Απόκρυψη ανακοίνωσης

Καλώς ήρθατε στην Ελληνική BDSM Κοινότητα.
Βλέπετε το site μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας!

Η εγγραφή σας στην Online Κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να στείλετε προσωπικά μηνύματα σε άλλους χρήστες, να δημιουργήσετε το προσωπικό σας profile και photo albums και πολλά άλλα.

Η εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και δωρεάν.
Γίνετε μέλος στην Online Κοινότητα.


Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας, παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας.

Ο πολιτισμός, η καύλα και η διαχείριση της απόλαυσης

Συζήτηση στο φόρουμ 'BDSM Discussion' που ξεκίνησε από το μέλος clarisse, στις 1 Απριλίου 2015.

  1. gkass

    gkass τέταρτος τοίχος

    τόσα χρόνια σε τόσα φόρα σχετικά με το bdsm η "καύλα" έχει μπει
    σε μικροσκόπια
    σε φυγοκεντρικούς διαχωριστές
    έχει επιμεριστεί σε ποσοστά συγκέντρωσης ορμονών
    έχει ξαπλώσει σε ντιβάνια
    έχει κάνει αναδρομές και διαδρομές σε πρότερες ζωές
    έχει μετρηθεί σαν ηλεκτρική εγκεφαλική δραστηριότητα
    έχει αναλυθεί
    έχει περιγραφεί
    έχει μπει σε πρωτόκολλα
    έχει αποκτήσει συνταγές
    έχει αποκτήσει κανόνες
    έχει αποκτήσει δικλείδες ασφαλείας
    έχει προκληθεί παντοιοτρόπως
    έχει ενοχοποιηθεί
    έχει εμπνεύσει εξεγέρσεις απέναντι σε : θεσμούς, προκαταλήψεις, ρατσισμούς, καταπιεστικό περιβάλλον, παιδικά τραύματα
    έχει εξερευνηθεί φιλοσοφικά, ιστορικά, θεολογικά, κοινωνιολογικά
    έχει χρησιμοποιηθεί με ποταπή σκοπιμότητα
    έχει πέσει θύμα εξαγνισμού
    έχει υποστεί τυποποιήσεις
    έχει απαγορευτεί
    έχει υμνηθεί
    .........................................

    αν δεν ασχολείται το bdsm με την ρύθμισή της ....τότε ποιος ασχολείται; Τόσο πολύ, μάλλον ούτε ο Θάνος Ασκητής!!!

    Έχει άραγε επηρεαστεί ο πολιτισμός;
    Θα είχε επηρεαστεί εάν όλος αυτός ο ελεύθερος αξιοποιούταν διαφορετικά;

    (σκέψεις μεταμεσονύχτιας αναμονής)
     
  2. Πόσο πολύ έχουμε φορτώσει το μυαλό μας με όλες αυτές τις διανοητικες αναλύσεις...πόσο τον έχουμε κουράσει... Έχουμε πάψει να ζούμε και το μόνο που κάνουμε είναι να σκεφτόμαστε και να αναλύουμε. Έχει σαπίσει ο εγκέφαλος μας και δεν το έχουμε καταλάβει...δεν υπάρχει τίποτα φρέσκο πια, μόνο σκέψεις και αναλύσεις οι οποίες είναι πάντα το παρελθόν. Ποια η ουσία του να βάζεις κάτω τον έρωτα και την καύλα και να την σπας σε χίλια κομμάτια; Ας την εκεί που είναι...δες την...βίωσε την...παίξε μαζί της...δες την σαν την πρώτη φορά....
     
  3. underherfeet

    underherfeet πέρα βρέχει Contributor

    Η κατοχή των μέσων παραγωγής ,που συνεπάγεται χρήμα και των μέσων καταστροφής, τών όπλων.
     
