Απόκρυψη ανακοίνωσης

Καλώς ήρθατε στην Ελληνική BDSM Κοινότητα.
Βλέπετε το site μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας!

Η εγγραφή σας στην Online Κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να στείλετε προσωπικά μηνύματα σε άλλους χρήστες, να δημιουργήσετε το προσωπικό σας profile και photo albums και πολλά άλλα.

Η εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και δωρεάν.
Γίνετε μέλος στην Online Κοινότητα.


Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας, παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας.

Συναίνεση vs κακοποίηση

Συζήτηση στο φόρουμ 'Νέοι στον χώρο του BDSM' που ξεκίνησε από το μέλος estelwen, στις 22 Οκτωβρίου 2016.

  1. brenda

    brenda FU very much

    'Οκι ντόκι, ολς γουέλ!  Σόρυ δηλαδής κιόλας για την διευκρίνιση, είμαι κάπως υπερβολικά προσεκτική αυτές τις μέρες, θα μπορούσε να πει κανείς, καλή συνέχεια.
     
  2. gaby

    gaby Guest

    Δεν νομίζω ότι μπορείς να το γνωρίζεις αυτό   Μπορεί να υπάρχουν μέλη που να τα αγγίζει το θέμα πολύ ουσιαστικά, δεν μπορούμε να ξέρουμε.
     
  3. underherfeet

    underherfeet πέρα βρέχει Contributor

    Οπότε και η συναινετική υποταγή εν βδσμ δεν συνιστά υποταγή όπως την ορίζουν τα λεξικά...
    την χρησιμοποιούμε όμως , ακομπλεξάριστα, χωρίς να μας ενοχλεί το αρνητικό φορτίο που κουβαλάει ,προσδίδοντας της το νόημα που μας εξυπηρετεί...
     
    Last edited: 8 Νοεμβρίου 2016
  4. tithon

    tithon Contributor

    να διευκρινίσουμε εδώ οτι οι τσόντες απευθύνονται κυρίως στην καταπιεσμένη πείνα των καθώς πρέπει. η ίδια η καταπιεσμένη πείνα σε κάνει κακοποιό και ταυτόχρονα σε κακοποιεί.
    η διάκριση ανάμεσα σε κακοποιητές και σαδίζοντες είναι απ τα κεντρικά ζητήματα του νήματος.
     
  5. estelwen

    estelwen χρήσιμη Contributor

    Τα γενικά λεξικά δεν είναι ουδέτερα, είναι κι αυτά φορείς ιδεολογίας, της κρατούσας έστω. Εκ προοιμίου θα αντιμετωπίσουν ως παραβατικό οτιδήποτε έξω απ' τη νόρμα.

    Νομίζω ότι ήμουν σαφής: δεν με ενδιαφέρει πως κάτι που ανήκει στο bdsm ορίζεται από τη νόρμα.
    Ούτε είναι μέλημά μου να κρύβομαι από αρνητικά ιδεολογικά φορτία άλλης ηθικής.

    Θα το επαναλάβω: οι έννοιες κάθε είδους έχουν νόημα μόνο μέσα στο σύστημα αξιών στο οποίο αναφέρονται.
    Αν αλλάξει το σύστημα αναφοράς, δεν είναι απαραίτητο ότι μια έννοια θα κρατήσει ούτε το ίδιο νόημα, ούτε το ίδιο φορτίο. Τα κρατάει; Καλώς. Δεν τα κρατάει; Διαθέτω όλα τα στοιχεία, στο συγκεκριμένο σύστημα αναφοράς, ώστε να ξέρω σε τι αναφέρομαι. Ακομπλεξάριστα, ναι.

    Ειλικρινά, είναι κουραστικό το πατρονάρισμα. Αν είναι να συζητάμε, ας παραθέτει ο καθένας την γνώμη του, καθαρά, χωρίς υπονοούμενα.
     
