Απόκρυψη ανακοίνωσης

Καλώς ήρθατε στην Ελληνική BDSM Κοινότητα.
Βλέπετε το site μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας!

Η εγγραφή σας στην Online Κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να στείλετε προσωπικά μηνύματα σε άλλους χρήστες, να δημιουργήσετε το προσωπικό σας profile και photo albums και πολλά άλλα.

Η εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και δωρεάν.
Γίνετε μέλος στην Online Κοινότητα.


Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας, παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας.

ξεσηκωθείτε, οργανωθείτε, α-ντι-στα-θει-τε!!!

Συζήτηση στο φόρουμ 'Κοινωνία' που ξεκίνησε από το μέλος underherfeet, στις 21 Οκτωβρίου 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Re: Απάντηση: Re: ξεσηκωθείτε, οργανωθείτε, α-ντι-στα-θει-τε!!!

    Εσυ τώρα που αποκαλείς την χώρα σκουπιδότοπο δεν είσαι ρατσιστής κατά των ελλήνων;   

     
  2. lara

    lara Αυτοδεσποζόμενη Contributor

    Απάντηση: ξεσηκωθείτε, οργανωθείτε, α-ντι-στα-θει-τε!!!

    Πόσο βέβαιος είσαι γι αυτό?
    Πως κάποιοι Έλληνες πήγαν απλά στους συγγενείς τους κι έμειναν εκεί χωρίς να νομιμοποιηθούν, ιδιαίτερα σε χώρες όπου η νομιμοποίηση είναι δύσκολη?

    Προσωπικά δεν είμαι υπερ της λαθρομετανάστευσης.απλά πιστεύω πως πρέπει να βρεθούν τρόποι επίλυσης άλλοι απ τη βία 1ον και 2ον το καλάθιασμα όλων των ξένων το θεωρώ βλακεία μια και καλοί ή κακοί υπάρχουν σε κάθε έθνος.
     
  3. Mr. Unknown

    Mr. Unknown Regular Member

    Απάντηση: ξεσηκωθείτε, οργανωθείτε, α-ντι-στα-θει-τε!!!

    Αρκετοί σίγουρα και πάντα θα υπάρχουν εξαιρέσεις στον κανόνα. Αλλά ούτε ανήκαν στο σύνολο αλλά ούτε ήταν ο κανόνας, απλά μια εξαίρεση. Σου λέω ότι αυτοί ήταν το 15%? Το 20% αν θες? Αλλά σίγουρα όχι το 85% που είναι στην Ελλάδα οι λαθραίοι μετανάστες.
     
  4. anchor

    anchor Regular Member

    Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: ξεσηκωθείτε, οργανωθείτε, α-ντι-στα-θει-τε!!!

    Α, είπα κι εγώ... Κι ετοιμαζόμουν να αποκηρύξω εξ αιτίας σου τους αγαπημένους μου Manowar 

    Πέρα από πλάκα, γενικότερα το "καλάθιασμα" όπως λέει κι η lara[E-p], με ενοχλεί κι εμένα τρομερά. Πιστεύω πως πολλοί απλώς σιχαίνονται γενικά τους αλλοδαπούς και ιδιαίτερα αυτούς που έχουν διαφορετική απόχρωση επιδερμίδας... από κει και πέρα για να αιτιολογήσουν την απέχθειά τους επικαλούνται διάφορα. Υπάρχουν στον κύκλο μου φίλοι με αυτή την παράλογη απέχθεια, που δυστυχώς είναι ρατσισμός, τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο.
    Και βέβαια, αρκετοί από εμάς τους Έλληνες, ίσως -ελπίζω πως δεν θα χρειαστεί- βρεθούμε μετανάστες σε άλλη χώρα. Αν οι φίλοι μου τοποθετούσαν νοερά τον εαυτό τους στη θέση αυτή, που για πολλούς σήμερα δεν είναι πια διόλου απίθανη, ίσως να μετριαζόταν το μένος εναντίον των μεταναστών.
     
  5. underherfeet

    underherfeet πέρα βρέχει Contributor

    Απάντηση: ξεσηκωθείτε, οργανωθείτε, α-ντι-στα-θει-τε!!!

    Το μήνυμα του Τσακνή στην Παπαχρήστου

    Βούλα παιδί μου!

    Επίτρεψέ μου αρχικά, αυτή την προσφώνηση, γιατί ηλικιακά και μόνο θα μπορούσες να ήσουν. Ο δεύτερος γιος μου άλλωστε, γυμναστής και αθλητής ανήκει κι αυτός στην ΑΕΚ όπως κι εσύ. Εσύ στο τριπλούν, εκείνος στο Handball.

    Ξέρω επομένως, από πρώτο χέρι και τους κόπους και τον ιδρώτα και τις στερήσεις και την αυτοπειθαρχία, που επιτάσσει τρόπον τινά, ο λεγόμενος επαγγελματικός αθλητισμός.

    Καμαρώνω για τις νίκες σας και συμπάσχω με τις λεγόμενες αποτυχίες ή ήττες σας. Μα πάνω απ’ όλα, σας βλέπω σαν παιδιά μου. Όλους σας. Τι ωραίος αυτός ο συναγωνισμός, (το πρώτο συνθετικό της λέξης, δίνει μέγιστη σημασία στο δεύτερο, τον αγώνα-αν με εννοείς) τι ωραία η επιβράβευση των κόπων και τι μεγαλείο η προσπάθεια για υπέρβαση των ατομικών σας ορίων.

    Είναι σα να σε ξέρω. Ακούω τον Αναστάση (το γιο μου) να μού λέει «κατέβασα ρολά σήμερα πατέρα» (τερματοφύλακας γαρ) και είναι σαν να ακούω να λες στο δικό σου, «πάτησα τέλεια στο πρώτο μου βήμα μπαμπά.»

    Να γυρίζεις στο σπίτι «φορτωμένη» με τον προπονητή σου και να μη μιλιέσαι, ή να έχεις να διηγηθείς κάτι καινούριο απ’ την έτσι κι αλλιώς κοπιαστική σου μέρα.

    Όπως γνωρίζω καλά, και την ανάγκη σου να αποφορτιστείς με το αγόρι ή τους φίλους σου. Μετρημένη όμως πάντα, γιατί αύριο, θα πάρεις τον αθλητικό σάκο σου και θα πρέπει στις 8 να είσαι εκεί, όπως κάθε μέρα. Να γυρίσεις, να συμμαζέψεις τα κομμάτια σου, να λύσεις τις όποιες εκκρεμότητές σου, γιατί και το απόγευμα σε περιμένει η δεύτερη προπόνηση.

    Τα ξέρω σού λέω…

    Θα σου πω και κάτι άλλο. Η πολιτική μου τοποθέτηση είναι δηλωμένη και γνωστή. Ανήκω στην Αριστερά, από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου. Καταλαβαίνεις λοιπόν, όσο εγωιστικό κι αν ακούγεται, πως τις ίδιες πολιτικές πεποιθήσεις, προσπαθώ να εμπνεύσω στα τέσσερα παιδιά μου. Ο τρόπος της ζωής μου και η καθημερινή μου συμπεριφορά θα τους πείσει όμως, κι όχι τα λόγια και οι θεωρίες.

    Πολλές φορές, σ’ αυτό το άγιο και λυτρωτικό μεσημεριανό τραπέζι, ακούγονται τα νέα της μέρας του καθένα και συνήθως τα μικρότερα, έχουν να διηγηθούν ένα αστείο ή ένα ανέκδοτο απ’ το σχολείο. Κι οι μεγάλοι δεν πάνε πίσω. Δεν ξέρω γιατί, το υποθέτω μάλλον, όταν πρόκειται για «μαύρα» ή ρατσιστικά ανέκδοτα, ζητούν άδεια! Πάντα τη δίνω βέβαια, για να υπάρξει αφορμή για κουβέντα εκ των υστέρων και άλλα τα «εγκρίνουμε» ως έξυπνα και άλλα, απλώς ως χαζά.

    Να φανταστείς, αυτό που ανάρτησες στο face book, το είχα ακούσει μια μέρα πριν. Κάποιοι γέλασαν, κάποιοι όχι. Δεν έχει σημασία. Όταν ήσουν πιο μικρή,. τα «μαύρα» ανέκδοτα με τη μικρή Ελενίτσα που πεθαίνει, έδιναν κι έπαιρναν. Με τον Αλβανό επίσης…

    Παιδί είσαι και κάτι που σού φάνηκε έξυπνο, να το μοιραστείς θέλησες με τους φίλους σου στο φατσοβιβλίο. Κι από δω ξεκινάει το πρόβλημα. Στα μάτια πολλών, υποκριτών ή μη, που ξεπλένουν την ανεπάρκειά τους στη διαπαιδαγώγηση τη νέας γενιάς, παύεις να είσαι ένα νέο έως και αφελές (με την πιο καλή έννοια του όρου) κορίτσι. Γίνεσαι πρέσβειρα του ελληνικού αθλητισμού, γίνεσαι πολιτικό πρόσωπο, γίνεσαι τάχα ο ταχυδρόμος μιας ανεπίδοτης επιστολής στους απανταχού λακέδες των διοργανωτών, των έτσι κι αλλιώς εμπορευματοποιημένων Ολυμπιακών αγώνων. Στην πυρά λοιπόν. Μ’ αυτόν τον τρόπο οι ιεροεξεταστές ξεπλένουν τις αμαρτίες τους και κοιμούνται ήσυχοι, μια και έπραξαν το καθήκον τους…

    Ποιοι; Αυτοί οι ίδιοι που εξαπολύουν καθημερινά πογκρόμ διώξεων και συλλήψεων αδιακρίτως; Αυτοί που φτιάχνουν στρατόπεδα συγκέντρωσης για να μαντρώσουν την ανθρώπινη δυστυχία; Αυτοί που ανέχονται τους ξυλοδαρμούς και τα μαχαιρώματα των αλλοδαπών και καλλιεργούν το μίσος στη διαφορετικότητα; Έτσι είναι μάτια μου.

