Απόκρυψη ανακοίνωσης

Καλώς ήρθατε στην Ελληνική BDSM Κοινότητα.
Βλέπετε το site μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας!

Η εγγραφή σας στην Online Κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να στείλετε προσωπικά μηνύματα σε άλλους χρήστες, να δημιουργήσετε το προσωπικό σας profile και photo albums και πολλά άλλα.

Η εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και δωρεάν.
Γίνετε μέλος στην Online Κοινότητα.


Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας, παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας.

Create an ever-lasting sin

Συζήτηση στο φόρουμ 'BDSM Art and Literature' που ξεκίνησε από το μέλος camera_obscura, στις 26 Μαϊου 2009.

  1. camera_obscura

    camera_obscura Regular Member

    Στο πλαίσιο της έκθεσης Art-Athina 2009 (21-24 Μάη) παρουσιάστηκε performance του Λάμπρου Στεμνή με τίτλο Create an ever-lasting body. Ένας γυμνός άντρας αυτομαστιγώνεται στην πλάτη με μια ζώνη. Μετά κάποιος του δένει τα χέρια, του βάζει κουκούλα και τον χτυπάει με μαστίγιο ενώ αργότερα αναλαμβάνει το μαστίγωμα ο ίδιος ο καλλιτέχνης. Στο τέλος μπορεί να τον μαστιγώσει και όποιος από το κοινό επιθυμεί, πράγμα που δεν έγινε καθώς κανείς από τους θεατές δεν εκδήλωσε ενδιαφέρον.

    Τη Δευτέρα το βράδυ ο Τριανταφυλλόπουλος αφιέρωσε την εκπομπή του Ζούγκλα σε αυτό το θέμα. Η πλειοψηφία των παριστάμενων καθώς και ο κύριος όγκος του έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου είχαν αρνητική άποψη για το έργο. Τα βασικά επιχειρήματα ήταν:
    • Το όριο μεταξύ τέχνης και βαρβαρότητας είναι λεπτό και σε αυτήν την περίπτωση ξεπεράστηκε.
    • Η τέχνη αναπαριστά και μετουσιώνει την πραγματικότητα, δεν την αποδίδει ωμή.
    • Έργα αυτού του τύπου δεν είναι κατάλληλα για μια δημοφιλή έκθεση όπως η Art Athina, με μεγάλη επισκεψιμότητα που περιλαμβάνει και κοινό ανηλίκων.
    • Ο καλλιτέχνης δεν ήθελε παρά να εντυπωσιάσει και να τραβήξει τα φώτα της δημοσιότητας.
    • Η κακοποίηση ενός ανθρώπου ακόμα και με τη συναίνεσή του συνιστά ποινικό αδίκημα.
    • Δεν γνωρίζουμε τα κίνητρα του πρωταγωνιστή. Μπορεί να δέχτηκε να μαστιγωθεί για εξωκαλλιτεχνικούς λόγους, π.χ. τα χρήματα.

    Τα επιχειρήματα υπέρ του έργου σε γενικές γραμμές ήταν:
    • Η τέχνη δεν έχει όρια και δεν μπορεί να λογοκρίνεται καθʼ οιονδήποτε τρόπο.
    • Η performance έλαβε χώρα σε ιδιαίτερο χώρο της έκθεσης στην είσοδο της οποίας υπήρχαν αναρτημένες αναφορές για τη σκληρότητα του θεάματος, άρα μπορούσε να την παρακολουθήσει μόνο όποιος συνειδητά το επέλεγε.
    • Το έργο αντανακλούσε την περιρρέουσα βία που ζούμε καθημερινά, δεν υπάρχει λόγος να μας σοκάρει περισσότερο από αυτήν.
    • Οποιαδήποτε πράξη λαμβάνει χώρα μεταξύ συναινούντων ενηλίκων δεν είναι κολάσιμη.
    • Ανά καιρούς πολλά έργα θεωρήθηκαν ανήθικα, εκφυλισμένα ή προκλητικά αλλά η ιστορία τα δικαίωσε καθώς και τους δημιουργούς τους. Παράδειγμα οι γυμνές φιγούρες του Μιχαήλ Άγγελου στην Cappella Sistina.

    Η δική μου άποψη: ΤΙ ΑΠΥΘΜΕΝΗ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ, ΤΙ ΑΠΕΡΙΓΡΑΠΤΗ ΠΑΡΑΚΜΗ !!!

