Απόκρυψη ανακοίνωσης

Καλώς ήρθατε στην Ελληνική BDSM Κοινότητα.
Βλέπετε το site μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας!

Η εγγραφή σας στην Online Κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να στείλετε προσωπικά μηνύματα σε άλλους χρήστες, να δημιουργήσετε το προσωπικό σας profile και photo albums και πολλά άλλα.

Η εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και δωρεάν.
Γίνετε μέλος στην Online Κοινότητα.


Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας, παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας.

Περί φεμινισμού

Συζήτηση στο φόρουμ 'Σεξ και Σχέσεις' που ξεκίνησε από το μέλος Storm, στις 11 Ιουνίου 2010.

  1. Storm

    Storm Regular Member

    Πρώτα από όλα, τί είναι ο φεμινισμός; Είναι μια συλλογή κοινωνικών θεωριών, πολιτικών κινήσεων και ηθικών φιλοσοφιών που ασχολείται με την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των γυναικών, σε πρώτη φάση. Δεδομένο θεωρείται ότι τα φύλα είναι διαφορετικά, αλλά ίσα και ότι η πατριαρχική κοινωνία στην οποία ζούμε είναι καταπιεστική. Σκοπός του είναι να εντρυφύσει στα πως και τα γιατί της καταπίεσης αυτής και να αφυπνίσει τις γυναίκες, να τις βοηθήσει να αποκτήσουν επίγνωση των διαφορετικών τρόπων που θα μπορούσαν να είναι ελεύθερες τελικά, να τις βοηθήσει να παλέψουν για το δικαίωμά τους στην αυτοδιάθεση.

    Είναι ένα κίνημα με μεγάλη ιστορία και πολλές προσεγγίσεις. Υπάρχουν διαφορετικά είδη φεμινισμού δηλαδή που το καθένα προτείνει διαφορετική αντιμετώπιση και έχει διαφορετικό θεωρητικό υπόβαθρο. Αλλά όλα αφορούν όλα τα κομμάτια της κοινωνίας και όλα αποσκοπούν στο να αναδιοργανώσουν εκ βαθέων τη λειτουργία της.

    Όλα ξεκίνησαν κατά τη Γαλλική Επανάσταση, δηλαδή στην Ευρώπη του 18ου αιώνα. Ξεκίνησε με ένα Τετράδιο Παραπόνων το 1789 και συνέχισε με μια Διακήρυξη των δικαιωμάτων των γυναικών το 1791. Μέσα σε μόλις δύο χρόνια, από το παράπονο οι γυναίκες πέρασαν στη διεκδίκηση και ο αγώνας σιγά σιγά ξεκίνησε. Η φεμινιστική ιδέα γεννήθηκε και άρχισε να μεταδίδεται στην Ευρώπη και κυρίως στην Αγγλία, όπου περίπου 70 χρόνια αργότερα άρχισε να τίθεται το θέμα του δικαιώματος της ψήφου, ως βασική προϋπόθεση για την εξέλιξη του κινήματος και την αρχή της ισοτιμίας των δύο φύλων. Κι έτσι στις αρχές του 20ού αιώνα δημιουργήθηκαν οι Σουφραζέτες, μια οργάνωση...ακτιβιστική, η πρώτη του είδους. Προκαλούσαν προβλήματα στις συνεδρίασεις των βουλευτών και όταν συνειδητοποίησαν ότι δεν ακουγόντουσαν όσο θα ήθελαν, άρχισαν τον εμπρησμό δημόσιων κτηρίων. 15 χρόνια αργότερα, το 1918, οι Αγγλίδες γυναίκες απέκτησαν το δικαίωμα της ψήφου. Κάποιες Σκανδιναβές, ως συνήθως, τα είχαν ήδη καταφέρει. Σιγά σιγά ακολούθησαν και οι υπόλοιπες χώρες.