    Last edited: 8 Νοεμβρίου 2016
  6. underherfeet

    underherfeet πέρα βρέχει Contributor

    Εν τοιαύτη περιπτώσει , @estelwen, γιατί τόση αντίδραση στην χρήση της λέξης "κακοποίηση" εντος βδσμ;
    Γιατί αισθάνεται αλλεργία στο άκουσμα της το βδσμ σύστημα αναφοράς ,ενώ αντιθέτως υποδέχεται με ανοιχτές αγκάλες λέξεις όπως "σκλάβος" , "υποτακτικός", "εξευτελισμός"; Αυτές οι λέξεις δεν παραπέμπουν στη νόρμα ; Αυτές οι λέξεις γιατί καθίστανται επαρκές εργαλείο για να προσδιορίσουν κάτι που απο την ίδια τη νόρμα ξεφεύγει;
     
  7. MindFeeder

    MindFeeder Η ζωή Μου, να το ξέρεις, είναι επικηρυγμένη. Contributor

    Απλοϊκή προσέγγιση:

    κακοποιώ = ποιώ το κακό ..

    Αφού τα άτομα που αυτοπροσδιοριζόμαστε ως bdsmers, θεωρούμε ότι τα μαστιγώματα, τα δεσίματα, κλπ δεν είναι κάτι κακό, αλλά καλό .. προς τι η κακοποίηση?

    Προτείνω λοιπόν να αλλάξει ο τίτλος του νήματος σε:

    "Συναίνεση με καλοποίηση"
     
  8. tithon

    tithon Contributor

    ίσως γιατι δεν παραπεμπουν στην νορμα, εχουν προσδιοριστει επαρκως εντος πλαισιου. δεν εισάγονται βιαίως απ' το παράθυρο, όπως άλλοι καινοφανείς όροι.

    απαραίτητα χρειάζεται να συμπληρωθεί εδώ πως αν αποδεχθούμε πως η κακοποίηση ενυπάρχει εγγενώς στην ασυμμετρια ή το σαδομαζοχισμό τότε την δικαιώνουμε κιόλας. λεμε σε όλους κακοποιήστε ελεύθερα ή κακοποιηθείτε αδιαμαρτύρητα. μας χρειάζεται να κάνουμε τη διάκριση λοιπόν, το συντομότερο. να μείνουν απ' εξω οι κακοποιούντες.
     
    Last edited: 8 Νοεμβρίου 2016
  9. estelwen

    estelwen χρήσιμη Contributor

    Ούτε αλλεργία, ούτε ανοιχτές αγκάλες. Ξανά: οι λέξεις που χρησιμοποιούνται στο bdsm προσδιορίζουν έννοιες που ανήκουν στο bdsm, με βάση το σύστημα αναφοράς του bdsm και μόνο. Για μένα η λέξη κακοποίηση δεν ανήκει σε αυτό.
    Κατά τα άλλα, σου απάντησα ήδη με το κομμάτι της ανάρτησής μου που κάνεις quote.
     
    Last edited: 9 Νοεμβρίου 2016
  10. gaby

    gaby Guest

    Πρόκειται για διαφωνία, το να αποκαλείς "αντίδραση" μια θέση με επιχειρήματα είναι μια θέση από μόνη της  

    Διαφωνώ με την ταύτιση των BDSM πρακτικών με σωματική κακοποίηση και την ενδεχόμενη ταύτιση των BDSM σχέσεων με κακοποιητικές σχέσεις για έναν λόγο, οδηγεί σε παραπλανητικά συμπεράσματα. Ως προς την κακοποίηση.
     
  11. tithon

    tithon Contributor

    @elfcat

    στη λεξικογραφία καταγράφονται, πράγματι, σημασίες. επισκοπικά, απο τη διαπιστωμένη χρήση. καταγράφονται, δε, συνοπτικά. δεν πραγματεύονται έννοιες τα λεξικά. τα σημαινόμενα μιας λέξης υπερβαίνουν κατά πολύ, και σε περισσότερα του ενός επίπεδα, την σημασία που της αποδίδεται σε ένα λεξικό.

    συνδέετε τον όρο "κακοποίηση" αποκλειστικά με τα "διακριβώσιμα αποτελέσματα". σε αυτά συμπεριλαμβάνετε μόνον κακώσεις ή τραύματα. η ρήξη του σπλήνα είναι προϊόν κακοποίησης, λέτε, ή δεν σας καταλαβαίνω καλά. έχω αντίρρηση. η ρήξη του σπλήνα είναι είτε αποτέλεσμα ατυχήματος, είτε, ενδεχομένως, χειρουργικής τεχνικής, είτε κακοποίησης κοκ.