    Ακόμα- ακόμα και στην περίπτωση που υιοθετούσες αυτό το με ή χωρίς εισαγωγικά αστείο, πάλι δεν φταις εσύ. Αυτοί που φταίνε μετατρέπονται σε εισαγγελείς για να αποσείσουν από πάνω τους τον εγκληματικό ρόλο της στρεβλής διαπαιδαγώγησης των αθλητών σε όλους τους τομείς: «Φα’ την», «σκίσε την αράπισσα», «λιώσε τη σχιστομάτα». Τα ξέρεις…

    Ζήτησες συγγνώμη. Εμένα με έπεισες. Δεν ξέρω κι ούτε με νοιάζει να μου δείξεις την πολιτική σου ταυτότητα. Δέχτηκες πως έκανες μια αστοχία, πως επέδειξες αφέλεια, άγνοια. Δεν είσαι πολιτικό πρόσωπο, παιδί είσαι. Δικό μου παιδί, δικό μας.

    Πήρες το μάθημα: Άλλο μια ιδιωτική κουβέντα κι άλλο μια δημόσια δήλωση. Μετράνε αλλιώς. Έτσι είναι. Υποψιάζομαι όμως πως δεν το εννοούσες. Έλα όμως που κάποιοι θέλουν να κρυφτούν πίσω σου και να πουλήσουν εκ του ασφαλούς, τάχα δημοκρατικές ευαισθησίες, τάχα καθωσπρεπισμό και τάχα Ολυμπιακό πνεύμα…

    Να συνεχίσεις με πείσμα και αγάπη σ’ αυτό που κάνεις. Παραδέχτηκες το λάθος σου, ενώ κάποιοι άλλοι συνεχίζουν να εγκληματούν σε βάρος ενός ολόκληρου λαού με τις πιο ρατσιστικές ταξικές επιθέσεις.

    Ένας πατέρας ονόματι

    Διονύσης Τσακνής

    enikos.gr
     
  6. Re: Απάντηση: ξεσηκωθείτε, οργανωθείτε, α-ντι-στα-θει-τε!!!

    Καλά κι εγώ πιστεύω οτι έγινε πολύ κακό για το τίποτα.
    Επιπλέον η στάση της αριστερας ειναι η γνωστή μικρόψυχη
    Ο Τσακνής πάντως λεει μαλακιες κατα τη γνώμη μου.
    Καταρχήν απο ποια ηλικία και μετα θεωρειται κάποιος "παιδί" σ αυτή τη χώρα;
    Οποιος έχει μαμά και μπαμπά θεωρείται παιδί ανεξαρτήτως ηλικίας;
    Πρέπει να το καθορήσουμε αυτό για να μπορούμε να συνεννοηθούμε
    με κοινούς κώδικες επιτέλους. Να διαφωνούμε αλλα να μην ειμαστε μια βαβέλ.
    Γενικά με εκφράζει πολύ περισσότερο αυτο που έγραψε το "Ελληνάκι"

    "Ας συζητήσουμε την ορθότητα του κανονισμού για όσες ώρες θες. Όχι όμως τις ευαισθησίες και τις ενδεχόμενες δικαιολογίες της Βούλας. Αυτές ας τις κατανοήσει μόνη της. Ας επιλέξει η ίδια αν θέλει την φοβερή βοήθεια των «βαθυστόχαστων» σχολιασμών μας και του μαμαδίστικου ελέους της «κοινής γνώμης» και των υπερπατριωτικών ΜΜΕ."

    Ο Τσακνής επέλεξε την οδο του "μαμαδίστικου ελέους" Επίσης στο γράμμα του βλέπουμε πάλι την ίδια νοοτροπία που βλέπουμε και στις συζητήσεις εδω..
    Για παράδειγμα λέμε η ΧΑ εκανε αυτο η το άλλο και ο χρυσαυγίτης αντί να απαντήσει λέει τι κακό έκαναν οι άλλοι, οι "αντίπαλοι". Ετσι ένας ανεξάρτητος παρατηρητής βγάζει το συμπέρασμα πως και οι δυο πλευρές "βλάπτουν εξίσου την πατρίδα"
    Ολο αυτό ειναι εντυπωσιακο ως αντιληψη. Η καθε ειδους παραβατικη συμπεριφορα σε αυτη τη χωρα δεν κρινεται ποτε αυτοτελως αλλα συμψηφιστικα με την αντιστοιχη ενοχη των αλλων. Υπο τις συνθηκες αυτες δεν ειναι να απορει κανεις για τον βαθμο της ανομιας στην οποια ειμαστε βυθισμενοι.
     
  7. Mr. Unknown

    Mr. Unknown Regular Member

    Απάντηση: ξεσηκωθείτε, οργανωθείτε, α-ντι-στα-θει-τε!!!



    Πολλές αλήθειες μαζεμένες σε ένα χιουμοριστικό βίντεο. Εχει λίγο κράξιμο μέσα αλά είναι κορυφαίο.
     
    Last edited by a moderator: 17 Απριλίου 2014
  8. Elysium

    Elysium Contributor

    Απάντηση: ξεσηκωθείτε, οργανωθείτε, α-ντι-στα-θει-τε!!!

    Η Ελλάδα έχει καταστεί σκουπιδότοπος ψυχών. Δεν έχω πρόβλημα με το να θεωρηθώ «ρατσιστής» (ο τίτλος εξάλλου από τα χείλη της αριστεράς τιμητικός είναι), αλλά αδυνατώ να δω που ακριβώς είναι ο ρατσισμός σε αυτό.


    Κακώς δεν απελάθηκαν (όσοι ήταν αυτοί οι ελάχιστοι).



    Υπάρχει κοινοτικό δίκαιο στο θέμα αυτό.
    Κανείς δε μιλάει άσχημα για τους Manowar. Οι ποινές σε αντίθετη περίπτωση είναι αυστηρότατες και εκτελούνται άμεσα από οποιονδήποτε πολίτη.
     
  9. TheWildOne

    TheWildOne Regular Member

    ξεσηκωθείτε, οργανωθείτε, α-ντι-στα-θει-τε!!!

    Και μετα γαμηθητε
     
  10. vautrin

    vautrin Contributor

    Re: Απάντηση: ξεσηκωθείτε, οργανωθείτε, α-ντι-στα-θει-τε!!!



    Τα είχα αναρτήσει και παλαιότερα, σε κλειδωμένο πια νήμα, αλλά φαίνεται πως ξεχάστηκαν. Δεν πειράζει, επανάληψις μήτηρ μαθήσεως.







    Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, Κυριακή 6 Φεβρουαρίου 2011

    ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΥΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΣΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΟΥΣ, ΑΣΙΑΤΕΣ ΚΑΙ ΑΦΡΙΚΑΝΟΥΣ

    Ο παππούς μας ο λαθρομετανάστης

    Ο απαξιωτικός όρος «λαθρομετανάστης», που εξομοιώνει τον ανθρώπινο πόνο με τα εμπορεύματα, επινοήθηκε για να χαρακτηρίσει τους Ελληνες που έφευγαν χωρίς χαρτιά, συχνά και χωρίς εισιτήριο, στην Αμερική, στις αρχές του 20ού αιώνα

    Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΨΑΡΡΑ

    Παρά τις διαμαρτυρίες των αντιρατσιστικών οργανώσεων, παρά την έκκληση ακόμα και του επικεφαλής του γραφείου της Υπάτης Αρμοστίας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα, Γιώργου Τσαρμπόπουλου («ο απαξιωτικός όρος λαθρομετανάστες, που εξομοιώνει τον ανθρώπινο πόνο με εμπορεύματα, πρέπει επιτέλους να εξαλειφθεί από το λεξιλόγιο», «Αυγή», 21/6/2009), τα μέσα ενημέρωσης και τα περισσότερα πολιτικά κόμματα εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τον όρο «λαθρομετανάστες» για να περιγράψουν τους πρόσφυγες και τους οικονομικούς μετανάστες που καταφεύγουν στη χώρα μας.
    Είναι γνωστό ότι η γλώσσα τσακίζει κόκαλα. Στην προκειμένη περίπτωση τα κόκαλα είναι κόκαλα «αλλοδαπών». Αρα μικρό το κακό. Μήπως όμως δεν είναι ακριβώς έτσι;

    Η ιστορία της λέξης αυτής λέει πολύ περισσότερα από όσα θα ήθελαν εκείνοι που τη χρησιμοποιούν με επιμονή. Γιατί αυτή η ιστορία ανατρέπει τον ισχυρισμό ότι οι έλληνες μετανάστες ήταν πάντα νόμιμοι και ότι η μετάβασή τους στα ξένα έγινε με οργανωμένο τρόπο, άρα δεν μπορεί να συγκρίνονται με τους μετανάστες από την Ασία και την Αφρική που φτάνουν σήμερα στην Ευρώπη.

    Στα λεξικά ο όρος «λαθρομετανάστης» καταγράφεται από τη δεκαετία του 1990 (βλ. σχετικά Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία). Αλλά η λέξη εμφανίζεται από τις αρχές του 20ού αιώνα και αναφέρεται αποκλειστικά σε έλληνες μετανάστες. Ο νεολογισμός προέκυψε ίσως από τον όρο «λαθρεπιβάτης», γιατί οι Ελληνες που έφευγαν για τις ΗΠΑ χωρίς επίσημα χαρτιά συχνά δεν είχαν και εισιτήρια.