    Στις Η.Π.Α. την ίδια περίοδο, ξεκίνησε ένας παράλληλος αγώνας το 1848, που έγινε το πρώτο φεμινιστικό συνέδριο και η πρώτη Διακήρυξη Αισθημάτων, που πέρα από το δικαίωμα της ψήφου, έθετε τους προβληματισμούς των γυναικών για τα καθημερινά τους προβλήματα στα σπίτια τους, στις δουλειές τους κλπ. 40 χρόνια αργότερα έγινε το πρώτο διεθνές φεμινιστικό συνέδριο. Αλλά πραγματική μέρα ορόσημο για το φεμινιστικό κίνημα ήταν στις 8 Μαρτίου 1857, όπου 20.000 εργάτριες της κλωστοϋφαντουργίας της Ν. Υόρκης κατέβηκαν σε μαζική απεργία και ανάγκασαν την εργοδοσία να δεχτεί το αίτημα για μείωση των ωρών εργασίας και αυξήσεις στους μισθούς, σε μια εποχή που ο συνδικαλισμός ήταν απαγορευμένος. Το 1910 άρχισε να γιορτάζεται ως Μέρα της Γυναίκας. Δεν είναι μια ακόμα εμπορική γιορτή λοιπόν. 8 Μαρτίου 1887 ήταν όταν στην Ελλάδα κυκλοφόρησε το πρώτο φύλλο της "Εφημερίδος των Κυριών". Αλλά ο ουσιαστικός αγώνας ξεκίνησε αφού πλέον το δικαίωμα της ψήφου είχε κατοχυρωθεί σε άλλες χώρες, το 1920. Υπήρξε μια μικρή, ως συνήθως, καθυστέρηση, αλλά οι Ελληνίδες πήραν τελικά τα πράγματα στα χέρια τους.

    Ο φεμινισμός σαν κίνημα πλέον εξελισσόταν με γοργότερους ρυθμούς. Οι πρώτοι στόχοι είχαν κατακτηχθεί και πλέον τα ζητούμενα αυξάνονταν ολοένα και περισσότερο κι ίσως κάπου εκεί...άρχισαν οι παρεξηγήσεις. Το λεγόμενο δεύτερο κύμα του Φεμινισμού εμφανίζεται σε Αμερική και Ευρώπη τη δεκαετία που όλα αμφισβητούνταν και άλλαζαν, τη δεκαετία του '60. Σκοπός πλέον ήταν η απελευθέρωση των γυναικών. Άρχισαν να δημιουργούνται ομάδες αυτοσυνείδησης και δράσης. Το θέμα δεν ήταν πλέον τα απόλυτα δικαιώματα, όπως το δικαίωμα της ψήφου. Τότε αναγνωρίστηκαν και οι λεσβίες εντός του κινήματος, οι οποίες είχαν κάπως διαφορετικό προσανατολισμό από τις υπόλοιπες φεμινιστικές ομάδες. Έτσι κάποιες/οι άρχισαν να αντιδρούν στο φεμινισμό, επειδή στο μυαλό τους ήταν συνώνυμος με τις butch λεσβίες της εποχής. Οι λεσβίες με τη σειρά τους αισθάνθηκαν προδομένες και τα έβαλαν με την ετεροφυλοφιλία και τον ετεροσεξισμό, ως πηγές υποτέλειας των γυναικών, και πρότειναν ως λύση είτε τις λεσβιακές σχέσεις είτε την αποχή από τις ετεροφυλόφιλες σχέσεις. Έτσι ξεκίνησε και η θεωρία του ριζοσπαστικού φεμινισμού, ο οποίος βασικά στρέφεται ενάντια στα στερεότυπα του φύλου. Κάποιες το προχωράνε πιο πέρα και προτείνουν αντικατάσταση της πατριαρχίας με μητριαρχία. Αυτό δεν ακούγεται και πολύ καλό βέβαια αν αναλογιστεί κανείς ότι η πατριαρχία συνεπάγεται τη χρήση βίαιας ιεραρχικής κοινωνικής δύναμης για τον έλεγχο των μη-κυρίαρχων αντρών και των γυναικών.


    Ο φεμινισμός του τρίτου κύματος ξεκίνησε τη δεκαετία του '90 και αντίθετα με το φεμινισμό του δεύτερου κύματος που ήθελε να ανατρέψει την ανδροκρατία, θέτει σαν στόχο την εξερεύνηση και την αναδιοργάνωση των κοινωνικών ορισμού του φύλου και της σεξουαλικότητας. Από εκεί ξεκίνησε και το λεγόμενο queer theory καθώς και άλλα ιδεολογικά κινήματα όπως ο διεθνισμός. Ο σκοπός δεν είναι πλέον η ανατροπή, αλλά η απελευθέρωση των φύλων και κατ'επέκταση η απελευθέρωση και η ισότητα των ανθρώπων, πέρα από φύλο, τάξη, σξουαλικότητα, ελκυστικότητα, ικανότητα κλπ.

    Ας δούμε κάποιες βασικές τάσεις που εμφανίστηκαν κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του κινήματος.