  4. underherfeet

    underherfeet πέρα βρέχει Contributor

    Οχι από την ανάγκη του να επιβιώσει σε ένα περιβάλλον εχθρικό, με πολλά άλλα ζώα σωματικά ισχυρότερα;

    Η εξέλιξη της κοινωνικής του οργάνωσης οδήγησε στην χαλιναγώγηση των ενστίκτων.
    Ο Χριστιανισμός δε την "προσωπική ελευθερία" την χαλιναγωγεί και την κατευθύνει μέσω των ηθικών του επιταγών και των εκβιαστικών επαπειλούμενων συνεπειών σε περίπτωση παραβίασης των πρώτων.



    Αν οι επι γης εκπρόσωποι του χριστιανισμου παρερμηνεύουν τας Γραφάς και τον ίδιο τον Χριστό ποιοί τον ερμηνεύουν σωστά;
    Υπάρχει "σωστή" ερμηνεία,και πως διαπιστεύεται αυτή ως τέτοια;
     
  5. clarisse

    clarisse Regular Member

    Η φύση του ανθρώπου είναι να επιβιώνει. Ενδεχομένως, αν η επιβίωσή του απαιτούσε να ΜΗΝ σκέπτεται και να μην επιλέγει, θα έκανε ακριβώς τούτο. Δεν μπορείς παρά να ξεκινήσεις από την ύλη, την σάρκα. Ακόμη και το πνεύμα, ύλη είναι (αν και λεπτόσωμο, κατά τον Πατέρα Νικόλαο Λουδοβίκο). Επομένως, εφόσον ο άνθρωπος είναι φτιαγμένος έτσι, ώστε να επιβιώνει και να πεθαίνει, ό,τι απορρέει από αυτά τα δύο απορρέει από την φύση του. Δεν είναι "παρά φύση" η κοινωνία την οποία δημιούργησε ο άνθρωπος. Παρά φύση είναι οι κάθε λογής αποσυνάγωγοι. Ακόμη και μία μικρή κοινότητα διεστραμμένων, είναι οργανωμένη σε ομάδα. 

    Φυσικά. Αλλιώς θα ήμασταν λύκοι.

    Νομίζω είναι σφάλμα να ταυτίζουμε την εκκλησία με την χριστιανική πίστη. Η χριστιανική πίστη έχει ως βάση την επιλογή - και την ευθύνη της προσωπικής επιλογής - δηλαδή τις συνέπειές της (όσοι ρομαντζάρουν ονειρεύονται ότι η προσωπική ελευθερία δεν έχει συνέπειες...) Αρκεί να δει κανείς το δέντρο του καλού και του κακού υπό το πρίσμα αυτό. Coercion δεν υπάρχει πουθενά σύμφωνα με τις Γραφές. O όφις τριγυρνά απολύτως ελεύθερος.

    Δεν πρέπει βέβαια να ξεχνούμε πως η εκκλησία (όπως και η πολιτική), έχοντας να κάνει ακόμη και σήμερα με ανθρώπους εξαιρετικά αφελείς στο σύνολό τους, χωρίς ουδεμία παιδεία, καταφεύγει σε απλοϊκές μεθόδους χαλιναγώγησης των μαζών. Προτιμώ όμως χίλιες φορές τους χριστιανούς από ότι τους μουσουλμάνους, τους ιερούς τους πολέμους και την παντελή έλλειψη προσωπικής ελευθερίας των γυναικών της κουλτούρας τους. Σαφώς και είναι πολύ πίσω στην πολιτισμική τους εξέλιξη, σε σχέση με τον δυτικό πολιτισμό μας, που βασίζεται βέβαια εν μέρει και στην αρχαιοελληνική παιδεία.

    Νομίζω πως αν ρωτήσεις μια οποιαδήποτε γιαγιά σε ένα οποιοδήποτε ελληνικό χωριό, θα σου ερμηνεύσει άριστα τις Γραφές, όσο δύσκολο και αν είναι το ερώτημα. Γιατί θα έχει πιάσει το νόημα, την ουσία, και δεν θα κολλάει σε ανοησίες, όπως περιστέρια και τριαδικότητες κλπ.

