστεψαν».
    (Κατά Ιωάννην, 20: 29)

    «Περπατάμε με βάση την πίστη, όχι με βάση τα όσα βλέπουμε».
    (Προς Κορινθίους Β’, 5: 7)

    «Πίστευε τω θαύματι και μη ερεύνα λογισμοίς το γενόμενον».
    (Επίσκοπος Αγκύρας, Θεόδοτος – Γ’ Οικουμενική Σύνοδος, «Εις την γένναν τού Σωτήρος», Έφεσος 431)

    «Πίστευε εις πατέρα, μη ερευνήσεις δε το πράγμα».
    (Αθανάσιος Θεολόγος, «Quaestiones ad Antiochum»)

    «Πιστευέτω και μη λεγέτω: “Διά τι ούτως και μη ούτως;”. Ίνα μη τοιαύτα διαλογιζόμενος, άρξηται μελετάν και λέγειν: “Πού ουν έστιν ο Θεός, και πώς έστι;”».
    (Αθανάσιος Θεολόγος, «Epistulae quattuor ad Serapionem»)

    «Πιστεύω, ουκ ερευνώ… Ου διώκω το ακατάληπτον… Ου μετρώ το αμέτρητον…».
    (Ιωάννης Χρυσόστομος, «Εις την παραβολήν περί συκής»)

    «Πίστει δέξαι, άνθρωπε, και μη αμφέβαλλε τοις λογιζομένοις, μη αμφίβαλλε τοις παρὰ τών πατέρων δεδοκιμασμένοις, αλλὰ φοβού, και ανεξετάστως πίστευσον. Μάλλον μεν ουν πίστευε, και μη πολυπραγμόνει».
    (Ιωάννης Χρυσόστομος, «Oratio de hypapante»)

    «Πίστευε, μη ερευνών…».
    (Εφραίμ ο Σύρος, «Περί τούς καταζητούντας τού Υιού την φύσιν»)

    «Πίστευσον αδιστάκτως…».
    (Όσιος Ισαάκ ο Σύρος, «Λόγος Γ’: Περί αναχωρήσεως»)

    «Πάλι εγώ σου φταίω ρε αθεόφοβε;;;;»
    (Ιωσήφ Β. Στάλιν, «On Morons and Imbeciles». Εκδ. Ανάλεκτα Αλέκτων, Lονδίνιον, 2023, κεφ. ΧΑΧΑΧΑ, σελ. XIXIXI)

    Φυσικά και γι αυτά υπάρχει ερμηνεία - τι λέγαμε για κόστος και ερμηνευτική στρέβλωση; Α, γειά σου:

    "Όταν η πατερική θεολογία επιμένει και επισημαίνει την αποφατική οδό, λέγοντας ότι ο Θεός είναι ακατάληπτος, δεν αποσκοπεί να προβάλει έναν αγνωστικισμό ή σκοταδισμό ή την ανάγκη μιας αφελούς πίστης χωρίς έρευνα, κατά τη διασκεδαστική ρήση: πίστευε και μη ερεύνα. Απλούστατα, θέλει να μας πει ότι με την απλή παρατήρηση, με την επιστήμη και με τη φιλοσοφία δεν μπορείτε να γνωρίσετε το Θεό"

    Στην παράγραφο με τον εκπληκτικό τίτλο "Οι Πατέρες της Εκκλησίας προτρέπουν στην έρευνα"

    Πολύ σωστή ερμηνεία. Γιατί τότε που τα έλεγαν και τα έγραφαν αυτά οι "πατέρες" όλοι με τα μούτρα στην επιστήμη ήταν πεσμένοι για να γνωρίσουν το θεό, και χάνανε την ώρα τους, ενώ τώρα που ανέλαβε και Θρησκευμάτων ο αρμόδιος, σύντομα θα κλείνεις ραντεβού για να γνωρίσεις το θεό ονλάιν!

    Φιλάκια ρουφηχτά και σύντομο επανειδείμ',

    Dream
     
    Last edited: 26 Μαρτίου 2024
  3. DreamMaster

    DreamMaster Regular Member

    Δεν θα διαφωνήσω με την γενική τάση που καταγράφεται σε αυτήν και παρόμοιες έρευνες. Ομως...