    Αμαζονικός Φεμινισμός

    Ο Αμαζονικός φεμινισμός ασχολείται με την εικόνα της γυναικείας ηρωίδας στην μυθοπλασία και στην πραγματικότητα, όπως εκφράζεται στην τέχνη και την λογοτεχνία, στη φυσική διάπλαση και τα χαρακτηριστικά των γυναικών αθλητριών, των πολεμικών καλλιτεχνών, και άλλων δυναμικά σχηματισμένων γυναικών, και σε προσανατολισμούς σχετιζόμενους με το φύλο και σεξουαλικούς.

    Ενδιαφέρεται για την φυσική ισότητα και αντιτίθεται στους στερεοτυπικούς ρόλους των φύλων και στις διακρίσεις εναντίον των γυναικών που βασίζονται σε υποθέσεις πως οι γυναίκες πρέπει να είναι, να δείχνουν ή να συμπεριφέρονται ως παθητικές, αδύναμες και σωματικά αβοήθητες.

    Απορρίπτει την ιδέα πως συγκεκριμένα χαρακτηριστικά ή ενδιαφέροντα είναι έμφυτα αρσενικά (ή θηλυκά), και υποστηρίζει και εξερευνά μια εικόνα ηρωϊκής γυναικείας φύσης. Υποστηρίζει και εξυμνεί γυναίκες που επιτυγχάνουν και εκφράζουν διανοητική και φυσική δύναμη, για παράδειγμα γυναίκες αθλήτριες δύναμης, πολεμικές καλλιτέχνες, γυναίκες στρατιώτες/ή γυναίκες σε μάχη, πυροσβέστες, ξυλοκόπους, αστροναύτες, αρσιβαρίστριες, παλεστές, μποξέρ, κ.α.

    Αναρχοφεμινισμός

    Η Έμμα Γκόλντμαν (1869-1940) στάθηκε απέναντι στους αναρχικούς της συντρόφους και απέναντι από τις φεμινίστριες και μίλησε για τα παιδιά, την αντισύλληψη, την ψυχολογική και τη σεξουαλική ελευθερία. Άλλωστε το φεμινιστικό και το αναρχικό κίνημα έχουν ένα βασικό κοινό, της οριζόντια χωρίς αρχηγούς οργάνωση και την αντίθεση στην ιεραρχία. 30 χρόνια μετά το θάνατο της Γκόλντμαν, οι αναρχοφεμινίστριες εμφανίστηκαν και άρχισαν την καταιγιστική τους δράση. Η ιδεολογία τους είναι αντικαπιταλιστική, αντιεξουσιαστική και αντισεξιστική. Οι γυναίκες οφείλουν να είναι κυρίες των εαυτών τους.


    Ατομιστικός φεμινισμός
    Ο ατομικιστικός φεμινισμός συνδέεται συχνά με μια αναρχο-καπιταλιστική προοπτική. Θεωρείτε μεταμοντέρνος φεμινισμός εξαίτιας της πλουραλιστικής του αντίληψης για τη γυναικεία φύση. Και υπογραμμίζει ότι οι γυναίκες δε ζουν κάτω από παρόμοιες συνθήκες, ούτε έχουν παρόμοιους σκοπούς, αλλά ότι όλες οι γυναίκες είναι μοναδικές και έχουν μοναδικούς σκοπούς. Είναι αντίθετος με το φεμινισμό φύλου, τον κλάδο του φεμινισμού που υποστηρίζει πως υπάρχει ταξικός αγώνας μεταξύ των φύλων και αντίθετος με τα ριζοσπαστικά φεμινιστικά κινήματα γενικότερα.



    Διαχωριστικός φεμινισμός

    Στρέφεται ενάντια στο θεσμό της ετεροφυλοφιλίας και θεωρεί ότι η σεξουαλική σχέση ανάμεσα σε άνδρα και γυναίκα (που έχουν αγεφύρωτες διαφορές) είναι καταναγκαστική, δείγμα καταπίεσης των γυναικών. Επίσης, δεν υπάρχουν φεμινιστές άντρες γιατί όσο καλή πρόθεση και να έχουν δεν παύουν να είναι άντρες και να αναπαράγουν τη δυναμική της πατριαρχίας. Οι περισσότερες οπαδοί αυτού του ρεύματος ήταν λεσβίες αλλά υπήρχαν και κάποιες ετεροφυλόφιλες που επέλεξαν να ζήσουν χωρίς ερωτικούς συντρόφους. Πρακτικά αυτό σημαίνει να δουλεύει κάποια με γυναίκες, να ζει με γυναίκες, να επιλέγει γενικότερα μια ζωή αποκλειστικά γυναικεία.