    Χάρη στην πρόσφατη ψηφιοποίηση μεγάλου μέρους του ελληνικού τύπου, μπορούμε να ανιχνεύσουμε κάποιες πρώτες χρήσεις του όρου. Η παλιότερη αναφορά που εντοπίσαμε αναφέρεται στους «λάθρα μεταναστεύσαντες» Ελληνες και τα μέτρα που πήρε το υπουργείο Ναυτικών στο λιμάνι του Πειραιά για να εμποδίσει το ρεύμα της μαζικής φυγής προς την Αμερική («Σκριπ», 26/8/1916).

    Οι αναφορές της ίδιας εφημερίδας μετά από μια δεκαετία έχουν πολύ δραματικότερο χαρακτήρα. Κάτω από τον τίτλο «Τα μαρτύρια των Ελλήνων μεταναστών - Πού τους αποστέλλουν εξαπατώντες αυτούς» (16/3/1927), περιγράφεται η περιπέτεια 15 Ελλήνων που μετέβησαν στην Κούβα και από εκεί «παρελήφθησαν από κάποιον πράκτορα Αλεξιάδη» και επιβιβάστηκαν σε μικρό βενζινόπλοιο, «κρυφθέντες εντός μεγάλων δεμάτων χάρτου, διά να εισέλθουν εις την Β. Αμερικήν λαθραίως κατά την εκφόρτωσιν του εμπορεύματος». Κανένας δεν τα κατάφερε: «Κατά τον πλουν τέσσαρα δέματα χάρτου ανηρπάγησαν από τα κύματα και οι εν αυτοίς ατυχείς μετανάσται επνίγησαν. Εις άλλος μετανάστης εθανατώθη οικτρότατα κατά την εκφόρτωσιν του δέματος του χάρτου εντός του οποίου είχε κρυφθή, διότι το βαρούλκον του πλοίου του διετρύπησε την κοιλίαν».

    Αντίστοιχο είναι και το δημοσίευμα που υπέδειξε στον Πάνο Τριγάζη ο καθηγητής του ΑΠΘ Γιώργος Τσιάκαλος (βλ. «Αυγή» 13/6/2009). Πρόκειται για ρεπορτάζ στο «Εμπρός» με τίτλο «Η λαθρομετανάστευσις εις τον λιμένα Πειραιώς» (26/4/1929):

    «Πόσα περιστατικά Ελλήνων λαθρομεταναστών δεν μας είναι γνωστά. Χιλιάδες άνθρωποι γυμνητεύουν, πεινούν περιφερόμενοι εις τον Καναδάν ή την Αργεντινήν όπου έχουν αποσταλή πλανηθέντες παρά των πρακτόρων αυτών οι οποίοι εφρόντισαν να πείσουν τούτους ότι η Γη της Επαγγελίας είναι εκεί και ότι τα δολάρια τους αναμένουν εις τας προκυμαίας. [...] Με ατμόπλοιον επέστρεψαν προ ημερών 17 λαθρομετανάσται. Ούτοι κατήγγειλαν ότι εξαπατήθησαν ενταύθα υπό διαφόρων πρακτόρων, ότι τους πήραν και την τελευταίαν πεντάραν και ότι εις τα αμερικανικά εδάφη αντί χρυσού εύρον την πείναν και την απόγνωσιν... "Φωνάχτε σε όλο τον κόσμο", κατέθεσαν ούτοι. "Γράφτε στις εφημερίδες να μη φεύγη κανείς για εκεί! Τι τραβήξαμε δεν λέγεται. Φυλακή, πείνα, θάνατος, κακομοιριά". Μόλις αποβιβασθούν εις τον Καναδάν ή την Αργεντινήν τους περικυκλώνουν διάφορα πρόσωπα και τους υπόσχονται ότι θα τους εισαγάγουν εις το έδαφος των Ηνωμένων Πολιτειών [αλλά] κατόπιν πολλών περιπετειών τους εγκαταλείπουν πειναλέους και ρακένδυτους». Το δημοσίευμα αναφέρεται και στη σύλληψη όσων οργάνωσαν το ταξίδι των μεταναστών (οι «δουλέμποροι» που θα λέγαμε σήμερα). Ολοι Ελληνες φυσικά.

    Οι αναφορές σε «λαθρομετανάστες» πολλαπλασιάζονται όσο πλησιάζει η οικονομική κρίση του 1929 και οι ΗΠΑ πιέζουν τις χώρες προέλευσης μεταναστών να πάρουν μέτρα. Τον όρο «λαθρομετανάστης» για τους Ελληνες χρησιμοποιεί και σε άρθρο του γραμμένο ειδικά για το «Ελεύθερον Βήμα» ο υπουργός Εργασίας των ΗΠΑ, Τζέιμς Ντέιβις (25/2/1928): «Αργά ή γρήγορα, εφόσον δεν υπάρχει νόμιμος περιορισμός διά τον εκτοπισμόν των λαθρομεταναστών, πιστεύω ότι κάθε λαθραίως εισελθών ξένος θα ευρεθή υποψήφιος προς εκτοπισμόν. Διά να σταματήση εντελώς η λαθραία είσοδος θ' απαιτηθούν αυστηρότεροι νόμοι και μεγαλυτέρα οργάνωσις των οικείων υπηρεσιών».

    Είχε προηγηθεί εκτενής ανάλυση της ίδιας εφημερίδας για τις νέες συνθήκες που αντιμετωπίζουν οι «λαθρομετανάστες» στις ΗΠΑ (3/1/1928). Το άρθρο εφιστά την προσοχή των «λαθραίων μεταναστών» να μη «αποστέλλωσι τα τέκνα των, τας συζύγους των, τους αδελφούς των και τους άλλους οικείους των εις τας Ηνωμένας Πολιτείας διά των διαφόρων τούτων τυχοδιωκτικών μέσων, τα οποία σκέπτονται απάνθρωπα υποκείμενα διά να κερδίσουν ελάχιστα χρήματα εις βάρος της τιμής και της ζωής των άλλων». Υποδεικνύεται μάλιστα η «κανονική μετανάστευσις», την οποίαν εξασφαλίζουν «μόνο σοβαρά γραφεία μεγάλης περιωπής ισχυρώς οργανωμένα και από πολλών ετών λειτουργούντα [...] τοιαύτα δε γραφεία είναι εν Ελλάδι σχεδόν μόνα τα γραφεία του New York Athens Express Company των Αδελφών Κοντονή».

    Ειρωνεία της τύχης. Τον Απρίλιο του ίδιου χρόνου οι αδελφοί Κοντονή συνελήφθησαν, με βαριές κατηγορίες για απάτη, λαθραία μετακίνηση, μέχρι και για φόνο μεταναστών...

    Σιγά σιγά, ο όρος «λαθρομετανάστες» έπαυσε να χρησιμοποιείται για Ελληνες. Μετά το τέλος του Β' Παγκόσμιου Πολέμου οι ελληνικές εφημερίδες χαρακτήριζαν «λαθρομετανάστες» τους εβραίους επιζήσαντες του Ολοκαυτώματος που επιχειρούσαν να διαφύγουν στην Παλαιστίνη (βλ. λ.χ. «Εμπρός», 10 και 11/10/1947). Από τότε και μέχρι το 1990 που τον ξαναθυμηθήκαμε, η χρήση του όρου είναι σποραδική και συνήθως γίνεται για να περιγραφούν εγκληματίες που έχουν και την ιδιότητα του αλλοδαπού.

    Ας έχουν λοιπόν υπόψη τους αυτό το ιστορικό βάρος του όρου «λαθρομετανάστης» όσοι συνεχίζουν να τον χρησιμοποιούν. Κι ας συλλογιστούν κάθε φορά που τον εκστομίζουν ότι δημιουργήθηκε για να δώσει εγκληματικό περιεχόμενο στη μαζική φυγή από την Ελλάδα απελπισμένων συμπατριωτών μας.


    ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΤΙΣ ΗΠΑ 1929-30

    Ελληνες κι Αμερικάνοι ή κλέφτες κι αστυνόμοι


    Ιός - Ελευθεροτυπία, 28/11/1999




    Ενα αδιάσειστο ντοκουμέντο επιβεβαιώνει αυτό που δεν ήθελαν να πιστέψουν οι κατ' επάγγελμα αλβανοφάγοι της ελληνικής δημόσιας ζωής: ότι οι συμπατριώτες μας κατείχαν τα σκήπτρα της εγκληματικότητας μεταξύ όλων των Ευρωπαίων μεταναστών στις ΗΠΑ του μεσοπολέμου. Το ίδιο ντοκουμέντο μάς διδάσκει πολλά για τον τρόπο στιγματισμού πληθυσμιακών ομάδων μέσω "στατιστικών ευρημάτων".