    Η προσωπική μου άποψη είναι πως η σωστή ερμηνεία θα είναι αυτή που οδηγεί σε αίσθηση φωτός. Διαπιστεύεται δε ως σωστή εκ του αποτελέσματος. Ο άνθρωπος νιώθει ευτυχισμένος, ήρεμος και βρίσκεται σε αρμονία με τον εαυτό του, τον κόσμο και τους άλλους. (Κάτι παρόμοιο βέβαια επιτυγχάνει και ο βουδισμός, μόνο που κατά την άποψή μου αποτελεί λανθασμένη οπτική, καθώς στρέφεται μακριά από την δημιουργική ύπαρξη - προς το ζεν - για να το πετύχει. Nirvana, you know? )
     
  6. elfcat

    elfcat . Contributor

    Αγαπητή clarisse,

    Η βάση της χριστιανικής πίστης ειναι η επιστημονικά αναπόδεικτη ύπαρξη ενός αιώνιου, ανώτερου όντος και οχι η επιλογή.
    Αναφορικά με την σύγκριση μεταξύ χριστιανισμού και μουσουλμανισμου ιστορικά η πιο βάρβαρη, βίαιη εκ των δυο θρησκειών ειναι μακρον ο Χριστιανισμός, ο οποίος μεταξύ άλλων, μιας και αναφέρθηκες στις γυναίκες, έκαψε χιλιάδες στην πυρά, ως μάγισσες, έκλεισε σε μοναστήρια χιλιάδες αλλες δυστυχές και φόρεσε ζώνη αγνότητας σε εκατονταδες χιλιάδες άλλες. Το οτι αυτα συνέβησαν πριν λίγους αιώνες, δεν απομειωνει, ούτε αθωώνει την αγριότητα και την βαρβαρότητα της εν λογω θρησκείας. Απλά χρονικά ως μεταγενέστερη θρησκεία ο μουσουλμανισμός περνάει σημερα τον δικό του μεσαίωνα. Ως φύση και θέση άθεη, οι θρησκείες κατα την άποψη μου, εχουν να κάνουν με την διαχείριση του φόβου του θανάτου, την παρηγορια για το αναπόφευκτο και την επιβιωματικη υπακοή στον Αρχηγό (Γονέα) ως βιολογικό παραπροιον και σημερα κατάλοιπο και οχι με την επιλογή και την ευθύνη της. Αλλα διατηρώ μια μικρή επιφύλαξη για την ορθότητα των ερμηνειων μου περί θρηςκειας μέχρι να τις θέσω στην πρώτη γιαγια που θα συναντήσω στο επόμενο ταξίδι μου στην ελληνική ύπαιθρο. Αυτη σίγουρα ξέρει.  

    underherfeet, χαίρομαι που σε ματαβρισκω  
     
  7. clarisse

    clarisse Regular Member

    Ακόμη και το τόσο απλό BDSM, χρειάζεται 4 βάσεις για να "πατήσει" σταθερά. Γιατί θα περιμέναμε από μία ολοκληρωμένη οπτική και στάση ζωής (και θανάτου, γιατί δεν μπορείς να κατανοήσεις την ζωή αν δεν κατανοήσεις τον θάνατο) να πατάει πάνω σε ένα σημείο μόνο - και να ισορροπεί επαρκώς;

    Διορθώνω επομένως: η προσωπική ελευθερία είναι η βάση της χριστιανικής θρησκείας ως προς την παρούσα συζήτηση. Μία από τις βάσεις της χριστιανικής θρησκείας ιδωμένης γνεικότερα.