    Μαρξιστικός Φεμινισμός

    Εχθρός της γυναίκας δεν είναι ο άντρας, αλλά ο καπιταλισμός. Οι γυναίκες πρέπει να αγωνιστούν μαζί με τους άντρες της εργατικής τάξης για την αλλαγή του οικονομικού συστήματος και την κατάργηση της ατομικής ιδιοκτησίας. Οι Μαρξιστικές φεμινίστριες θεωρούν ότι οι άλλες αναλύσεις εξυπηρετούν την άρχουσα τάξη, ότι αποσιωπούν τις ταξικές αντιθέσεις και ότι οι άλλες φεμινίστριες αποπροσανατολίζουν με τη δράση τους τον αγώνα καθυστερώντας έτσι την επανάσταση.

    Οικοφεμινισμός

    Το βασικό του αξίωμα είναι ότι μια πατριαρχική κοινωνία θα εκμεταλλευθεί τους πόρους της χωρίς να αναλογιστεί τις μακροπρόθεσμες συνέπειες ως άμεσο αποτέλεσμα των συμπεριφορών που καλλιεργούνται σε μια πατριαρχική / ιεραρχική κοινωνία. Παράλληλα, απεικονίζεται συχνά με τον ίδιο τρόπο η κοινωνική μεταχείριση του περιβάλλοντος, των ζώων και των πόρων με τη μεταχείριση των γυναικών. Στις αντιδράσεις της πατριαρχικής κουλτούρας, οι οικο-φεμινίστριες νιώθουν επίσης την απογύμνωση και την καταστροφή της Γης. Και το αντίστροφο.

    Ριζοσπαστικός Φεμινισμός

    Ο Ριζοσπαστικός Φεμινισμός ξεκινάει από τη θέση ότι οι διακρίσεις κατά του κοινωνικού φύλου των γυναικών - κάτι που εθεωρείτο γενικώς ως "φυσική" κατάσταση - επηρεάζουν κάθε πλευρά της ζωής. Αντί να εξετάζει το δημόσιο τομέα - τους πολιτικούς παραδοσιακούς θεσμούς - για να βρει την απάντηση στο γιατί οι γυναίκες καταπιέζονται σε παγκόσμια κλίμακα, θέτει κατευθείαν το αξίωμα ότι "το προσωπικό είναι πολιτικό" και εξετάζει με ποιο τρόπο ελέγχεται η ανθρώπινη αναπαραγωγή από θεσμούς όπως ο γάμος, η αναγκαστική ετεροφυλοφιλία και η μητρότητα. Οι απλές μεταρρυθμίσεις στο δημόσιο τομέα δεν μπορούν ν' αγγίξουν καν την βαθύτερη ουσία της καταπίεσης.

    Όλες πιστεύουν ότι το κίνημα πρέπει να συγκροτείται αυτόνομα και μόνο από γυναίκες. Βάλλουν κατά της πατριαρχίας και των ανδροκεντρικών και ανδροκρατούμενων θεσμών και επικρίνουν τους άνδρες επειδή όλοι τους επωφελούνται από την καταπίεση των γυναικών. Αναζητώντας μια διαφορετική από την πατριαρχία μορφή, οι ριζοσπάστριες φεμινίστριες θέλουν να ανακτήσουν τις αξίες που είχαν χαρακτηριστεί γυναικείες και είχαν υποτιμηθεί στις ανδροκρατούμενες κοινωνίες.

    Σεξουαλικά Φιλελεύθερος Φεμινισμός

    Δημιουργήθηκε τη δεκαετία του '80 ως αντίδραση σ'αυτές τις φεμινίστριες που έβαλαν την πορνογραφία στο στόχαστρο, επειδή τη θεωρούσαν επίκεντρο της γυναικείας καταπίεσης. Οι σεξουαλικά φιλελεύθερες φεμινίστριες επικεντρώνονται στην ιδέα ότι η σεξουαλική απελευθέρωση είναι βασική συνιστώσα της γυναικείας απελευθέρωσης. Γι’ αυτό κι εναντιώνονται στις όποιες νομικές ή κοινωνικές ενέργειες για τον έλεγχο των σεξουαλικών δραστηριοτήτων μεταξύ συναινούντων ενηλίκων, όταν αυτές οι ενέργειες προέρχονται από την κυβέρνηση, άλλες φεμινίστριες, αντίπαλους του φεμινισμού ή από κάθε άλλο θεσμό.