    Τον Μάρτιο του 1998, με μια σειρά δημοσιευμάτων στην «Ελευθεροτυπία», είχαμε αποκαλύψει ότι την περίοδο του 1929-1930 οι Ελληνες μετανάστες στη Νέα Υόρκη παρουσίαζαν τα μεγαλύτερα ποσοστά εγκληματικότητας μεταξύ όλων των ευρωπαίων μεταναστών. Είχε τότε ξεσηκωθεί πραγματικός σάλος, από αντιδράσεις δημοσιογράφων, αναλυτών και πολιτικών, οι οποίοι δεν μπορούσαν να πιστέψουν αυτό που έλεγαν οι αριθμοί: ότι δηλαδή οι συμπατριώτες μας αντιμετώπισαν στις πόλεις των ΗΠΑ καταστάσεις κοινωνικής εξαθλίωσης, ανάλογες μ' αυτές που αντιμετωπίζουν σήμερα οι Αλβανοί μετανάστες στη χώρα μας. Και ότι αντέδρασαν επίσης ανάλογα, διεκδικώντας την πρωτοκαθεδρία στα ποσοστά της εγκληματικότητας μεταξύ άλλων κατηγοριών μεταναστών: των Ιταλών, των Ιρλανδών ή των Μεξικανών.
    Ακούστηκαν και γράφτηκαν τότε διάφορα επιχειρήματα για να αντικρούσουν αυτά τα δεδομένα:
    - Πώς είναι δυνατόν - υποστήριξαν- να αληθεύει ο ισχυρισμός σας, εφόσον όλοι γνωρίζουμε το ποιόν και το κοινωνικό στάτους των σημερινών Ελληνοαμερικανών; Λες και η σημερινή ευμάρεια των ομογενών μας δεν οικοδομήθηκε μέσα από δεκαετίες ανέχειας και εξαθλίωσης. Λες και όσοι πήραν τα καράβια της μετανάστευσης, το έκαναν με την αβίαστη θέλησή τους ή για τη χαρά της περιπέτειας.
    - Πώς είναι δυνατόν - πρόσθεσαν- να συγκρίνουμε τους Ελληνες με τους Αλβανούς; Πώς είναι δυνατόν, εμείς οι πολιτισμένοι Ευρωπαίοι να συγκριθούμε με τους ημιάγριους γείτονές μας; Λες και αυτό που σπρώχνει τους μετανάστες στην παραβατική συμπεριφορά και στο έγκλημα είναι η αγριότητα της «ράτσας» τους και όχι οι κοινωνικές συνθήκες στη χώρα προέλευσης ή η υπερεκμετέλλευση στη χώρα υποδοχής.
    Ομως η κύρια μέθοδος που χρησιμοποίησαν οι επικριτές του «Ιού», το έσχατο επιχείρημά τους, ήταν να αμφισβητήσουν την επιστημονική υπόσταση της πηγής μας, δηλαδή της μελέτης του Thorsten Sellin "Culture Conflict and Delinquency" (Νέα Υόρκη, 1938). Φυσικά, αν το μέλημά τους ήταν η εξακρίβωση της αλήθειας, θα ήταν πολύ εύκολο να διαπιστώσουν ότι ο Sellin υπήρξε ένα από τους σημαντικότερους θεωρητικούς της σύγχρονης εγκληματολογίας. Αλλά εκείνοι επέμειναν να μιλούν για «κάποιον» Sellin και να υπονοούν ότι πρόκειται για άτομο εντελώς άγνωστο. Θεωρούσαν, έτσι, ότι καταρρίπτουν και τους στατιστικούς πίνακες που περιλαμβάνει η μελέτη του διάσημου επιστήμονα.

    Το αδιάσειστο ντοκουμέντο

    Επανερχόμαστε, λοιπόν, με τις πηγές της πηγής μας. Εχουμε, επιτέλους, στα χέρια μας ολόκληρο το πρωτότυπο κείμενο της Wickersham Commission, της πηγής δηλαδή του Sellin. Πρόκειται για 14 τόμους, οι οποίοι περιλαμβάνουν ισάριθμες εκθέσεις για την εγκληματικότητα στις ΗΠΑ τη δεκαετία του '20. Δεν ήταν εύκολο να βρεθεί το έργο αυτό. Στις βιβλιοθήκες της Ελλάδας (αλλά και της Ευρώπης) είναι σχεδόν άγνωστο. Υπάρχει μόνο σε μορφή μικροφίλμ σε ορισμένες βιβλιοθήκες των ΗΠΑ. Για καλή μας τύχη, όμως, έχει εκδοθεί σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων μια φωτογραφική ανατύπωση όλων των εκθέσεων, το 1968, στη σειρά «Reprint Series in Criminology, Law Enforcement and Social Problems» των ειδικευμένων εκδόσεων Petterson Smith. Μετά από αλληλογραφία με τον εκδότη, καταφέραμε να εξασφαλίσουμε την πολύτιμη σειρά των 14 τόμων. Βρίσκεται στη διάθεση όλων όσοι αποπειράθηκαν να αμφισβητήσουν τις διαπιστώσεις του Sellin.
    Το έργο της Wickersham Commission θεωρείται μέχρι και σήμερα θεμελιώδες. Πρόκειται για την Επιτροπή που συγκρότησε ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Χέρμπερτ Χούβερ το 1929, συγκεντρώνοντας τα λαμπρότερα μυαλά θεωρητικών της εγκληματολογίας εκείνης της εποχής και παρέχοντας τεράστια μέσα για την ανάλυση του τρόπου εφαρμογής των νόμων σε όλη τη χώρα, από αστυνομικές και δικαστικές αρχές. Ο λόγος που υποχρέωσε τον Χούβερ να προχωρήσει σ' αυτή την κίνηση ήταν ότι η πολιτική της ποτοαπαγόρευσης είχε προκαλέσει τη ραγδαία αύξηση της εγκληματικότητας και τη βαθιά διαφθορά της αστυνομίας. Ο πρόεδρος της επιτροπής Τζορτζ Ουίκερσαμ παρέδωσε τα πορίσματά της σε 14 τόμους το 1931. Το μεγαλύτερο μέρος των διαπιστώσεων και των προτάσεων έμεινε ανεκμετάλλευτο. Ηδη η συγκυρία είχε αλλάξει. Η χώρα βρισκόταν στο δεύτερο χρόνο της μεγάλης οικονομικής ύφεσης και δεν υπήρχε διάθεση και χρήμα για μεγάλες κοινωνικές αλλαγές. Οσο για την πολιτική της ποτοαπαγόρευσης, αυτή εγκαταλείφθηκε λίγους μήνες αργότερα, το 1933.
    Ολη η έκθεση διαπνέεται από ένα μεταρρυθμιστικό πνεύμα, το οποίο σε πολλά σημεία δεν διστάζει να κονιορτοποιήσει τα στερεότυπα της εποχής, τα οποία δεν μας είναι και τόσο ξένα. Στον 13ο τόμο («Οι αιτίες του εγκλήματος»), για παράδειγμα, οι συντάκτες αποφαίνονται: «Δεν υπάρχει μέχρι στιγμής ικανοποιητική απόδειξη που να δείχνει ότι η μετανάστευση οδήγησε σε αύξηση της εγκληματικότητας δυσανάλογη προς την αύξηση του αριθμού των ενηλίκων.» (σελ. 69)
    Το τμήμα της Εκθεσης που προκάλεσε τη μεγαλύτερη αίσθηση περιλαμβάνεται στον 11ο τόμο, με τον τίτλο «Εκθεση για την ανομία κατά την εφαρμογή του νόμου». Χωρίς να μασά τα λόγια της, η Εκθεση κατήγγελλε -αναφέροντας δεκάδες παραδείγματα από όλες τις πολιτείες- την ανάκριση τρίτου βαθμού που εφάρμοζε σε μαζική βάση η αστυνομία, «διότι πρόκειται για την άσκηση φυσικής βίας και άλλων μορφών απάνθρωπης συμπεριφοράς με το σκοπό να εκβιάσουν ομολογίες.» Η Εκθεση κατέληγε ότι «ο τρίτος βαθμός είναι μια κρυφή και παράνομη πρακτική." Αμέσως ξεσηκώθηκαν οι αξιωματούχοι της αστυνομίας και κατήγγειλαν την έκθεση, επιχειρώντας να διαψεύσουν τις διαπιστώσεις της. Ομως η αποκάλυψη της πραγματικότητας ήταν ένα ισχυρό σοκ για τους κρατούντες. Χρειάστηκε, βέβαια, να περάσουν 30 χρόνια, έως ότου -στα μέσα της δεκαετίας του '60- αναλάβει το Ανώτατο Δικαστήριο να αρχίσει να ελέγχει την αστυνομική αυθαιρεσία και να αναπτύσσει τη σχετική νομολογία.
    Μέχρι σήμερα δεν έχει εκλείψει το ενδιαφέρον για μια νέα συνολική αποτίμηση του τρόπου αντιμετώπισης του εγκλήματος στις ΗΠΑ, και κάθε τόσο επανέρχονται ιδέες να συγκροτηθεί μια παρόμοια σύγχρονη επιτροπή. Ομως το εγχείρημα είναι τόσο φιλόδοξο που δεν το αποτολμούν οι σύγχρονοι Πρόεδροι, ακόμα κι εκείνοι που συνδέουν τη θητεία τους με την πάταξη του εγκλήματος, πραγματικού ή κατασκευασμένου: ο Ρίγκαν ή ο Μπους με τον «πόλεμο στα ναρκωτικά» και ο Κλίντον με τον «πόλεμο στην τρομοκρατία».

