Απόκρυψη ανακοίνωσης

Καλώς ήρθατε στην Ελληνική BDSM Κοινότητα.
Βλέπετε το site μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας!

Η εγγραφή σας στην Online Κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να στείλετε προσωπικά μηνύματα σε άλλους χρήστες, να δημιουργήσετε το προσωπικό σας profile και photo albums και πολλά άλλα.

Η εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και δωρεάν.
Γίνετε μέλος στην Online Κοινότητα.


Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας, παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας.

Σαδιστικά και μαζοχιστικά γνωρίσματα

Συζήτηση στο φόρουμ 'Σαδομαζοχισμός' που ξεκίνησε από το μέλος boulakos, στις 16 Ιουνίου 2019.

  1. boulakos

    boulakos Regular Member

    Δεν υπάρχει αμφιβολία πώς, ως προς τις πρακτικές συνέπειες, η επιθυμία να εξαρτιέσαι ή να υποφέρεις είναι αντίθετο της επιθυμίας να κυριαρχείς ή να κάνεις τους άλλους να υποφέρουν. Ψυχολογικά όμως και οι δύο τάσεις είναι αποτέλεσμα μιας βασικής ανάγκης που πηγάζει από την ανικανότητα ανοχής της μοναξιάς και της αδυναμίας του εγώ.

    Προτείνω να ονομαστεί η επιδίωξη που βρίσκεται στη βάση του σαδισμού και του μαζοχισμού συμβίωση.

    Η συμβίωση, με την ψυχολογική της έννοια, σημαίνει τη συνένωση ενός ατομικού εγώ με ένα άλλο εγώ (ή μια άλλη δύναμη έξω από το εγώ) με τέτοιο τρόπο ώστε καθένα από τα εγώ να χάνει την ακεραιότητα του και καθένα να αλληλοεξαρτιέται απόλυτα από το άλλο.

    Το σαδιστικό πρόσωπο έχει ανάγκη το αντικείμενο του, το ίδιο όπως το και το μαζοχιστικό έχει ανάγκη από το δικό του. Μόνο που αντί να αναζητήσει τη σιγουριά με το να απορροφηθεί, την κερδίζει απορροφώντας κάποιον άλλον.

    Και στις δυο περιπτώσεις η ακεραιότητα του ατομικού εγώ χάνεται.

    Στη μια περίπτωση διαλύω το εγώ μου μέσα σε μια εξωτερική δύναμη. Χάνω το εγώ.

    Στην άλλη περίπτωση, μεγαλώνω το εγώ μου, κάνοντας ένα άλλο πρόσωπο μέρος του εαυτού μου και έτσι αποκτώ τη δύναμη που μου έλειπε σαν ανεξάρτητο εγώ.

    Σε όλες τις περιπτώσεις στην παρόρμηση για τη δημιουργία σχέσης συμβίωσης με κάποιον άλλο οδηγεί η ανικανότητα να υποφέρει κανείς τη μοναξιά του ατομικού του εγώ.

    Αυτό κάνει πρόδηλους τους λόγους για τους οποίους η σαδιστική και η μαζοχιστική τάση συμπλέκονται η μια πάντα με την άλλη. Μολονότι στην επιφάνεια παρουσιάζονται σαν αντιφάσεις, στην ουσία πηγάζουν από την ίδια βασική ανάγκη.

    Οι άνθρωποι δεν είναι σαδιστές ή μαζοχιστές, αλλά υπάρχει μια σταθερή διακύμανση ανάμεσα στην ενεργητική και στην παθητική πλευρά του συμπλέγματος διαβίωσης, ώστε είναι συχνά δύσκολο να καθορίσουμε ποια πλευρά του συμπλέγματος αυτού ενεργεί σε δοσμένη στιγμή. Και στις δύο περιπτώσεις η ελευθερία και η ατομικότητα χάνονται.

    Συχνά και όχι μόνο στη λαική χρήση, ο σαδομαζοχισμός μπερδεύεται με τον έρωτα.