    Την φράση "επιστημονικά αναπόδεικτη" δεν μπορεί να την δεχτεί ο άνθρωπος μέχρι να εξηγήσει επιστημονικώς πώς γίνεται να υπάρχει οτιδήποτε στην φύση άνευ αρχικής αιτίας. Ο πρώτος κανόνας της φυσικής είναι αυτός: τα πάντα έχουν μία αιτία. Εάν λοιπόν εξηγήσουμε πώς γίνεται όλος αυτός ο θαυμαστός κόσμος γύρω μας - κι εμείς μαζί, εξίσου θαυμαστοί - να υπάρχουμε άνευ αιτίας, τότε θα μπορέσουμε να μιλήσουμε για "επιστημονικά αναπόδεικτη" ύπαρξη του Θεού. Η δε έννοια της "τυχαιότητας" που επικαλούνται διάφοροι (ασφαλώς μη) επιστήμονες, είναι τόσο παράλογη που απλώς δεν στέκει για κανένα νοήμον ον, ει μη μόνον για τίποτε θυμωμένα παιδάκια. 

    Η κοσμική εξουσία της εκκλησίας δεν μπορεί να ταυτίζεται με την χριστιανική πίστη και τον χριστιανικό λόγο, όπως ήδη ειπώθηκε ανωτέρω, υπ' εμού κυρίως. Αυτά πράγματι έγιναν έτσι. Όμως ο χριστιανισμός ως λόγος, ως οπτική και φιλοσοφία και τρόπος ζωής, δεν δικαιολογεί την βαρβαρότητα από τον άνθρωπο προς τον συνάνθρωπο. Ο χριστιανικός λόγος χρησιμοποιήθηκε κάκιστα, για σκοπούς άλλους, όπως γνωρίζουμε από την ιστορία. Δεν είναι ούτε η πρώτη ούτε η τελευταία φορά που κάτι καλό χρησιμοποιείται για κακό σκοπό. Δεν αρνείται κανένας την ύπαρξη της πυρηνικής ενέργειας, ή την τεράστια ωφέλεια που μπορεί να αποκομίσει ο άνθρωπος από αυτήν - κανείς μας όμως δεν επικροτεί την ρίψη της πυρηνικής βόμβας στην Χιροσίμα (από ηθικής πλευράς ασφαλώς).

    Να υποθέσω ότι συγκρίνεις τις δύο θρησκείες (δικαιολογώντας τον "παροδικό σκοταδισμό" του Ισλάμ λόγω ιστορικών συγκυριών; ) επειδή βρίσκεις τις διδαχές του Ισλάμ ισάξιες με τις διδαχές του Χριστιανισμού; (δεν υπάρχει κατάλληλο smiley...)

    Οι θρησκείες έχουν να κάνουν με την αναζήτηση του ανθρώπου για νόημα - και το νόημα απαιτεί ενότητα. Η ιεραρχία είναι η πιο απλή μορφή νοήματος με ενότητα (μπορείς να δεις τα μαθηματικά υπό αυτό το πρίσμα). Θα περίμενε κανείς ότι μία υποτακτική θα αναγνώριζε στην ιεραρχία την μέγιστη δυνατή ενότητα...

    Η αναφορά μου στις γιαγιάδες των ελληνικών χωριών είναι βιωματική και επικεντρώνεται βέβαια στην αίσθηση που έχουν οι γλυκύτατες αυτές γυναίκες περί χριστιανικής θρησκείας. Νομίζω πως όλοι - και κυρίως όλες, και δη οι υποτακτικές γυναίκες - θα είχαμε να διδαχθούμε πολλά από αυτές, κυρίως από την έλλειψη επιθετικότητας και θυμού που τις χαρακτηρίζει (παραδέχομαι ότι γενικεύω, αλλά όπως είπα, μιλώ βιωματικά).
     