    Απ΄τα ερωτηματολόγια που έχω δει για την θρησκευτικότητα, οι ερωτήσεις αποσκοπούν στο διαχωρισμό των άθεων απ΄όσους θρησκεύονται πρωτίστως σε οργανωμένη θρησκεία. Δεν καλύπτουν δηλαδή ανθρώπους που πιστεύουν σε μια Δύναμη της Φύσης, στη Γαία, στην Οργόνη, στα Τσάκρα, στα Πάτρα, στο Πράσινο Σπαγγέτι, στο Θρόισμα των Φύλλων στου Γλαυκού το Ξημέρωμα, στους εξωγήινους που λύσανε το πρόβλημα των τριων σωμάτων, κλπ. κλπ. και οι οποίοι πιθανότατα θα πουν "όχι, Θεός δεν υπάρχει".

    Νομίζω ότι υπάρχει πλέον ένα βουίζον κύμα στροφής στη Μεταφυσική, ίσως πριν την επίσημη έναρξη της Παρακμής να ήταν βουβό λόγω αδιαφορίας, πιθανό απόνερο του τσουνάμι Θετικισμού περασμένων αιώνων, κατά την έννοια που η θεωρία πιθανοτήτων δεν εξάλειψε το στοίχημα του Πασκάλ, αλλά μας πρόσφερε τον μοντέρνο τζόγο, τον τζόγο με υπόβαθρο!

    Και δεν μπορώ να φανταστώ έναν τρόπο που θα μας επέτρεπε να μετρήσουμε σωστά την εν τοις πράγμασι εμπλοκή του κάθε ερωτώμενου με τη Μεταφυσική.

    Τούτων λεχθέντων, δεν έχω τη σκληρότητα να κατακρίνω το είδος της παρηγορίας θανάτου στην οποία κάποιοι κατατείνουν, μόνο και μόνον επειδή εμένα μου αρκεί το σεξ και ο ερωτισμός. Οπως και δεν θα χλευάσω εκείνον που σε τελικό στάδιο ανίατης ασθένειας θα ψάξει το δηλητήριο του πράσινου σκορπιού.

    Αλλά για όσους τα χρησιμοποιούν αυτά για "παρηγορία (μη)ζωής", ε ναι, μ αυτούς μπορώ να γίνω πολύ σκληρός.
     
  4. Dark_Explorer

    Dark_Explorer Κλωθώ: ἄτρακτον στρέφειν Contributor

    Έχετε γνώση της Οντολογικής Θεώρησης του Σπινόζα;
     
  5. Dapom

    Dapom Contributor

    Αν διαβάσετε την έρευνα που παρέθεσα θα βρείτε να λέει το εξής:

    "Modified versions of these definitions are used for persons stating affiliation to a non-theist religion and for the predominantly Buddhist countries (see Endnote a)" το οποίο καλύπτει ακριβώς αυτό που λέτε οτι δεν γίνεται ή δεν "μετράει" η έρευνα ή δεν ξέρετε πως μπορεί να γίνει.

    Το μόνο πρόβλημα που έχουν αυτές οι έρευνες έχει να κάνει με τις χώρες όπου υπάρχει κυρίως Ισλαμική θρησκεία, όπου ως γνωστό ο Αθεϊσμός τιμωρείται με πολυετείς ποινές φυλάκισης εως και θάνατο, και όπου οι ερωτηθέντες συνήθως φοβούνται να απαντήσουν ελεύθερα.
     
  6. DreamMaster

    DreamMaster Regular Member

    Αυτό ακριβώς διάβασα γι αυτό σας έγραψα για Μεταφυσική, με παραδείγματα, ΚΑΝΕΝΑ από τα οποία δεν θα περιέγραφε κανείς στη ΔΥΣΗ στην οποία αναφερθήκατε ως "non-theist religion".

    Το πρόβλημα με την Μεταφυσική είναι ότι σε βοηθάει να θρησκεύεσαι, και συγχρόνως να διαβιείς πιστεύοντας πως δεν θρησκεύεσαι.

    Μια βόλτα στον κόσμο της γιόγκα, ακόμη και στην ελλάδα, θα σας φέρει αργά ή γρήγορα απέναντι και σε τέτοιους ανθρώπους.

    Ισως βρείτε αυτό ενδιαφέρον.
     
  7. Dapom

    Dapom Contributor

    Τώρα κατάλαβα τι εννοείται...δεν πήγε εκεί το μυαλό μου γιατί προσωπικά τα έχω εως δυο ξεχωριστά πράγματα το "δεν πιστεύω οτι υπάρχει θεός" και το "ακολουθώ μια θρησκεία" (συνειδητά ή ασυνείδητα).
    Και θα συμφωνήσω μαζί σας οτι δεν είναι λίγοι αυτοί που δηλώνουν άθεοι αλλά συγχρόνως πιστεύουν σε κάτι μεταφυσικό ή ακολουθούν (συνειδητά ή ασυνείδητα) μια κάποια θρησκεία χωρίς θεό.
    Προσωπικά το βρίσκω ασύμβατο αυτό...αλλά περι ορέξεως...