    Ιδιαίτερα τα σαδομαζοχιστικά φαινόμενα ερμηνεύονται σαν ερωτικές εκδηλώσεις. Η στάση πλήρους αυταπάρνησης για το χατίρι ενός άλλου και η παράδοση των απαιτήσεων σου σ' ένα άλλον εξυμνούνται σαν παραδείγματα «μεγάλου έρωτα».

    Φαίνεται πως δεν υπάρχει καλύτερη απόδειξη «αγάπης» από τη θυσία και την προθυμία να παραδοθείς για χατίρι του αγαπημένου σου προσώπου.

    Στην πραγματικότητα σ' αυτές τις περιπτώσεις η «αγάπη» είναι ουσιαστικά μαζοχιστική επιθυμία που πηγάζει από την ανάγκη συμβίωσης του ενδιαφερόμενου προσώπου.

    Αν λέγοντας έρωτα εννοούμε την ένωση δύο ανθρώπων πάνω στη βάση της ανεξαρτησίας και της ακεραιότητας των ενδιαφερόμενων προσώπων, τότε ο μαζοχισμός και ο έρωτας είναι αντίθετα.

    Ο έρωτας βασίζεται στην ισότητα και την ελευθερία.

    Αν βασίζεται στην υποταγή και την απώλεια της ακεραιότητας του ενός συντρόφους είναι μαζοχιστική εξάρτηση, ανεξάρτητα από το αν η σχέση έχει λογική μορφή.

    Ο σαδισμός επίσης εμφανίζεται συχνά κάτω από τη μάσκα του έρωτα. Η κυριαρχία ενός άλλου, ο ισχυρισμός πως το να εξουσιάζεις κάποιον το κάνεις για το καλό του, εμφανίζεται συχνά σαν έκφραση αγάπης, ενώ ο ουσιαστικός παράγοντας είναι η χαρά της κυριαρχίας.



    Erich Fromm, "Ο Φόβος μπροστά στην ελευθερία"
     
  2. Arioch

    Arioch Μαϊμουτζαχεντίν Premium Member Contributor

    Δεν ξέρω για τους άλλους αλλά εμένα δε με ενδιαφέρει ούτε να αναμορφωθώ ούτε να υπερασπίσω τη φύση μου.
     
  3. tithon

    tithon Contributor

    αν λέγοντας έρωτα εννοούμε την συνεκτική έλξη των αγελαίων που εδώ και πάρα πολύ καιρό αποφάσισαν οτι η «ανεξαρτησία» παραείναι εγωτική για εξελιγμένα όντα, ώστε έπαψαν αν είναι μονήρη, τότε ο ιδεασμός της ανεξαρτησίας και της ακεραιότητας δεν είναι παρά μιά εξιδανίκευση του υπεράνθρωπου ρομαντισμού της αστικής μεταμόρφωσης.
     
  4. Mr__despicable

    Mr__despicable Regular Member

    Έχετε κάποια απορία επάνω στο κείμενο και το φέρατε στο φόρουμ ώστε να το συζητήσουμε ή ασπάζεστε το κείμενο και το φέρατε ώστε να το διαβάσουμε;
     
  5. -Volt-

    -Volt- Contributor

    Αν θέλετε να σχολιάσουμε τα λεγόμενα του Φρομ θα ήταν προτιμότερο να μεταφέρετε εδώ ολόκληρο το κείμενο. Είμαι σίγουρος πως αν ψάξετε θα βρείτε να συμπληρώσετε από κάτω σα να 'ταν ένα κείμενο κι αρκετά μέρη απ' το Ζαρατούστρα.