    η κάκωση δεν συνεπάγεται κακοποίηση. η κακοποίηση προϋποθέτει κακή πρόθεση, προϋποθέτει αντιπαλότητα, ομολογημένη ή μη. δε μπορώ να φανταστώ περιεχόμενο στην έκφραση "κακοποίηση απο αμέλεια" όπως δεν υπαρχει περιεχόμενο στην έκφραση "δολοφονία από αμέλεια". η αναλογία είναι εύγλωττη. η δολοφονία προϋποθέτει δόλο, συγκεκριμένη πρόθεση.

    θα αφαιρέσω το πουα φιναλ σας. δεν είναι έτσι το φθινόπωρο, λεν' όλοι οι μεγαλύτεροί μου, μόνον κατ' όνομα είναι φθινόπωρο. ονομάζεται φθινόπωρο για εξυπηρέτηση των αναγκών του ημερολογίου. από κεκτημένη ταχύτητα.

    θα παραλείψω και τον αμυντικό σαρκασμό, σε κάτι που μου διαφεύγει θα σας είναι χρήσιμος.

    δεν ξέρω γιατί θελήσατε να αναζητήσετε πρόθεση εξωραϊσμού ή γιατί καταφεύγετε στο χειρισμό της λέξης σαν να είναι νομοτεχνικός όρος, ενω την ίδια στιγμή, εύστοχα, υπογραμμίζετε την πιθανή κατάχρηση της συναίνεσης για αποποίηση ευθύνης. θα έχω την ευγένεια να μην το χαρακτηρίσω καβαφικό.

    δεν διακρίνω κανένα δέος, κανένα σοκ, απέναντι σε όρους. διαπιστώνω μια επίμονη προσπάθεια να αποδοθεί ο χαρακτηρισμός "κακοποιητής" στον καθε σαδίζοντα, και η ιδιότητα του κακοποιούμενου στον κάθε αλγολάγνο.
    κυρίως διαπιστώνω μια προσπάθεια να παρουσιαστεί η ασυμμετρία, ο σαδομαζοχισμός, και η ελευθεριακότητα ακόμη, σαν ένα φιλόξενο καταφύγιο για κάθε διαταραγμένο μισάνθρωπο.

    χρειάζεται να γίνει απόλυτα σαφές οτι οι συμπεριφορές που συζητάμε κι ενδεχομένως μοιραζόμαστε σε αυτόν τον "χώρο" δεν σχετίζονται με κακοποίηση,
    δεν παρέχεται κανένας εξιλεωτικός μανδύας προς τους επίδοξους κακοποιητές από εμας.
    εδώ μπαίνει η τελεία κι η παύλα.
     
  12. cadpmpc

    cadpmpc Contributor

    Το βουδουσουμού όντας ένα περιγραφικό κέλυφος, μια ομαδοποίηση εκφράσεων κάτω από μια ομπρέλα, δεν μπορεί ως όρος να πάει παραπέρα από τα όριά του που ειλικρινέστατα αποτυπώνονται και στην ίδια την ονομασία του, βου δου δου σου σου μου, που για χάρη ευκολίας κωδικοποίησης σε ένα στενό κύκλο κατέληξε ως βδσμ.
    Προφανώς υπήρχε διανοητική αδυναμία προσέηγγισης από τους περιγραφείς του να οριστεί ο πυρήνας του ζητουμένου των ατόμων που θέλει να εκπροσωπεί, γεγονός που εκδηλώνεται στα 6 σκέλη του, και λόγω της επαγγελματικής αφενός καταγωγής των ιδρυτικών κατα/περιγραφέων του αφενός, αφετέρου λόγω των προτεσταντικών καταβολών τους.

    Θα έλεγα πως η επιλογή bddssm/bdsm είναι μια προσεγμένη τακτική επιλογή, δεδομένου πως η κατα/περιγραφή ξεκινάει από το τέλος της δεκαετίας του '50 και ολοκληρώνεται σε μεγάλο βαθμό την επόμενη δεκαετία. Και όλοι γνωρίζουμε τι σημαίνει Αμερική την συγκεκριμένη χρονική περίοδο πέρα από την ολοένα αυξανόμενη ευμάρεια, συνέπεια του Αμέρικαν ντριμ. Συντηρητισμός, φοβίες, κυνήγι μαγισών, ψυχροπολεμική υστερία, πολιτικές δολοφονίες αβέρτα, σε έναν αέρα "γαμώ και δέρνω", παγίωση ισχύος πολυεθνικών, διαπλοκή και διαφθορά στα ψηλά και μια "ωραία ατμόσφαιρα" στον πάτο...