    Ευχαριστώ για το προτεινόμενο βιβλίο, θα το κοιτάξω άμεσα.
     
  8. DreamMaster

    DreamMaster Regular Member

    Εχω διαβάσει την Ηθική, νομίζω πριν βρω την αγάπη μου για τον Λούντβιχ, γιατί θυμάμαι ότι μετά την σκέφτηκα με άλλα μάτια. Απλοϊκά θα έλεγα ότι το μότο μου είναι It is what it is, and there is nothing out of what it is. Μπορεί μετά να πρόβαλα ότι αυτοί οι δύο θα συμφωνούσαν επ αυτού  
     
  9. zoie

    zoie New Member

    Dream[/QUOTE]
    Με όλο το σεβασμό θεωρώ ότι η σύγκριση της πίστης στο θεό με τη πίστη σε new age καρδούλες και εξωγήινους υποβαθμίζει το επιχείρημά σας και προσβάλει την ίδια την έννοια του θεού καθώς η πίστη στο θεό δεν αποτελεί απλώς μια μεταφυσική παραδοχή. Όπως σωστά είπατε υπάρχουν πολλοί τρόποι να θεμελιώσει κάποιος την πίστη του - πχ. η πιθανοκρατική προσέγγιση (Πασκάλ), λογικές προσεγγίσεις (Ντεκάρτ, Άνσελμος κ.α) -αλλά υπάρχουν και προσεγγίσεις που υπερβαίνουν το θέμα της μεταφυσικής ή τα όρια της επιστημολογίας. Γνωρίζουμε όλοι ότι ο πολιτισμός, οι αρχές, οι κοινωνικοί κανόνες είναι διαποτισμένοι από την έννοια του θεού και ανεξάρτητα από το αν κάποιος πιστεύει ή δεν πιστεύει, θρησκεύεται ή δεν θρησκεύεται, αποφασίζει και πράττει σύμφωνα με αξίες οι οποίες θα μπορούσαν να αναζητηθούν σε όλες (ή σχεδόν όλες) τις θρησκείες. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι ο θεός υπάρχει υπόρρητα ως «αίτημα» με την καντιανή έννοια του όρου, στον ίδιο μας τον πολιτισμό. Το ίδιο το BDSM είτε στο τυπικό, είτε στο τελετουργικό, είτε στον τρόπο λατρείας, υποκρύπτει πίστη στο θεό. Ο Κύριός μου είναι ο Θεός μου. Εσείς είστε ένας μικρός θεός του φόρουμ, η πίστη στον πατερούλη της ΕΣΣΔ, η πίστη στο απόλυτα σωστό και η θεματοφυλακή των μεγάλων Αληθειών, έλκει την καταγωγή της από το αίτημα της πίστης στο θεό. Η πίστη στο θεό ως αίτημα, δίνει νόημα σε αυτό που κάνουμε, ενώ αντίθετα η πίστη στους εξωγήινους ή σε άλλες πρακτικές όχι.
     
    Last edited: 27 Μαρτίου 2024
  10. margarita_nikolayevna

    margarita_nikolayevna owned Contributor

    Σαν παρατήρηση συμφωνώ με αυτό που λέτε, ότι γενικότερα ζούμε σε ένα πολιτισμό που υπάρχει υπόρρητα το αίτημα ύπαρξης του Θεού. Παραμένει το ερώτημα αν ο πολιτισμός είναι ένας και ποιος.

    Νομίζω πως τα

    Δεν βοηθούν το επιχείρημα ωστόσο. Στη δική μου ανάγνωση, το τονίζω.

    Παρά ταύτα, ακριβώς φαινόμενα όπως:

    Ή στο Μουσολίνι, ή στο Φράνκο ή… ή… ή… (η ανθρώπινη ιστορία βρίθει παραδειγμάτων σε κάθε φάση της) αποδεικνύει ακριβώς όχι την ύπαρξη Ανώτερων Δυνάμεων αλλά την ανθρώπινη ανάγκη να πιστεύει στην ύπαρξή τους.

    Και είμαι της γνώμης πως αυτή η ανάγκη είναι ουσιαστικά πίσω από το ευρύτατο αυτό και διαχρονικό φαινόμενο που παρατηρείτε και καταγράφετε και ορθώς.