  8. brenda

    brenda FU very much

    Τίποτα εμένα δεν μου εξηγεί ούτε ο Χριστιανισμός, ούτε καμία άλλη θρησκεία σε ότι αφορά τον κόσμο και όλα τα υπέροχα πράγματα γύρω μας....
    Παραμύθια ακούγονται σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης περί Θεϊκών παρεμβάσεων και άλλων δεισιδαιμονιών....αποδείξεις πάλι, μηδέν....
    Δεν είμαι θυμωμένη, δεν είμαι παιδάκι, ας μιλάμε όμως και λίγο σοβαρά....
    Έχει μπουκώσει η Χριστιανική ιστορία από αυτοεκπληρούμενες προφητείες που δεν αποδεικνύουν τίποτα παραπάνω από τα αυτονόητα....
    Έλεος, δεν είμαστε τόσο χάπατα πια, έχουμε γνώση, έχουμε κριτήρια, να κατανοήσουμε την ανυπαρξία αποδείξεων, οκ, φωτισμένοι άνθρωποι υπήρξαν και υπάρχουν, ως εκπρόσωποι ο καθένας, διαφορετικού Θεού, για να πουν στους ανθρώπους τι?
    Αυτονόητες αλήθειες?
    Ας μην την ανοίξουμε καλύτερα αυτήν την συζήτηση....Εγώ δεν μπορώ να είμαι θυμωμένη με κάτι ή κάποιον που δεν υπάρχει....
    Με τα παραμύθια τελείωσα στην παιδική μου ηλικία....


    Η κοσμική εξουσία της εκκλησίας και όλων των υπολοίπων θρησκειών δεν έχει επιτελέσει κανέναν άλλον ρόλο εκτός από την χειραγώγηση των μαζών και την διαχείριση του πλούτου...
    Ο σκοταδισμός δεν έχει θρησκεία, ανήκει σε όλες...ότι δεν εξηγείται, αποδίδεται στο ανώτερο, το Θεϊκό, άμα σας καλύπτει αυτό οκ...τα άλλοθι για την διατήρηση του πουριτανισμού δεν έλειψαν, ούτε και θα λείψουν ποτέ...

    Μέσα σ΄αυτά τα πλαίσια, η διαχείριση της καύλας δαιμονοποιήθηκε για να καθυποταχθούν οι άνθρωποι και να μην επικεντρώνονται στις ηδονές και την ελεύθερη έκφραση, να διευκολύνεται η λειτουργία των πατριαρχικών κοινωνιών και των ηθικοπλαστικών αρχών που διέπουν την λειτουργία τους...

    Η αναζήτηση του ανθρώπου και η ανάγκη για ενότητα δεν συνεπάγεται την ύπαρξη ιεραρχίας, συνεπάγεται βεβαίως ενότητα, δεν υπάρχει μόνο η κάθετη οικοδόμηση, υπάρχει και η οριζόντια, πιο 'open plan' κατάσταση, έναν ιδεατό τόπο χωρίς θρησκείες, στερεότυπα, ιδεοληψίες και προκαταλήψεις....

    Οι άνθρωποι θα ήταν ελεύθεροι να εκφράζονται όπως θέλουν, στην προσωπική τους ζωή τουλάχιστον, ακολουθώντας την φύση και τα ένστικτά τους, χωρίς να προσβάλουν κανέναν, συγχρωτιζόμενοι με ομοίους τους σε ότι αφορά τις επιλογές έκφρασης αυτής της ελευθερίας, χωρίς κανείς να κρίνει κανέναν, να είσαι βέβαιη ότι θα έβρισκαν κώδικες επικοινωνίας...

    Και σ΄ότι αφορά τις συμπαθείς γιαγιάδες της Ελληνικής επαρχίας, ποιώντας την ανάγκη φιλοτιμία, συν την σοφία της σωρευτικής καθημερινότητας, ανέπτυξαν διάφορες δεξιότητες, μπορεί κανείς να διακρίνει διάφορες αρετές πέραν της έλλειψης επιθετικότητας και θυμού, καθώς αυτές είναι οι στυλοβάτες της ελληνικής οικογένειας, έτσι όπως διαμορφώθηκε στο πέρασμα των χρόνων...και σαφώς δεν γνώρισα μόνο υποτακτικές γιαγιάδες, αλλά και κάτι ντόμες απίστευτες, ο ορισμός της αυτοδίκαιης και φυσικής Κυριαρχίας, που τους είχαν τους παππούδες τους σούζα, δεμένους στο βρακί τους....να τα λέμε και αυτά...
     
    Last edited: 26 Απριλίου 2015
  9. clarisse

    clarisse Regular Member

    Συμφωνούμε.

    Συμφωνούμε. 
     