    Σοσιαλιστικός Φεμινισμός

    Οι σοσιαλίστριες φεμινίστριες θεωρούν ότι κάθε θέμα είναι και γυναικείο, ότι το προσωπικό είναι πολιτικό και γι' αυτό δεν θέλουν ούτε μπορούν να χωρίσουν το γυναικείο ζήτημα από οποιοδήποτε άλλο πολιτικό θέμα. Και έτσι, ενώ πιστεύουν ότι οι γυναίκες πρέπει να οργανώνονται γύρω από τη δική τους καταπίεση, υποστηρίζουν ότι είναι απαραίτητες οι συμμαχίες με άλλες σοσιαλιστικές και αριστερές ομάδες. Προέρχονται από τα μαρξιστικά κινήματα αλλά δε θεωρούν τον καπιταλισμό ως αρχή όλου του κακού.


    Φιλελεύθερος Φεμινισμός

    Η απελευθέρωση μπορεί να έρθει και χωρίς την κατάργηση της καπιταλιστικής δημοκρατίας. Σκοπός είναι οι νομοθετικές βελτιώσεις και οι εκπαίδευση, ώστε οι γυναίκες να μην κρίνονται πρώτα ως φύλο και μετά ως άνθρωποι. Τα δίκτυα αλληλεγγύης θεωρούνται αναγκαία και η προσπάθεια επικεντρώνεται στη θετικότερη απεικόνιση των γυναικών στα Μ.Μ.Ε. και στα σχολεία. Επίσης δίνεται μεγάλη έμφαση στην προσωπική εξέλιξη κι επιτυχία.


    Δε μπορώ να ακούω, πόσο μάλλον από γυναίκες, ότι ο φεμινισμός είναι ξεπερασμένος. Έχει παραποιηθεί, παρανοηθεί, καταχραστεί αυτή η λέξη όσο λίγες. Ξεπερασμένος γιατί; Επειδή νιώθουμε ισότιμες; Κι άμα νιώθουμε ισότιμες σημαίνει ότι μας φέρονται σαν να είμαστε ισότιμες; Ότι φερόμαστε στον εαυτό μας σαν να είμαστε ισότιμες;

    Η αγορά εργασίας είναι ακόμα διχοτομημένη με βάση το φύλο, υπάρχουν "αντρικά" και "γυναικεία" επαγγέλματα. Τα "γυναικεία" επαγγέλματα έχουν χαμηλότερες αποδοχές και λιγότερο κοινωνικό κύρος. Οι γυναίκες αναλώνονται κυρίως σε χαμηλόμισθες ή/και χαμηλόβαθμες υπαλληλικές θέσεις, ανειδίκευτες και ημι-ανειδίκευτες χειρωνακτικές εργασίες που σχετίζονται με την παροχή υπηρεσιών στους άλλους, τη φροντίδα, όπως και στο σπίτι τους άλλωστε. Ποιοι είναι οι διευθυντές των τραπεζών; Οι πρόεδροι των εταιριών; Οι διευθύνοντες σύμβουλοι; Οι μεγαλογιατροί και οι μεγαλοδικηγόροι; Όχι ότι δεν υπάρχουν γυναίκες σε αυτές τις θέσεις, αλλά είναι κυριολεκτικά μετρημένες. Οι γυναίκες και οι άντρες ίσων προσόντων δεν αμοίβονται το ίδιο για το ίδιο ή παρόμοιο είδος απασχόλησης. Στην Ελλάδα οι γυναίκες για το κάθε ευρώ που παίρνει ένας άντρας αυτές παίρνουν 68 λεπτά και η βελτίωση ανά χρόνο είναι μικρότερη του 1%. Με αυτό το ρυθμό θέλουμε άλλα 32 χρόνια για να αμοιβόμαστε το ίδιο. Και γιατί συμβαίνει αυτό αφού οι γυναίκες σε γενικές γραμμές έχουν καλύτερες επιδόσεις στις σπουδές τους από τους άντρες; Γιατί οι κοινωνικοί ρόλοι παραμένουν αρκετά σταθεροί, γιατί οι γυναίκες που θέλουν να γίνουν μάνες δεν αντιμετωπίζονται με τον καλύτερο τρόπο, γιατί οι παιδικοί σταθμοί είναι πανάκριβοι, για χίλιους δυο λόγους οι γυναίκες παραμένουν σε μια μειονεκτική επαγγελματική θέση σε σχέση με τους άντρες.