    Αυτό το απόσπασμα σας εκφράζει; 'Οσο κι η χιτλερόφατσα που κάνει γλειφομούνι; Μάλλον βρίσκεστε σε λάθος χώρο, αναζητώντας λάθος πράγματα. Μέσω inbox ίσως βρείτε αρκετούς έτοιμους να πειστούν για μια παραίτηση απ' το εγώ στον εξευγενισμό της συμβίωσης ( τι ωραία υπόσχεση η συμβίωση... ) ή πιο απλά μπερδεμένους, ασυνειδητοποίητους που ψάχνουν με οποιοδήποτε τρόπο, σε οποιοδήποτε χώρο κάτι που θα τους βοηθήσει να μην είναι μόνοι ( έχει πολύ σιωπή όταν δε θες να ακούσεις τον εαυτό σου... )
     
  6. boulakos

    boulakos Regular Member

    Απλα το θεωρησα ενδιαφερον και σχετικο με το φορουμ
     
  7. MasterJp

    MasterJp Advisor Staff Member In Loving Memory

    Το κείμενο που παρουσιάζετε βρίσκεται αυτούσιο και εδώ: https://valantisch.wordpress.com/2017/05/22/σαδομαζοχιστικές-σχέσεις/ . Το αρχικό κείμενο του Φρόμ, που γράφτηκε πολλά χρόνια πριν τις αναθεωρήσεις των απόψεων της σύγχρονης ψυχολογίας στο θέμα που πραγματεύεται, δεν λέει μόνο αυτά, έχουν παραληφθεί τμήματα που προφανώς ο αρχικός αντιγραφέας ή δεν καταλάβαινε ή θεώρησε ανάξια λόγου. Η επιλεκτικότητα αλλά και η επιλογή σε συνάρτηση με το επάγγελμα του κατόχου της παραπάνω ιστοσελίδας, επιβεβαιώνει, για μένα, τη θέση που έχω διατυπώσει αλλού πως η προσφυγή σε επαγγελματίες του χώρου των "ψυ" μη φιλικά διακείμενων προς το αντικείμενο του φόρουμ πιθανότερο να δημιουργήσει περισσότερα παρά να επιλύσει προβλήματα.

    Το
    θα μπορούσε να είναι ο ορισμός του vanila έρωτα την εποχή της πολιτικής ορθότητας, μου κάνει εντύπωση η επιλογή του τίτλου κάτω από τον οποίο επιλέξατε να το παρουσιάσετε.
     
  8. Noardos

    Noardos Regular Member

    "ψυ" με "ψυ" μπορεί να έχει καθοριστική διαφορά (και σίγουρα είμαι υπερ του να επιλέξει ο καθένας πως θα πορευτεί.)
    Δεδομένο είναι πως δεν μπορεί (τουλάχιστον με επιτυχία ή με την ίδια πιθανότητα επιτυχίας) να είσαι και Χριστιανός και Μουσουλμάνος, έτσι κι εδώ.
    Τουλάχιστον από αντίστοιχες προσπάθειες φίλων (και δη νέων εκπαιδευόμενων ψυχολόγων) μετά από τουλάχιστον 5 ετούς ανάλυσης πατώντας με το ένα πόδι στο sm(ή και στο D/s) και με το άλλο σε ως άνωθεν ψυχαναλυτικές προσεγγίσεις, ουδεμία επιτυχία παρατηρήθηκε.
    Ναι μεν υπήρχαν διαστήματα που πατούσαν λιγότερο στο sm αλλά μετά επέστρεφαν με δριμύτητα. Over all μάλλον δημιουργεί περισσότερα προβλήματα.
     
  9. Alpha Wolf

    Alpha Wolf Ενας, αλλα Λυκος.

    Εχει γινει της μοδας η ψυχοθεραπεια στο BDSM.
    Ψυχοθεραπεια εδω, ψυχοθεραπεια εκει..

    Το ακους απ εκεινα τα στοματα,
    που μεχρι πριν λιγο φωναζαν πολύ και πολλά.

    Και οχι και τοσο για να αμφιβαλεις για την ...καταληξη τους.

     
     
  10. Alpha Wolf

    Alpha Wolf Ενας, αλλα Λυκος.

    Υπαρχει ηδη ενας κουβας που εχει μαζεψει διαφορους τετοιους. Βρισκεται εκει, καπου, σε μια γωνια...
     
  11. cadpmpc

    cadpmpc Contributor

    Συγκρατημένο σε βρίσκω...
     
  12. tithon

    tithon Contributor

    αργά και απολαυστικά.