  10. elfcat

    elfcat . Contributor

    Καταλαβαίνω οτι ειναι πολυ καθησυχαστικό για εσάς, η αυθαίρετη διάσπαση της κοσμικής εξουσίας απο την χριστιανική πίστη γιατί έτσι ηρεμεί κάθε ηθική ενοχή του πιστού για την σωρεία εγκλημάτων που προκάλεσε και προκαλεί η πίστη του. Αλλιώς θα πρέπει να θέσει πολυ βαθιά ερωτήματα εντός του. Ειναι σαν να λέτε "εμένα μου αρέσει η τούρτα σοκολάτα, αλλα οχι το παντεσπάνι της, ούτε το γλάσο της ούτε τα κερασάκια της, τούρτα θεωρώ την σοκολάτα που βρίσκεται μεταξύ των δυο παντεσπάνι". Λυπάμαι αλλα δεν παει έτσι.
    Επίσης παρακαλώ να ενημερώσετε τους επιστήμονες που ασχολούνται με τα μαθηματικά της τυχαιοτητας να μην χάνουν τα χρονια τους με αυτη την περιττή ενασχόληση. Όσο για τον χριστιανισμό και τον μουσουλμανισμο γνωρίζω μουσουλμάνους που μου λένε τα ίδια με εσάς, οτι άλλο η κοσμική εξουσία του Ισλάμ και άλλο η ισλαμική πίστη. Και επίσης μου λένε οτι ανάμεσα στους πολέμιους της ΙΣΙΣ υπάρχουν πολλοί ισλαμιστες. Σφαλετε στην κρίση σας. Δεν συγκρίνω τις διδαχές των δυο θρησκειών, όποτε μην ψάχνετε για το κατάλληλο emoticon. Θεωρώ και τις δυο κατάλοιπα παλιότερων κοινωνικών μοντέλων που είχαν ανάγκη να μεταφέρουν στα τοις ανθρώποις μηχανισμους οργανωσης των ζώων οπως της αυτόματης υπακοής στον Αρχηγό (θεό) της αγέλης για την επιβιωση της ομάδας και του ατόμου και τον κεντρικό μηχανισμό μάθησης, μεσα απο το δίπολο τιμωρίας και ανταμοιβής (ηθικοί κανόνες). Διαφοροποιούνται μονο στο βαθμό που αναπτύχθηκαν σε διαφορετικές χρονικές περιόδους και ιστορικα περιβάλλοντα. Όσο για τις γιαγιάδες της ελληνικής επαρχίας, που τοσο αγαπάτε και υπερασπιζεστε, μην ανησυχείτε, θα πανε όλες σουμπιτες στον παράδεισο ακομη και η μαμά της Ελένης Καρυώτη (σημερα θα ναι γιαγια αν ζει) και όλες οι τότε γιαγιάδες σε εκείνο το χωριό που το έλεγαν Κωσταλεξι που γνώριζαν και δεν μίλαγαν επι 29 συναπτά έτη.

    Θέλω να σας διευκρινισω πάντως οτι η δίκη μου θεση ειναι οτι "Δεν πιστευω οτι υπαρχει θεός" και οχι οτι "πιστευω οτι Δεν υπαρχει θεος". Οποιος επικαλείται οτι υπαρχει θεος αυτο οφείλει να το αποδείξει. Το ίδιο και οποιος πιστεύει οτι υπάρχουν φαντάσματα και ζόμπι. Αν μου το αποδείξουν επαρκώς θα μετακινηθώ απο την θεση μου. Αυτο απαντάει και στην σκέψη για οσα ακόμη δεν γνωρίζει η επιστημη. Τέλος αντιλαμβάνομαι εναργώς οτι υπαρχει ένα βδσμ και μια υποτακτικότητα θρησκευτικού περιεχομένου αλλα τετοιο βδσμ ούτε το πράττω ούτε με αφορά. Υποθέτω οτι πια έχετε καταλάβει οτι ανάμεσα στις αντιλήψεις μας περί πιστης υπαρχει το χάος. Όμως σέβομαι την πίστη σας και ο μόνος λόγος που απάντησα ειναι γιατι τα επιχειρήματα που παραθέσατε και μαλιστα λίγο αφ´ υψηλού, παραβιάζουν την πραγματικότητα ενίοτε και την λογική. Αντιδρώ πάντα όταν βλέπω κάποιον αντί να λέει, τι πιστευει, (που έτσι και αλλιώς, ως πιστη, ειναι έξω απο τα κριτήρια λογικης) να μασκαρευει την προσωπική πιστη του σε δήθεν απόρροια λογικών - λογικοφανων επιχειρημάτων , επικαλούμενος μαλιστα την επιστήμη. Συνήθως δεν μπαίνω σε τέτοιες συζητήσεις, στερούνται νοήματος...
     