    Οταν οι Ελληνες ήταν οι Αλβανοί των ΗΠΑ

    Ο 10ος τόμος των πορισμάτων της Επιτροπής Ουίκερσαμ επιγράφεται «Το έγκλημα και οι ξένοι». Σ' αυτόν τον τόμο περιλαμβάνονται και επιβεβαιώνονται όλα τα στοιχεία που είχε χρησιμοποιήσει στη μελέτη του ο Σέλιν και μεταφέραμε εμείς στις στήλες της «Ελευθεροτυπίας» το 1998. Δεν υπάρχει κανενός είδους ρατσιστική προκατάληψη απέναντι στους ξένους και τους μετανάστες. Το αντίθετο μάλιστα. Εξαρχής επισημαίνεται η δυσκολία της καταγραφής των μεταναστών στους φακέλους της αστυνομίας και η προχειρότητα των οργάνων της κατά τον εντοπισμό της εθνικότητας των υπόπτων για κάποια παραβίαση του νόμου.
    Η πρώτη παράγραφος της έκθεσης σπεύδει να σχετικοποιήσει τη θεωρία ότι για την εγκληματικότητα φταίνε οι μετανάστες: «Η θεωρία ότι η μετανάστευση ευθύνεται για το έγκλημα, ότι το πιο πρόσφατο κύμα μετανάστευσης, ανεξάρτητα από την εθνικότητα προέλευσης, είναι λιγότερο επιθυμητό από τα παλιότερα, ότι δηλαδή οι νεοεισερχόμενοι πρέπει να αντιμετωπίζονται με καχυποψία, αυτή η θεωρία είναι τόσο παλιά όσο και οι αποικίες που ίδρυσαν οι Αγγλοι στις ακτές της Νέας Αγγλίας.» (σελ. 23) Σ' αυτές τις εισαγωγικές παρατηρήσεις περιλαμβάνεται και ένα απόσπασμα από άρθρο των Νιου Γιορκ Τάιμς, το οποίο είναι πολύ οικείο στον σημερινό Ελληνα αναγνώστη, αν και γράφτηκε μόλις το φθινόπωρο του 1841: «Κάθε καράβι από την Ευρώπη φέρνει στην πόλη μας πολλούς ξένους, οι οποίοι εξαναγκάστηκαν σε φυγή από τις χώρες τους, επειδή είχαν διαπράξει εγκλήματα. Αυτοί οι εγκληματίες αναμιγνύονται με τους τίμιους και εργατικούς μετανάστες και είναι δύσκολο να τους ξεχωρίσουμε.» Εκείνη την περίοδο είχαν αρχίσει να φτάνουν στην Αμερική μετανάστες από την Ευρώπη. Τότε θεωρούσαν χειρότερους εγκληματίες τους Ιρλανδούς και τους Γερμανούς: «Πρόκειται για τους πλέον εκφυλισμένους από όλο τον ευρωπαϊκό πληθυσμό.» (Από μπροσούρα των αντιπροσώπων της Συνέλευσης των Γνησίων Αμερικανών, Ιούλιος 1845 -σελ. 33)
    Αυτά μέχρι τις αρχές του 20ού αιώνα. Στη συνέχεια, η Επιτροπή διαπιστώνει: «Η αύξηση ορισμένων αδικημάτων μπορεί να αποδοθεί στη μετανάστευση από την Ιρλανδία, τη Σκοτία, την Ιταλία, την Ελλάδα και τη Ρωσία.» (σελ. 72)
    Το κεφάλαιο με τις στατιστικές των εγκλημάτων που πραγματοποίησε η ίδια η Επιτροπή Ουίκερσαμ το υπογράφει η Αλίντα Μπόουλερ, η οποία διέθετε και πρακτική εμπειρία, εφόσον υπηρέτησε στη θέση της γραμματέως του αρχηγού της αστυνομίας στο Λος Αντζελες. Σε όλα τα συγκριτικά στοιχεία που αναφέρονται στον τόμο, το ποσοστό των Ελλήνων δραστών βρίσκεται πάντα σε υψηλό επίπεδο. Κι αυτό, παρά το γεγονός, ότι σύμφωνα με την Εκθεση «λέγεται πως οι Ιταλοί, οι Πολωνοί, οι Ελληνες και οι Σύροι δράστες δεν οδηγούνται τόσο συχνά στη δικαιοσύνη, όσο οι Αμερικάνοι και οι αγγλόφωνοι μετανάστες.» (σελ. 55).
    Ο πιο εντυπωσιακός πίνακας είναι εκείνος που καταγράφει κατά είδος εγκλήματος την ποσοστιαία συμμετοχή των διαφόρων εθνοτήτων, με αναγωγή στον πληθυσμό της ίδιας εθνότητας στην πολιτεία της Νέας Υόρκης (Πίνακας Ι). Οπως παρατηρεί ο σχολιαστής των στοιχείων: «Η εξέταση των στοιχείων αποκαλύπτει ότι οι περισσότεροι δράστες κατάγονται από την Ελλάδα, την Ιταλία, τη Λιθουανία και το Μεξικό.» (σελ. 110) Και πιο αναλυτικά σημειώνεται το γεγονός ότι «οι Ελληνες δράστες ξεπερνούν το ποσοστό των ντόπιων Αμερικάνων σε 7 εγκλήματα και οι Ιταλοί σε 6.» (σελ. 111)
    Παρόμοια ποσοστά επιβεβαιώνονται στον Πίνακα ΙΙ (σελ. 100), ο οποίος καταγράφει το ποσοστό των συλληφθέντων σε 9 πόλεις με πληθυσμό άνω των 500.000 κατοίκων. Και εδώ τα σκήπτρα κατέχουν οι συμπατριώτες μας. Το ίδιο συμβαίνει και στους πίνακες των πόλεων με πληθυσμό 200.000-500.000 κατοίκων (σελ. 101) και στους πίνακες των πόλεων με 100.000-200.000 κατοίκους (σελ. 102). Αναλύοντας τους πίνακες αυτούς, ο συντάκτης της Εκθεσης παρατηρεί: «Σε 20 από τις 30 πόλεις οι Ελληνες ξεπερνούν τα ποσοστά των ντόπιων Αμερικάνων. Το ίδιο συμβαίνει με τους Ιταλούς και τους Πολωνούς σε 13 πόλεις.» (σελ. 107).
    Ανάλογα συμπεράσματα εξάγονται και από τη μελέτη των στατιστικών στοιχείων από τις ομοσπονδιακές φυλακές (Πίνακας ΙΙΙ). «Στις στήλες που δείχνουν το ποσοστό εγκλεισμού σε έξι πολιτείες, παρατηρούμε ότι μόνο οι Ελληνες ξεπερνούν το συνολικό ποσοστό των Αμερικάνων. (...) Στη Νέα Υόρκη μόνο οι Ελληνες ξεπερνούν το ποσοστό των Αμερικανών.» (σελ. 150) Από το σύνολο των πολιτειών των ΗΠΑ παρατηρείται ότι σε πέντε πολιτείες το ποσοστό των Ελλήνων φυλακισμένων (πάντα σε αναγωγή προς τον πληθυσμό των μεταναστών) είναι υψηλότερο από το ποσοστό των Αμερικάνων. Στο ίδιο κεφάλαιο, το συμπέρασμα είναι ότι «μεταξύ των εθνικών ομάδων που παρουσιάζουν τα μεγαλύτερα ποσοστά φυλακισμένων είναι οι Μεξικάνοι, οι Κινέζοι, οι Ελληνες, οι Γιαπωνέζοι, και οι Ιταλοί.» (σελ. 152)
    Τα στοιχεία αυτά επιβεβαιώνονται σε όλους τους άλλους στατιστικούς πίνακες (σελ. 97-156). Ακόμα και στην πρωτεύουσα του οργανωμένου εγκλήματος κατά το μεσοπόλεμο, το Σικάγο, τα στοιχεία είναι συντριπτικά (σελ. 113). Στον πίνακα με τα απλά παραπτώματα, οι ενήλικες (άνω των 21) Ελληνες προηγούνται με 2.235 (ανά 10.000 της ίδιας κατηγορίας πληθυσμού την πενταετία 1915-1919, με 2.274 το 1920-1924, και με 1.772 το 1925-1929. Τα αντίστοιχα ποσοστά των Ιταλών είναι μόλις 852 (1915-1919), 1.174 (1920-1924) και 1.269 (1925-1929). Το εντυπωσιακό είναι ότι οι Ελληνες στο Σικάγο συναγωνίζονται επί ίσοις όροις τους Ιταλούς, ακόμα και στην κατηγορία των κακουργημάτων. Την πενταετία 1915-1919 Ελληνες και Ιταλοί της αμερικανικής μεγαλούπολης έχουν ακριβώς τις ίδιες επιδόσεις σε κακουργήματα: 191 σε αναγωγή πληθυσμού 10.000. Την πενταετία 1920-1924 οι Ελληνες προηγούνται σαφώς, με 204 έναντι 146 των Ιταλών. Η ισορροπία αποκαθίσταται την επόμενη πενταετία (1925-1929), με 155 για τους Ελληνες και 168 για τους Ιταλούς.

    Το γενικό συμπέρασμα είναι ότι τα ποσοστά εγκληματικότητας των Ελλήνων μεταναστών ξεπερνούν κατά πολύ τα ποσοστά όλων των άλλων Ευρωπαίων. Υπολείπονται μόνο των Μεξικανών, οι οποίοι -αν θέλαμε να είμαστε απολύτως ακριβείς- θυμίζουν πολύ περισσότερο τους Αλβανούς μετανάστες στη χώρα μας: ο αριθμός τους είναι πολύ μεγαλύτερος από τις άλλες ομάδες, προέρχονται από γειτονική χώρα, και σε υψηλό ποσοστό έχουν εισέλθει παράνομα στις ΗΠΑ. Ο 10ος τόμος τους αφιερώνει σχεδόν τις μισές σελίδες του. Τους ξαναβρίσκουμε να προηγούνται συντριπτικά στις «επαναπροωθήσεις» του 1929, στον 5ο τόμο του έργου, με 41% του συνόλου των απελάσεων (σελ. 30). Ελπίζουμε με τα στοιχεία αυτά να έχουν πειστεί οι αλβανοφάγοι επικριτές μας ότι είχαν όλο το άδικο με το μέρος τους. Φυσικά το δικό μας συμπέρασμα δεν είναι ότι πρέπει να στιγματιστούν οι γενιές των μεταναστών των αρχών του αιώνα. Προτείνουμε το ακριβώς αντίθετο. Να πάψουμε, δηλαδή, να στιγματίζουμε ολόκληρες εθνικές ομάδες μεταναστών, από το γεγονός και μόνο ότι κάποιες στατιστικές των εγκληματολογικών υπηρεσιών τους αποδίδουν μεγάλο ποσοστό ευθύνης για την αύξηση της εγκληματικότητας. Στο κάτω κάτω της γραφής, μετά από 50 χρόνια, όσοι Αλβανοί μετανάστες αποφασίσουν να μείνουν και να ζήσουν εδώ, μπορεί να διαπρέψουν στην ελληνική κοινωνία, όσο τουλάχιστον και οι δικοί μας συμπατριώτες σήμερα στην Αμερική.