    Στην πολιτική τα πράγματα προφανώς και δεν είναι καλύτερα, αφού μόλις το 12,4% της Ελληνικής Βουλής αποτελείται από γυναίκες, με πρωτοπόρο παραδόξως το ΚΚΕ, που πέρα από γυναίκα πρόεδρο (αθάνατη Αλέκα), 7 από τους 22 βουλευτές του είναι γυναίκες. Θα μπορέσουμε να μιλήσουμε για ουσιαστικότερη ισοτιμία μόλις το ποσοστό αυτό πλησιάσει το 50%. Μέχρι τότε...

    Και μην ξεχνάμε την ασταμάτητη βία κατά των γυναικών. Η δυσανάλογη συχνότητα με την οποία οι γυναίκες πέφτουν θύματα κυρίως σεξουαλικής βίας και κακοποίησης είναι τρομακτική. Στις Η.Π.Α., για να μιλήσουμε για το δυτικό κόσμο, βιάζονται 2 γυναίκες κάθε λεπτό!

    Μία στις τρεις γυναίκες ή κορίτσια, σε όλον τον κόσμο, έχουν πέσει θύματα βίας ή σεξουαλικής κακοποίησης (Έκθεση Ηνωμένων Εθνών για την κατάσταση των Γυναικών, Φεβρουάριος 2000)

    Στη Νότιο Αφρική, μία γυναίκα πέφτει θύμα βιασμού κάθε 26 δευτερόλεπτα (Πανεπιστήμιο Νοτίου Αφρικής)
    Περισσότερα από 130 εκατομμύρια κορίτσια και γυναίκες σε όλον τον κόσμο, έχουν υποστεί ακρωτηριασμό των γεννητικών τους οργάνων, ενώ στη σκιά της ίδιας απειλής ζουν 2 εκατομμύρια κορίτσια (Έκθεση Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας, 1997)
    Περισσότερες από ένα εκατομμύριο γυναίκες και ανήλικα κορίτσια, πέφτουν στα δίχτυα του κυκλώματος εμπορίας ανθρώπων σε όλον τον κόσμο (Ερευνητικό Κέντρο του κογκρέσου, Φεβρουάριος 2001)
    Στις Φιλιππίνες περισσότερες από 300.000 γυναίκες και 75.000 παιδιά καταλήγουν στην πορνεία (Παγκόσμια Στατιστικά στοιχεία για τη σεξουαλική εκμετάλλευση 1999)
    Το 35% των γυναικών και κοριτσιών από το Νεπάλ, που εργάζονται στα πορνεία της Ινδίας ( 100-160.000 γυναίκες και κορίτσια) οδηγήθηκαν εκεί, επειδή τους υποσχέθηκαν "γάμο" ή "μία καλή δουλειά" ( Έκθεση των Ηνωμένων Εθνών για τη βία στις γυναίκες, 2 Απριλίου 1997 )
    Μία καταγγελία για ενδοοικογενειακή βία το λεπτό, καταγράφεται καθημερινά από τα αστυνομικά τμήματα της Μ. Βρετανίας. Το 81% είναι γυναίκες. (Πρόγραμμα κοινωνικών και οικονομικών ερευνών, 28 Σεπτεμβρίου 2000)
    Τουλάχιστον 60 εκατομμύρια γυναίκες, κυρίως από χώρες της Ασίας, έχουν εξαφανισθεί λόγω του φύλλου τους ( βρεφοκτονίες κοριτσιών, εγκατάλειψη μικρών κοριτσιών Έκθεση Ηνωμένων Εθνών για την Κατάσταση της Γυναίκας 2000)
    Τo 70% αντρών και γυναικών που πήραν μέρος σε έρευνα στην Κένυα, δήλωσαν ότι οι γείτονες τους χτυπούσαν τις γυναίκες τους. Σε ποσοστό 60% οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι οι γυναίκες άξιζαν το ξυλοδαρμό. Αντίθετα, μόλις το 51% είπε ότι οι άντρες θα έπρεπε να τιμωρηθούν για αυτήν τους τη συμπεριφορά (Έρευνα για τα δικαιώματα των γυναικών στην Κένυα, 1997).
    Οι γυναίκες οι οποίες κακοποιήθηκαν σεξουαλικά, όταν ήταν μικρά παιδιά, έχουν πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες ως ενήλικοι να κάνουν σχέσεις στις οποίες θα κακοποιούνται. ( Έρευνα η οποία διεξήχθη από το νοσοκομείο του Αγ. Βαρθολομαίου, στο Λονδίνο. Αύγουστος 2001)
    Σε έρευνα που έγινε σε περισσότερες από 300 κρατούμενες στις ομοσπονδιακές φυλακές του Καναδά, διαπιστώθηκε ότι το 68% όλων των γυναικών και το 90% των ιθαγενών γυναικών, έχουν πέσει θύματα κακοποίησης κάποια στιγμή στη ζωή τους.
    Τα κορίτσια που έχουν πέσει θύματα βιασμού πριν την ηλικία των 16 ετών, έχουν κατά τρεις φορές περισσότερες πιθανότητες να πέσουν θύματα κακοποίησης και βιασμού ως ενήλικοι ( Έρευνα η οποία διεξήχθη από το νοσοκομείο του Αγ. Βαρθολομαίου, στο Λονδίνο. Αύγουστος 2001)
    Οι κακοποιημένες γυναίκες, βιώνουν σε υψηλά ποσοστά, την ανεργία και φτώχεια. Η σεξουαλική κακοποίηση συνδέεται άμεσα με μη επιθυμητές εγκυμοσύνες, πολύ συχνή εναλλαγή ερωτικών συντρόφων και ψυχιατρικά προβλήματα ( Έρευνα η οποία διεξήχθη από το νοσοκομείο του Αγ. Βαρθολομαίου, στο Λονδίνο, Αύγουστος 2001)
    Σχεδόν το 50% των γυναικών που έχουν δολοφονηθεί στην Αγγλία και την Ουαλία, σκοτώθηκαν είτε από τον πρώην είτε από τον νυν ερωτικό τους σύντροφο. Το αντίστοιχο ποσοστό στους άντρες δεν ξεπερνά το 6%. (Στατιστικά στοιχεία ανθρωποκτονιών, την περίοδο 1990-1994 από την Women's Aid Federation της Αγγλίας)