    Το ότι οι πολιτισμοί, κατά συντριπτική πλειονότητα, στήθηκαν πάνω σε αυτή την ανάγκη των ανθρώπων είναι ακόμη μια απόδειξη του πόσο ισχυρή είναι αφενός, αφετέρου του πόσο μπορεί να λειτουργήσει ως μηχανισμός πειθούς, καταστολής, εκμετάλλευσης, συνοχής, συνεκτικότητας κ.ό.κ.

    είμαι της άποψης ότι πίστη είναι αυτό ακριβώς που δεν χρειάζεται να αποδειχτεί. Και επίσης της άποψης ότι η πραγματική πίστη δεν έχει καμία ανάγκη υπεράσπισης σε τρίτους. Έχω εξίσου καλούς φίλους και αγαπημένους ανθρώπους που είναι άθεοι και ένθεοι ή και θρησκευόμενοι. Δεν έχει καμία μα καμία σημασία, για μένα, αν πιστεύουν ή όχι σε κάτι με το οποίο εγώ διαφωνώ και ένδειξη του σεβασμού μου προς αυτούς είναι ότι δεν θα τους έβαζα ποτέ να κάνουν defend αυτό που πιστεύουν. Το αυτό κι εκείνοι σε μένα.

    Αυτό που θα έβαζα σε διάλογο, κριτική ή και κατάκριση είναι το αν αυτή τους η πίστη τους ωθεί σε πράξεις και ενέργειες που αντιβαίνουν σοβαρά στις πανανθρώπινες αξίες. Αν κάποιος είναι φονταμενταλιστής, δεν με αφορά αν εκκινεί από το ισλαμικό, το χριστιανικό ή το βουδιστικό δόγμα. Καμία δικαιολογία. Αν κάποιος είναι ρατσιστής, το αυτό.

    Προσπαθώντας να είμαι συνεπής με αυτές μου τις αξίες (προσπαθώ πολύ συντεταγμένα και συνεπώς, χωρίς να σημαίνει ότι τα καταφέρνω πάντα), υποστηρίζω σθεναρά ότι αυτό που δίνει νόημα ύπαρξης, ζωής, ενεργείν κλπ στον καθένα είναι απολύτως προσωπική του υπόθεση. Και δεν υπάρχει καλύτερη πίστη από την άλλη. Υπάρχουν καλύτερες ενέργειες από άλλες βέβαια.
     
    Last edited: 27 Μαρτίου 2024
  11. Dapom

    Dapom Contributor

    Το μήνυμά σας έχει αρκετά σημεία που κάποιος θα μπορούσε να κάνει αντίλογο αλλά είμαι της ίδιας άποψης με την @margarita_nikolayevna που λέει

    Όμως δεν μπόρεσα να αντισταθώ στο κλείσιμό σας

    Θα μπορούσατε να το διευκρινίσετε αυτό;
    Εννοείτε οτι άν κάποιος δεν πιστεύει στην ύπαρξη κάποιου Θεού (θέλω να πιστεύω οτι μιλάτε γενικά για κάποιο θεό και οχι για κάποιον συγκεκριμένο) τότε δεν έχει νόημα η ζωή του;
     
  12. Iagos

    Iagos Contributor

    Με βάση το παραπάνω, με το οποίο συμφωνώ και παραβλέποντας για λόγους οικονομίας της συζήτησης αυτό το
    το οποίο υποδηλώνει κτήση, κάτι δηλαδή που έρχεται σε αντίθεση με την έννοια της υποταγής, θέλω να σταθώ σε αυτό
    Αυτή η συνθήκη μπορεί να υπάρξει με μια προϋπόθεση... να Επιθυμεί ο Κυρίαρχος να τον αντιλαμβάνονται τα υπό που του ανήκουν ως θεό.

    Ένας άνθρωπος που θεωρεί το θεό κοινωνική κατασκευή και δεν αποδέχεται την ύπαρξη του, γιατί να δεχτεί ένα τέτοιο προσδιορισμό για τον Ίδιο και μάλιστα από υποτακτικό;

    Ποιος Κυρίαρχος θα δεχόταν τον ετεροπροσδιορισμό Του από ένα υποτακτικό;

    Βέβαια Έχω δει στην κοινότητα (αλλού, όχι εδώ) Κυρίαρχους να αυτοαναγορεύονται ως Ανώτερες Θεϊκές Δυνάμεις και να χρήζουν τα υποτακτικά τους ως ιέρειες...

    Αλλά κάτι τέτοιο υπάγεται στην κατηγορία ρόλοι στο BDSM και όχι θέσεις...

    Με εκτίμηση
    Iagos

     
    Last edited: 28 Μαρτίου 2024