    Στο Σικάγο του 1893


    Η εικόνα του έλληνα μετανάστη στην Αμερική ως στοιχείου απροσάρμοστου και συχνά παραβατικού χρονολογείται από τα τέλη του περασμένου αιώνα, συγκροτήθηκε επομένως σταδιακά κατά τη διάρκεια του πρώτου υπερατλαντικού μεταναστευτικού κύματος. Την πληροφορία αντλούμε από το ταξιδιωτικό ημερολόγιο της Καλλιρρόης Παρρέν που δημοσιεύτηκε σε συνέχειες στο περιοδικό της Εφημερίς των Κυριών από τον Δεκέμβριο του 1893 ως τον Δεκέμβριο του 1894 με τίτλο "Απ' Αθηνών εις Σικάγον. Εντυπώσεις Ελληνίδος ταξιδιώτιδος". Στο Σικάγο, όπου ταξίδεψε στα 1893 για να συμμετάσχει σε ένα διεθνές συνέδριο γυναικών, η ιδρύτρια της Εφημερίδος των Κυριών και σημαντικών γυναικείων οργανώσεων της εποχής βρίσκεται κάποια στιγμή αντιμέτωπη με την εχθρική στάση των Αμερικανών προς τους συμπατριώτες της που αναγκάστηκαν να ζητήσουν μια καλύτερη τύχη πέρα από τον Ατλαντικό. Οι δύο σχετικές αναφορές του κειμένου της προδίδουν ότι οι έλληνες μετανάστες στις Ηνωμένες Πολιτείες ταλαιπωρούνταν ήδη από την αυτόματη υπαγωγή τους σε μια ενιαία κατηγορία, υπόλογη -υποτίθεται- για αντικοινωνική στάση και εγκληματική συμπεριφορά σε βάρος της χώρας υποδοχής.
    Στο πρώτο παράθεμα, η Καλλιρρόη Παρρέν αφηγείται τις εντυπώσεις της από την ξενάγησή της στα φιλανθρωπικά ιδρύματα του Σικάγου: "Μόνον οι ξένοι εργάται, οι ως επί το πλείστον οκνηροί και ακατάστατοι, οι εις ουδεμίαν υποβαλλόμενοι πειθαρχίαν πάσχουσιν εν Αμερική. Υπάρχει εις παν διαμέρισμα της πόλεως ο χάρτης των πτωχών υπό επιτήρησιν τμημάτων, εν οις διαιτώνται οι ξένοι, οι ζητούντες τύχην εν Αμερική. Εις τοιούτον χάρτην είχον την ατυχίαν και την εντροπήν να ίδω αναγεγραμμένον το ελληνικό όνομα. Εξακόσιοι όλοι Ελληνες εργατικοί σημειούνται εις τον χάρτην, ον μοι επέδειξεν η προϊσταμένη του φιλανθρωπικού τούτου διαμερίσματος. Είναι μικροπωληταί καρπών και γλυκισμάτων ανά τους δρόμους οι συμπολίται σας, μοι είπεν η κυρία. Κάμνουν έργον μικρών παιδιών και διά τούτο δεν τους αγαπά πολύ η αστυνομία μας".Υπαίθριοι λοιπόν μικροπωλητές οι Ελληνες, σε συνεχείς τριβές με την αστυνομία, δύσκολα ταίριαζαν με τη μυθολογία περί του πάντοτε θαυματουργού ελληνικού δαιμόνιου που είχε στο μυαλό της η Παρρέν, απρόθυμη ούτως ή άλλως να υποπτευθεί -ακόμη περισσότερο να καταγγείλει- για διακρίσεις την αμερικανική κοινωνία. Ακόμη πιο ρητή, η επόμενη αναφορά της στο πρόβλημα την οδηγεί να σκεφθεί μέτρα που θα εμπόδιζαν την περαιτέρω μετανάστευση των Ελλήνων στην Αμερική. Στη δεύτερη αυτή σκηνή, η Παρρέν συνομιλεί με έναν έλληνα εφημέριο στο Σικάγο: "Τω εξεφράσαμεν την οδύνην, την λύπην ην είχομεν αισθανθή ιδούσαι κατά τας ημέρας εκείνας εις τας εν Σικάγω εκδιδομένας εφημερίδας, ότι είχον κυκλοφορήσει κίβδηλα νομίσματα και οι συλληφθέντες κιβδηλοποιοί ήσαν τρεις Ελληνες και δύο Ιταλοί. Μας εβεβαίωσεν ότι και αυτός επόνει διά την μεγάλην αυτήν εντροπήν και ελυπείτο ιδία, διότι εδόθη αφορμή εις τον αμερικανικόν Τύπον να εξερεθίζη πάλιν τα πνεύματα κατά των εκεί μεταναστών Ελλήνων, εις ους απενέμοντο τίτλοι αληθώς ήκιστα τιμητικοί. Οταν δε τω παρετηρήσαμεν ότι και αυτός ώφειλε να ενεργή, όπως αποτρέπηται η μετανάστευσις των Ελλήνων, τεχνηέντως απέφυγε να απαντήση εις τούτο, ηρκέσθη δε να μας βεβαιώση ότι το εκεί ποίμνιόν του ήσαν άνθρωποι κατά το πλείστον εργατικοί και τίμιοι και ότι ουδένα ηνόχλουν, αγωνιζόμενοι να κερδίσουν τον άρτον των οικογενειών των".

    Για να δείτε τους στατιστικούς πίνακες κάντε κλικ εδώ:


    Εγκληματικότητα Ελλήνων στις ΗΠΑ - πιν. Ι

    Εγκληματικότητα Ελλήνων στις ΗΠΑ - πιν. ΙΙ

    Εγκληματικότητα Ελλήνων στις ΗΠΑ - πιν. ΙΙΙ
     
    Last edited by a moderator: 17 Απριλίου 2014
  11. vautrin

    vautrin Contributor

    @underherfeet & Κορνήλιε

    Νομίζω πως ο πιτσιρίκος έδωσε ρέστα για την υπόθεση του αποκλεισμού της Παπαχρήστου. Γελάσαμε κιόλας.

    ***

    Έξαλλοι έγιναν χρυσαυγίτες και λοιποί φασίστες με τον αποκλεισμό της Βούλας Παπαχρήστου από τους Ολυμπιακούς Αγώνες• πες μου ποιοι σε υποστηρίζουν, για να σου πω ποιος είσαι. Ούρλιαξαν, χτυπήθηκαν, απείλησαν και τελικά κατάλαβαν. Η Χρυσή Αυγή είναι ανεπιθύμητη στους Ολυμπιακούς Αγώνες.
    Οι φασίστες είναι χρήσιμοι για την μεγαλοαστική τάξη. Τους ανέχεται, τους προβάλλει στα κανάλια της και τους συντηρεί, ώστε, όταν κινδυνεύσουν τα συμφέροντα των μεγαλοαστών, να τους χρησιμοποιήσει ενάντια στους εξεγερμένους.
    Μόνο ένας ηλίθιος δεν καταλαβαίνει πως η Χρυσή Αυγή «προπονείται» με τους μετανάστες, για να χρησιμοποιηθεί κατά των Ελλήνων.
    Όταν τα συμφέροντα των μεγαλοαστών κινδυνεύουν, η αστική δημοκρατία ρίχνει μια εκτροπή, το γυρνάει στον φασισμό -μέχρι να ηρεμήσουν τα πράγματα- και μετά αποκαθίσταται η «δημοκρατία», ώστε να είναι όλοι ευχαριστημένοι. Διαβάστε και λίγο ιστορία.
    Το γεγονός ότι η μεγαλοαστική τάξη χρησιμοποιεί τους φασίστες δεν σημαίνει πως τους κάνει και παρέα. Τους θεωρεί καθυστερημένους και χρήσιμους ηλίθιους. Αυτό είναι, άλλωστε.
    Πριν από λίγες ημέρες, ένας ιδιοκτήτης εστιατορίου σε ελληνικό νησί άκουσε την εξής φράση: «Ξέρεις Μιχάλη, εγώ -και πολλοί άλλοι άνθρωποι- δεν μπορούμε να τρώμε σε εστιατόριο που έχει χρυσαυγίτες σερβιτόρους».
    Σε δυο ημέρες, οι χρυσαυγίτες σερβιτόροι είχαν απολυθεί. Στην επόμενη δουλειά τους, δεν θα διατυμπανίζουν πως είναι ναζιστές. Διαφορετικά, δεν θα βρουν δουλειά. Βέβαια, μπορεί να τους συντηρεί η Χρυσή Αυγή…
    Το να είσαι ναζιστής οδηγεί στον κοινωνικό αποκλεισμό. Προσπάθησε να πεις την ιδεολογία της Χρυσής Αυγής σε έναν τουρίστα και θα φύγει τρέχοντας.
    Αυτό, άλλωστε, είναι που φοβίζει τη μεγαλοαστική τάξη: ότι η παρουσία της Χρυσής Αυγής θα βλάψει τον ελληνικό τουρισμό, αφού θα κάνει την Ελλάδα να μοιάζει με τριτοκοσμική χώρα, οι τουρίστες θα λακίσουν και θα χαθούν δισεκατομμύρια ευρώ.
    Η άμεση αντίδραση της ΕΟΕ με τον αποκλεισμό της Παπαχρήστου από τους Ολυμπιακούς Αγώνες το λέει ξεκάθαρα: «Παιδιά, αυτά τα ναζιστικά και τα ρατσιστικά είναι μόνο για εσωτερική κατανάλωση. Μην τα λέτε παραέξω γιατί οι ξένοι θα μας περάσουν για πιθήκους. Άσε που χάνουμε και χρήματα».
    Καταλαβαίνω την γοητεία που προκαλεί σε μέρος της ελληνικής κοινωνίας η Χρυσή Αυγή. Όταν για 20 χρόνια κυριάρχησαν η αμορφωσιά και η μπουζουκίλα, ήταν λογικό μια ολόκληρη γενιά να λουμπενοποιηθεί και να φάει αμάσητη την ανωτερότητα της ελληνικής φυλής, ακόμα κι αν αυτοί οι άνθρωποι δεν ξέρουν ούτε ορθογραφία.
    Δυο δρόμοι υπάρχουν για αυτούς που ασπάζονται τις απόψεις της Χρυσής Αυγής: ο ένας είναι να συνεχίσουν με τους ναζιστές και να περιθωριοποιηθούν, και ο άλλος να προσπαθήσουν να γίνουν άνθρωποι. Να διαβάσουν, να επιμορφωθούν, να ανοίξουν το μυαλό τους.
    Η Χρυσή Αυγή οδηγεί σε κοινωνικό αποκλεισμό.
    Η Χρυσή Αυγή οδηγεί σε αποκλεισμό από τους Ολυμπιακούς Αγώνες.
    Αυτό που κανείς δεν έχει ακόμα τολμήσει να πει -για να μην μπουν σε υποψίες οι θαυμαστές της Χρυσής Αυγής- είναι πως την Βούλα Παπαχρήστου δεν την απέκλεισε από τους Ολυμπιακούς Αγώνες η Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή.
    Την Βούλα Παπαχρήστου την απέκλεισε από τους Ολυμπιακούς Αγώνες η Χρυσή Αυγή.
    Στοιχειώδες Ουότσον.