    πηγή: ERTonline


    Και μην ξεχνάμε τις πιο συγκαλυμμένες μορφές ανισότητας, που όσο κι αν έχουν βελτιωθεί με τα χρόνια, δε σημαίνει ότι έχουν σταματήσει να υφίστανται. Το να είναι έντονα σεξουαλικά ενεργός ένας άντρας εξακολουθεί να θεωρείται πολύ πιο θεμιτό από το να είναι έντονα σεξουαλικά ενεργή μία γυναίκα. Η έντονα σεξουαλικά ενεργή γυναίκα χαρακτηρίζεται ως πουτάνα, ναι ακόμα, όχι μόνο από τους άντρες αλλά και από τις ίδιες τις γυναίκες που τείνουν να κατατροπώσουν ότι ξεφεύγει από την "κανονικότητα" του κοινωνικού τους παγιωμένου φύλου.

    Η αντικειμενοποίηση των γυναικών από τα ΜΜΕ δεν έχει πάψει να υφίσταται μόνο και μόνο επειδή υποτυπωδώς έχει αρχίσει μια αντίστοιχη αντικειμενοποίηση των αντρών (κυρίως στους gay κύκλους). Τα ΜΜΕ δημιουργούν και συντηρούν στερεότυπα με βάση το φύλο σε θέματα εμφάνισης και συμπεριφοράς. Η γυναίκα είναι αδύνατη, ευσυγκίνητη, αβοήθητη, την ενδιαφέρει η μαγειρική, τα ψώνια, τα παιδιά, το σπίτι. Η γυναίκα "οφείλει" να είναι είτε σκεύος ηδονής είτε σκεύος κυοφορίας βρεφών γεμάτη στοργή. Ο άντρας είναι δυνατός, ανεξάρτητος, τον ενδιαφέρουν τα αυτοκίνητα, τα σπορ, οι γκόμενες - η κατάκτησή τους. Τυχαίο δεν είναι που οι διατροφικές διαταραχές είναι κυρίως γυναικείο "προνόμιο" άλλωστε. Τυχαία δεν είναι πολλά πράγματα αλλά και μοναδικοί υπεύθυνοι δεν είναι οι άντρες. Ο σεξισμός αναπαράγεται και από τα δύο φύλα, ακριβώς επειδή παραμένουν παγιωμένα ως "κοινωνικά φύλα". Όταν η μάνα μεγαλώνει το γιο της ως πασά και την κόρη της ως δούλα, προφανώς αυτή η γυναίκα έχει τεράστια ευθύνη. Έτσι έμαθε; Αυτή είναι η δικαιολογία; Κι εγώ έμαθα ότι οι λεσβίες είναι ανώμαλες αλλά όντας λεσβία συνειδητοποίησα ότι δεν είμαι ανώμαλη και δεν έχω κανένα σκοπό να αναπαράγω την ομοφοβία στην οποία υποβλήθηκα.