    Ο πάτος, χαμηλή/μεσαία τάξη ναι μεν βράζει, αλλά είναι απολίτικη και συναισθηματικά φορτισμένη. Ένα κομμάτι της αντιδρά κατά κάποιο τρόπο, το υπόλοιπο ασχολείται με το διασφαλισμένο dolce far niente. To δεύτερο παράγει αυτό που σήμερα λέγεται βδσμ, 70 χρόνια αργότερα από την "ανακάλυψη" της κλειτορίδας και συγχρόνως με τις πρώτες επιστημονικές απόπειρες μελέτης της σεξουαλικότητας.
    Προφανώς το να λέγονταν σαδομαζοχισμός ή, ας πούμε, ευρύτερος ερωτισμός ή ολιστικός ερωτισμός ή οτιδήποτε, στο πλαίσιο προσέγγισης τού ερωτισμού που ήδη υπήρχε από τους χίπις ήταν φτου κακά για πολλούς και διάφορους λόγους.

    Ποιός είπε πως οι λέξεις/ονοματοδοσίες δεν νοηματοδοτούν ως προίκα και κουσούρι μαζί το περιεχόμενο που θα ήθελαν οι χρήστες τους να εκφράζουν?
    Μα αυτός ακριβώς είναι ο λόγος ύπαρξής τους...

    Είναι άλλωστε χαρακτηριστική η λεξιπενία και οι λεκτικές καβάντζες/υπερβολές/στόμφος/ρητορική του βδσμ, απόρροια και των προαναφερθέντων λόγων/αιτίων, αλλά και για δυο ακόμα λόγους. Της εγγενούς αφενός αδυναμίας έκφρασης του πυρήνα των ιδρυτών του (διάβαζε ασυμμετρία, υποταγή, σκλάβος/σκλαβιά, παράδοση, SSC κλπ) αφετέρου διότι η επαφή τους, συνειδητά ή όχι, με τα πέραν του Ατλαντικού δεδομένα περιορίστηκαν στα στοιχειώδη έως τα βασικά, ενώ αρκετά από αυτά περιλαμβάνονταν στο "αφήγημα" των μπίτνικ κλπ, οι οποίοι δεν φημίζονταν και για την "ορθοαμερικανικότητά" τους, επιτρέψτε μου τον νεολογισμό.

    Ως αποτέλεσμα το βουδουσουμού μικρή έως ελάχιστη συμβολή επεδίωκε να έχει στον, με προπαγανδιστικό χαρακτήρα έστω, του τότε συντεταγμένα αναδυόμενου brave new world ως έννοια, μη αποτελώντας ευρύτερο ζητούμενο, αλλά ασχολία/λειτουργία μιας κάποιας, στα όρια του περιθωρίου, ομάδας ανθρώπων.

    Με τον καιρό και την καθολική διεθνή επικράτηση της αγγλικής γλώσσας, άρα και του αγγλοσαξωνικού τρόπου σκέψης σαφώς μεν πλην εμμέσως, οι όποιες δυνατότητες απαναπροσέγγισης του βδσμ περιορίστηκαν αρκετά. Προσβάλλοντας/εκθέτοντας και την αγγλική γλώσσα, παρά τις όποιες αδυναμίες της, και τα άτομα που λειτουργούν στο κέλυφός του, συνειδητά ή όχι εγκλωβισμένα.

    Στην δική μου αντίληψη δεν αποτελεί παρά μια παράλληλη πορεία της mainstream αντίληψης περί ερωτικής έκφρασης/προσέγγισης/διάθεσης όσμωσης με τους ίδιους ακριβώς κώδικες και διαδικασίες που όσο πιο πολύ προσεγγίζουν τόσο πιο πολύ, στα μυαλά ορισμένων, σιγουρεύουν την δυνατότητά τους να παραμένουν στο "γραφικό" απυρόβλητο, απονευρώνοντας το sex und politik ως διαχρονική έννοια και κοινωνικό ζητούμενο.

    Αυτά τα ολίγα...
    Δεν είναι για πιο πολλά...