  11. Stalker

    Stalker Not a very nice guy Contributor

    Mε αφορμη το παραπανω αποσπασμα και χωρις να επιθυμω κατα κανεναν τροπο να μπω στην παντα ατερμονη συζητηση για την υπαρξη η μη θεων και δαιμονων,θα ηθελα να κανω το εξης,γενικο αναγκαστικα, off topic σχολιο ετσι για την καταγραφη:

    Στην επιστημη γενικα και στις θετικες επιστημες ειδικοτερα,μπορει ο καθενας να προτεινει ως εξηγηση ενος φαινομενου(στην προκειμενη περιπτωση του συμπαντος ετσι οπως το γνωριζουμε),οποιαδηποτε θεωρια του κατεβει στο κεφαλι,αρκει βεβαιως να ειναι σε θεση να την αποδειξει πειραματικα,περιγραφοντας τη διαδικασια με μαθηματικες εξισωσεις.
    Μεχρι τοτε η θεωρια του παραμενει αναποδεικτη και βεβαιως υπευθυνος για να αποδειξει τη θεωρια του ειναι αυτος που την προτεινε και οχι οι αλλοι να αποδειξουν το οτι δεν ισχυει.

    Μεσω της συγχρονης επιστημης γνωριζουμε πως το παρατηρουμενο συμπαν ειναι αυτο που βλεπουμε διοτι καποιοι παραγοντες εχουν τις τιμες που εχουν.Εαν αυτες οι τιμες ηταν ελαχιστα διαφορετικες,πολυ απλα δεν θα ειμασταν εδω για να συζηταμε.
    Το ερωτημα που τιθεται λοιπον ειναι γιατι οι εν λογω τιμες ειναι αυτες που ειναι και οχι καποιες αλλες.Πολλοι εδω βλεπουν το χερι ενος θεου,χωρις εννοειται να προσκομιζουν καμμια αποδειξη περι τουτου και πολυ φυσιολογικα διοτι τετοια αποδειξη δεν μπορει να υπαρξει ποτε.Ζητημα πιστης,λενε και καθαριζουν.
    Εδω,περα απο τον φοβο απεναντι στο αγνωστο,βρισκεται πολυ περισσοτερο η ριζα της αναγκης για την υπαρξη του θεου.Το οτι ο ανθρωπος πολυ απλα δεν αντεχει,βρισκει ασηκωτη ψυχολογικα,την ιδεα πως το συμπαν ολοκληρο,αλλα και παρα πολλα πραγματα της καθημερινης του ζωης,απο τα πιο ευχαριστα μεχρι τα πιο δυσαρεστα,ειναι αποτελεσμα καθαρης τυχης.Τυχης και,σε ο,τι αφορα τη ζωη,Aναγκαιοτητας για να θυμηθω τον τιτλο ενος βιβλιου του μεγαλου εξελικτικου βιολογου Jacques Monod.
     
  12. Η κβαντομηχανική δηλαδή δεν παίζει με τίποτε να είναι επιστημονική θεωρία στο κλαρίσειο οικοδόμημα; Βλέπω τον Schroedinger να ρουφάει την πίπα του και να σηκώνει το φρύδι: " Frankly, my dear, I don't give a damn"