    Η νομική ισότητα δε συνεπάγεται ουσιαστική ισότητα. Γιατί αλλιώς θα με κοιτάξει εμένα ο τύπος στο δρόμο κι αλλιώς θα κοιτάξει έναν άντρα, γιατί άλλο σχόλιο και άλλο βλέμμα έχω να αντιμετωπίσω, γιατί άλλη γλώσσα κι άλλες προκαταλήψεις έχω να υπερβώ. Και όχι, δε νιώθω καταπιεσμένη γυναίκα, αλλά νιώθω τους εν ενεργεία τους μηχανισμούς καταστολής της διαφορετικότητάς μου παντού γύρω μου. Και μου πήρε χρόνια να μπορέσω να πω ότι είμαι γυναίκα, να μπορέσω να αποδεχτώ τα στερεοτυπικά θηλυκά μου κομμάτια, γιατί διέφερα από τις άλλες γυναίκες (σκέψου, δε θα με έλεγες καν butch, ούτε femme) και διαφέρω από τις στερεοτυπικές γυναίκες για χίλιους δυο λόγους, στα κιλά, στα μυαλά και στα μαλλιά ακόμα. Κι όμως έχω ακούσει στο δρόμο ότι είμαι γυναίκα και δεν πρέπει να οδηγώ, ότι είμαι γυναίκα και χρειάζομαι βοήθεια για να παρκάρω, ότι είμαι γυναίκα κι ο άλλος έχει το δικαίωμα να μου πει ότι χύνει για πάρτη μου...Τη στιγμή που θα αποδεχθώ ο,τιδήποτε από όλα αυτά, την ίδια στιγμή θα είμαι συνεργός στην καταπίεσή μου. Και όχι, δεν πιστεύω ότι τα στερεοτυπικά θηλυκά χαρακτηριστικά είναι μεμπτά προφανώς, αρκεί να είναι συνειδητές και αυθεντικές επιλογές προσωπικής έκφρασης της καθεμιάς και το όριο είναι τόσο δα λεπτό.

    Kat Q


    Από το lesbian.gr
     
  2. atheirini85

    atheirini85 New Member

    Απάντηση: Περί φεμινισμού

    Πολύ ωραίο το θέμα που θίγεις. Σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες υπάρχει η ποσόστωση στην πολιτική κλπ. Στην Ελλάδα δυστυχώς μάλλον θα περιμένουμε χρόνια...
     
  3. Durcet

    Durcet In Loving Memory

    Re: Απάντηση: Περί φεμινισμού

    Δεν ισχύει μόνο σε άλλες χώρες αλλά και στην Ελλάδα. Στις τοπικές εκλογές ισχύει εδώ και κάποια χρόνια, ενώ από την τελευταία εκλογική αναμέτρηση εφαρμόζεται πια και στις βουλευτικές εκλογές. Βέβαια, όπως παντού, έτσι και στην Ελλάδα η ποσόστωση έχει να κάνει με το ποσοστό των γυναικών που συμμετέχουν σ' ένα ψηφοδέλτιο κι όχι με τον αριθμό αυτών που τελικά θα εκλεγούν.
     
  4. isnogood

    isnogood afterall, true love is the ultimate fantasy Contributor

    Απάντηση: Περί φεμινισμού

    δεν θα εμπιστευομουν ποτε εναν αντρα για την καθαριοτητα , και ποτε μια γυναικα για την ισοροποια
     
  5. thanasis

    thanasis Contributor

    "Women now have choices. They can be married, not married, have a job, not have a job, be married with children, unmarried with children. Men have the same choice we've always had: work or prison".
    Tim Allen

     
     
  6. Nesaea

    Nesaea Guest

    Απάντηση: Περί φεμινισμού

    "My idea of feminism is self-determination, and it's very open-ended: every woman has the right to become herself, and do whatever she needs to do. "

    Ani DiFranco
     
  7. zoyzoy_

    zoyzoy_ Contributor

    Έγινα φεμινίστρια σαν εναλλακτική λύση στο να γίνω μαζοχίστρια.
    Selly Kempton, Αμερικανίδα συγγραφέας