    ***

    Η Procter & Gamble σταμάτησε αμέσως τη χορηγία της στη Βούλα Παπαχρήστου. Οι πολυεθνικές έχουν «αισθήματα» μόνο στις διαφημίσεις. Οι πρωταθλητές ξεχνούν ότι δεν είναι ελεύθεροι άνθρωποι. Οι πρωταθλητές ανήκουν στις πολυεθνικές. Είναι σκλάβοι. Και δεν γίνεται να θαυμάζεις σκλάβους. Εκτός αν είσαι κι εσύ σκλάβος.
    Η κυρία Παπαχρήστου, στην προσπάθειά της να δικαιολογηθεί, είπε «Πώς γίνεται να είμαι ρατσίστρια και να έχω Βούλγαρο προπονητή;». (Ασχολίαστο.)
    Θα μπορούσε να πει «Πώς γίνεται να είμαι ρατσίστρια και οι χορηγοί μου να είναι ξένοι;». Βέβαια, ευτυχώς που δεν το είπε γιατί οι χορηγοί την σούταραν.
    Αν και η Χρυσή Αυγή μοιάζει πρόθυμη να γίνει χορηγός της κυρίας Παπαχρήστου. Μένει να δούμε τι θα κάνει η ίδια και τι έμαθε από την περιπέτειά της.
    Αν είναι έξυπνη, θα αρνηθεί κάθε στήριξη και σχέση με την Χρυσή Αυγή. Διαφορετικά, η κατρακύλα δεν θα έχει τελειωμό.
    Εγώ, πάντως, περιμένω τον πρώτο Έλληνα πρωταθλητή που θα πιαστεί ντοπαρισμένος και θα δηλώσει: «Πώς γίνεται να είμαι ρατσιστής, αφού τα αναβολικά μου είναι από την Κίνα;».

    ***

    Η απόφαση της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής να αποκλείσει την Βούλα Παπαχρήστου από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου -εξαιτίας ενός σχολίου στο twitter που θεωρήθηκε ρατσιστικό- άνοιξε μια συζήτηση για την ελευθερία της έκφρασης, για το τι είναι ρατσιστικό και τι όχι, για το αν επιτρέπεται να λέμε ρατσιστικά ανέκδοτα, και για την υποκρισία των Ελλήνων που εκδηλώθηκε στο πρόσωπο της πρωταθλήτριάς μας. Κατά την ταπεινή μου γνώμη, αυτή η συζήτηση είναι λανθασμένη και εκ του πονηρού. Άλλο πράγμα συμβαίνει εδώ.
    Αυτό που συνέβη με το σχόλιο της κυρίας Παπαχρήστου αποκαλύπτει κάτι που κανείς δεν μοιάζει να θέλει να συζητήσει: ποιοι έχουν σήμερα το δικαίωμα να εκφράζονται ελεύθερα και ποιοι όχι.
    Η κυρία Παπαχρήστου δεν έχει το δικαίωμα να εκφράζεται ελεύθερα. Το διαπίστωσε χτες με έναν σκληρό τρόπο.
    Βέβαια, είναι πολύ νέα και αυτό ήταν ένα πολύ καλό μάθημα για τη ζωή της – αν αποφασίσει να το δει σαν μάθημα και δεν αφεθεί στις κολακείες των πάντα πρόθυμων σκλάβων που την διαβεβαιώνουν πως έχει δίκιο και είναι πολύ σούπερ γουάου.
    Γιατί η κυρία Παπαχρήστου δεν έχει το δικαίωμα να εκφράζεται ελεύθερα; Επειδή είναι υπάλληλος. Έχει αφεντικά και έχει χορηγούς.
    Οι πρωταθλητές πληρώνονται από το Κράτος και τους χορηγούς.
    Οι προσωπικές απόψεις των πρωταθλητών -αυτών των υπερανθρώπων των σταδίων που δεν έχουν σχέση με τον αθλητισμό και τους αθλητές- δεν αφορούν κανέναν.
    Κανείς δεν τους πληρώνει για να μιλάνε. Δουλειά τους είναι να «ανεβάσουν την Ελλάδα στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου και να κάνουν περήφανους όλους τους Έλληνες».
    Η υπάλληλος Παπαχρήστου -το προϊόν Παπαχρήστου- έγραψε ένα ρατσιστικό αστείο στο twitter που εξόργισε πολλούς καταναλωτές.
    Αυτό ενοχλεί τους χορηγούς της κυρίας Παπαχρήστου όχι επειδή είναι αντιρατσιστές -μπορεί να είναι και ναζιστές- αλλά επειδή οι πωλήσεις των προϊόντων τους μπορεί να επηρεαστούν αρνητικά από την ταύτισή τους με την κυρία Παπαχρήστου.
    Τα ρατσιστικά σχόλια -ακόμα και ως αστεία- αποκλείουν κάποιους καταναλωτές.
    Επίσης, η Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή έχει να κάνει μπίζνες -γιατί μόνο μπίζνες είναι οι Ολυμπιακοί Αγώνες-, οπότε δεν μπορεί να παρουσιάσει στους αγώνες μια πρωταθλήτρια που χαλάει τη σούπα των ιδεωδών του Ολυμπισμού, που υπάρχουν, βέβαια, μόνο στη φαντασία του παγκόσμιου καταναλωτικού κοινού.
    Άρα, ο αποκλεισμός της κυρίας Παπαχρήστου από τους Ολυμπιακούς Αγώνες δεν οφείλεται στο ρατσιστικό αστείο που έγραψε αλλά στο ότι έχει αφεντικά και χορηγούς. Α ναι, και εκπροσωπεί την Ελλάδα. Αυτό πού το βάζεις;
    Αν κάποιος απλός χρήστης είχε γράψει στο twitter το ίδιο αστείο που έγραψε η κυρία Παπαχρήστου, δεν θα έτρεχε κάστανο.
    Καθημερινά, γράφω τέρατα, με διασκεδάζει πολύ αυτό, σε κάποιους αρέσει, σε άλλους όχι, τρώω βρίσιμο από μερικούς -είναι μέρος του «παιχνιδιού»- και η ιστορία τελειώνει εκεί.
    Αυτό στο οποίο διαφέρω με την κυρία Παπαχρήστου σε αυτή τη φάση της ζωής μου -εκτός από το ότι εγώ έχω πολύ πιο ωραίο σώμα – είναι ότι δεν έχω αφεντικό. Οπότε, δεν έχω και τίποτα να χάσω. Από ποιους αγώνες να αποκλειστώ; Όποιος θέλει διαβάζει, όποιος δεν θέλει δεν διαβάζει.
    Αν σήμερα εργαζόμουν στο ΜΜΕ κάποιου νταβατζή της διαπλοκής, δεν θα έγραφα αυτά που γράφω. Θα ήμουν πιο προσεκτικός. Θα είχα ένα «κράτημα». Θα σκεφτόμουν μη χάσω τη μισθάρα, θα σκεφτόμουν και «ρε μαλάκα πιτσιρίκο, δουλεύεις για τον έμπορο όπλων και μου πουλάς ηθική και ακεραιότητα;», και θα πήγαινε η αυτολογοκρισία σύννεφο. Κι αυτό μπορεί να συμβεί – αν πεινάσω, θα το κάνω.
    Δεν είναι τυχαίο που όλοι αυτοί οι δημοσιογράφοι που δουλεύουν σε καθεστωτικά ΜΜΕ είναι σαν ευνουχισμένοι στα social media. Πώς να γράψουν ελεύθερα την άποψή τους, όταν μπορεί να την διαβάσει το αφεντικό -και οποιοσδήποτε άλλος – και να βρεθούν άνεργοι;
    Υπάρχουν αρκετά τέτοια παραδείγματα, με απολύσεις από το twitter και το facebook. Στα social media, διαπιστώνεις -μερικές φορές με πολύ άσχημο τρόπο- πως έχεις αφεντικό και έχεις την κακή συνήθεια να το ξεχνάς.
    Βέβαια, όταν είσαι αγορασμένος και τρέμεις για τη θεσούλα σου, τι τα θέλεις τα social media και την τάχα μου ελεύθερη έκφραση; Κάτσε στ’ αυγά σου, πάρε τις μισθάρες όσο καιρό θα τις παίρνεις ακόμα, και βγάλε τον σκασμό.
    Επειδή έχω δουλέψει με δημοσιογράφους και τους αγαπάω, ξέρω καλά πως άλλα πιστεύουν και άλλα λένε. Τους καταλαβαίνω τους ανθρώπους. Δεν είναι ελεύθεροι.
    Πάντως, γέλασα πολύ χτες, βλέποντας στα κανάλια δημοσιογράφους που είναι «His master’s voice» να κρίνουν το δικαίωμα της Βούλας Παπαχρήστου στο να εκφράζεται ελεύθερα.
    Φυσικά, το πρόβλημα της ελευθερίας της έκφρασης δεν αφορά μόνο τους δημοσιογράφους, τους πρωταθλητές και τα δημόσια πρόσωπα. Αφορά και τους κοινούς θνητούς.
    Όποιος παρακολουθεί τα social media θα έχει παρατηρήσει πως οι περισσότεροι χρήστες επιτίθενται στους άλλους χρήστες. Δεν τους παίρνει να τα χώσουν στο αφεντικό τους ή στην εξουσία – αν και κατηγορούν τους άλλους που δεν την πέφτουν στα δικά τους αφεντικά- και πλακώνουν στα βρισίδια τους άλλους χρήστες επειδή δεν κάνουν την επανάσταση που δεν μπορούν να κάνουν αυτοί . Καθόλου υποκριτές.
    Προσωπικά, δεν καταδέχομαι να βρίσω έναν άλλο χρήστη στα social media – του ρίχνω ένα μπλοκ και τελειώνω. Καλά, μπορεί να του ρίξω και κάνα μπινελίκι -αν μου τα κάνει μπαλόνια- αλλά ο στόχος μου είναι οι εξουσίες.
    Γιατί να την πέσω σε έναν άγνωστο χρήστη ή σε έναν τυχαίο δημοσιογράφο ή μπλόγκερ, όταν μπορώ να την πέσω στον Σαμαρά, τον Βενιζέλο και τον Μπόμπολα; Τι νόημα έχει; Είναι χάσιμο χρόνου.
    Άσε που είναι και κατινιά – μου θυμίζει τις κυράτσες που έβγαζαν μια καρέκλα στο δρόμο μπροστά από το σπίτι τους και κουτσομπόλευαν την γειτονιά.
    Όποιος προσπαθήσει να θυμηθεί τις απόψεις των Ελλήνων πρωταθλητών -και όχι μόνο- τις τελευταίες δεκαετίες, θα διαπιστώσει πως δεν τους έχει ακούσει ποτέ να λένε τίποτα.
    Κάτι «αφιερώνω το μετάλιο σε όλους τους Έλληνες», κάτι «ευχαριστώ τους χορηγούς μου», κάτι «ένιωσα ένα τράβηγμα στους προσαγωγούς αλλά έσφιξα τα δόντια για την Ελλάδα και την Adidas» και πάπαλα.
    Όταν κάποιες φορές προσπάθησαν να πουν κάτι παραπάνω -με εξαίρεση τη Σοφία Σακοράφα, τη Βούλα Πατουλίδου και κάποιους άλλους-, φτάσαμε σε κάτι δηλώσεις όπως αυτές για το ελληνικό DNA που είχε κάνει η Φανή Χαλκιά μετά τη νίκη της στους Ολυμπιακούς της Αθήνας, αλλά αργότερα το ελληνικό DNA βρέθηκε ντοπαρισμένο και δεν υπήρξε καμία δήλωση σχετικά με το θέμα.
    Υπήρξαν πρωταθλητές μας που πιάστηκαν ντοπαρισμένοι και το έριχναν στις ξένα κέντρα συνωμοσίας που τους έριχναν αναβολικά στην πορτοκαλάδα – κανείς δεν παραδέχτηκε πως ντοπαριζόταν.
    Βέβαια, οι περισσότεροι πρωταθλητές είναι από φτωχές οικογένειες και δεν είχαν άλλο τρόπο να καταφέρουν κάτι στη ζωή τους – αν δεν είσαι φτωχός και χωρίς άλλη ελπίδα, δεν πας να γίνεις όργανο κρατικής και εθνικής προπαγάνδας, ούτε κάνεις το σώμα σου χημείο γιατί ξέρεις πως μπορεί να τα τινάξεις ή να βγάλεις τέσσερα βυζιά και πέντε αρχίδια.
    Στα χρόνια που πέρασαν, οι περισσότεροι Έλληνες πρωταθλητές ήταν μέρος αυτής της μιντιακής μπουζουκοκατάστασης και τους βλέπαμε σαν γλάστρες στις εκπομπές της κάθε Μενεγάκη ή να πετάνε λουλούδια στον Αντώνη Ρέμο. Λούμπεν πρωταθλητές.
    (Πολύ μου αρέσει που καμιά φορά ξεκινάω να γράψω ένα κείμενο και αλλάζω θέμα διαρκώς. Εντάξει, τώρα είναι που ακούω τη θάλασσα, βλέπω το φεγγάρι, τρώω έναν κουβά παγωτό, με τσιμπάνε τα κουνούπια και όλα αυτά τα καλοκαιρινά που δεν αφήνουν έναν άνθρωπο να συγκεντρωθεί.)
    Τέλος πάντων, πρωταθλητές και λοιποί αθλητές δεν μπορούν συνήθως να βάλουν δυο λέξεις στη σειρά αλλά όλοι περιμένουν από αυτούς κάτι να πουν μετά τη μεγαλειώδη νίκη τους και αυτοί πετάνε ένα σωρό κοτσάνες που δεν μας ενοχλούν καθόλου γιατί η Ελλάδα βγήκε πρώτη στον κόσμο στην κτηνοβασία άνευ πηδαλιούχου και χεστήκαμε που ο ολυμπιονίκης μας δεν μιλάει ούτε λέξη ελληνικά επειδή είναι Τουρκαλβανός.
    Από την άλλη, ο Αντώνης Νικοπολίδης έβγαλε πρόσφατα βιβλίο. Να μιλήσει δεν μπορούσε ο Νικοπολίδης, έγραψε και βιβλίο. Και πάνε οι άλλοι και το αγοράζουν. Γιατί, σου λέει, δεν μπορεί να ήταν μόνο αυτό που βλέπαμε στα γήπεδα ο Νικοπολίδης. Κάτι μας έκρυβε όλα αυτά τα χρόνια. Ή μπορεί να μην τον άφηναν να μας το πει ο Κόκκαλης και ο Βαρδινογιάννης.
    Βέβαια, σε κάποιους πρωταθλητές ή σούπερ αθλητές συγχωρείται το να έχουν άποψη. Αν τον κυνηγούν τον πρωταθλητή 1500 χορηγοί που τον θέλουν αποκλειστικά δικό τους, του επιτρέπεται να είναι και αναρχοκομουνιστής και να βρίζει την κυβέρνηση των ΗΠΑ για την ιμπεριαλιστική πολιτική της.
    Αν, όμως, είναι ένας πρωταθλητής από το σωρό -όπως η κυρία Παπαχρήστου-, πρέπει να παίρνει άδεια και για να στείλει SMS στην γκόμενά του.
    Κάποιοι λένε πως και οι φίλαθλοι και οι οπαδοί λένε ρατσιστικά συνθήματα, οπότε είναι υποκρισία να σε πειράζει το σχόλιο της Παπαχρήστου. Ναι, αλλά οι οπαδοί είναι πελάτες, δεν είναι υπάλληλοι. Και ο πελάτης -λένε οι καπιταλιστές- έχει πάντα δίκιο. Γι’ αυτό οι ομάδες αλλάζουν συχνά παίκτες αλλά ποτέ οπαδούς.
    Τούτων δοθέντων, γιατί νύσταξα κιόλας, το θέμα δεν είναι αν ένα σχόλιο είναι ρατσιστικό ή πολιτικό ή κακό ή σκληρό ή οτιδήποτε άλλο, αλλά αν είσαι ελεύθερος να το κάνεις. Αν έχεις αφεντικό ή χορηγούς, δεν είσαι. Τέλος.
     
  12. underherfeet

    underherfeet πέρα βρέχει Contributor

    Απάντηση: ξεσηκωθείτε, οργανωθείτε, α-ντι-στα-θει-τε!!!

    οταν λες παραβατικη τι ακριβως εννοεις ;
    θεωρεις την συμπερειφορά της Παπαχρήστου παραβατική ας πούμε;

    χμμμ... καλώς η κακώς, κακώς κατα τη γνώμη μου, η δική μου η γενιά τουλάχιστον, αντιμετωπίζει τα παιδιά της σαν παιδιά τουλάχιστον μέχρι να ανοίξουν δικό τους σπίτι κι ας έχουν γίνει μέχρι τότε τριανταπεντάρηδες επιστήμονες με πέντε διδακτορικά ...
    κι αυτό το κάνουν οχι με την μορφή της αυταρχικής καταπίεσης, όπως το κάνανε οι δικοί μας γεννήτορες, αλλά με την υπερβολικη προστασία, ανοχή και κάλυψη της όποιας επιθυμίας η/και επιπολαιότητας τους ,εμποδίζοντας τους ουσιαστικά να ενηλικιωθούν , να ωριμάσουν και να αναλάβουν τις ευθύνες τους
    Αυτά σαν γενική εικόνα που εγώ τουλάχιστον έχω, χωρις αυτό να σημαίνει πως δεν υπάρχουν εξαιρέσεις.
     
Thread Status:
Not open for further replies.