    • Ποιο είναι το τελευταίο μεγάλο εικαστικό γεγονός που θυμάστε στην Αθήνα; Μήπως ο Τότσικας που συνουσιάζεται με το καρπούζι ή το πέος του Βέλγου που εμβολίζει το σταυρό (αμφότερα στην Outlook 2003); Μην ανησυχείτε, δε φταίτε εσείς που κολλάτε σʼ όλα αυτά τα ανήθικα και σατανιστικά. Εσείς δε γουστάρετε ιδιαίτερα τα εικαστικά έτσι κι αλλιώς, αλλά τηλεόραση βλέπετε κι εφημερίδες διαβάζετε. Τα ΜΜΕ λοιπόν θυμούνται νʼ αναδείξουν καλλιτεχνικά γεγονότα μόνο όταν προκύπτει «σκάνδαλο». Τότε κόπτονται όλοι, κι όλοι έχουν άποψη και για την τέχνη και -ιδίως- για τη λογοκρισία.

    • Ο εθνικός μας δημοσιογράφος Μάκης ήταν λάβρος κατά του έργου κι αναθεμάτιζε την άκριτη αναπαραγωγή της βίας. Ο ειρηνικός σταυροφόρος το επιτύγχανε αυτό δείχνοντας σε παράλληλο παράθυρο σχεδόν διαρκώς την performance. Μου φάνηκε ότι άλλα μου ʽλεγαν τα χείλη του και άλλα η ματιά του, αλλά τι να πω, άδηλες οι βουλές του τηλεοπτικού λόγου. Ο σκηνοθέτης πήρε μάλλον γραμμή από το βρωμόξυλο που ʽχαν φάει δυο μετανάστες πριν κάνα δυο χρόνια σε αστυνομικό τμήμα και είχε κάνει τον γύρο των καναλιών για κάνα μήνα με την λεζάντα «Δες τε τι άθλιο πράγμα είναι η κακοποίηση».

    • Για μένα το έργο καθαυτό πέρα από την ηθικιστική του προσέγγιση, ήταν μάπα. Φυσικά δεν ακούστηκε τίποτα γιʼ αυτό, ούτε για το αντίθετο. Θα θεωρούσα αυταπόδεικτα πιο δόκιμη από τον κύριο Τζώρτζογλου και ένα μάτσο γλάστρες την παρουσία κανενός τεχνοκριτικού που να σκαμπάζει, μήπως και ακούγαμε και κάνα ονοματάκι όπως Μαρίνα Αμπράμοβιτς ή Ορλάν μπας και βοηθηθούμε να σχηματίσουμε άποψη για το καλλιτεχνικό εγχείρημα του ποιητή.

    • Το γεγονός ότι ο Λάμπρος Στεμνής είναι γιος του Αντώνη Στεμνή, ο οποίος είχε μακρά θητεία στο ΚΚΕ, αξιοποιήθηκε για επιχειρήματα όπως «όλες αυτές τις ανωμαλίες τις κάνουν μόνο αριστεροί» (όπως λέμε «ψώρα έχει ο ψωριάρης»). Αριστερή δεν είμαι και προσωπικά δε θίγομαι, πλην η συγκεκριμένη «επιχειρηματολογία» είναι το λιγότερο εμετική κι ενδεικτικότατη του απέραντου πολιτικού βούρκου στον οποίο κυλιόμαστε.

    Η δική σας άποψη;
     
  2. Υπήρξαμε συμμαθητές με τον Λάμπρο στην ίδια σχολή για 3 χρόνια και ακόμα διατηρούμε χαλαρή φιλία - επαφή (αν και ζούμε σε άλλες πόλεις). Όποτε, λοιπόν, κάποιος από εμάς τους 2 επιχειρεί μια καλλιτεχνική απόπειρα, επικοινωνούμε και ανταλλάσουμε απόψεις-σκέψεις.

    Κουβεντιάσαμε προχτές βράδυ στο τηλέφωνο (μια νύχτα πριν την εκπομπή του Μάκη), και διαφώνησα μαζί του ως προς το concept (κάτι για Γκουαντάναμο μου ανέφερε και μια προσπάθεια να το συνδέσει με τον Παγανισμό), γιατί το έργο δεν με έπειθε (από τα βίντεο που είδα).

    Εξέφρασα, όμως, την απέχθειά μου απέναντι στην, και καλά, ανθρωπιστική διαμαρτυρία των ΜΜΕ, όσο και την αμέριστη συμπαράστασή μου σε πιθανή προσπάθεια λογοκρισίας-φίμωσης της τέχνης από τα λαϊκά δικαστήρια-εκπομπές τύπου Μάκη (δυστυχώς ζούμε σε μια εποχή νεο-πουριτανισμού)

    Υ.γ. Παρακολούθησα την χθεσινή εκπομπή και εντυπωσιάστηκα από την απουσία αναφοράς σε “παρόμοια” performance έργα του παρελθόντος (καλλιτεχνών όπως abramovich, βιεννέζοι ακτιονιστές, stelarc)
     
  3. Babylon

    Babylon Regular Member

    Παραλιγο να παω, τελικα δεν προλαβα, ευτυχως μαλλον. Δυο κολλητες που πηγαν ξενερωσαν τη ζωη τους και βρηκαν τα περισσοτερα εκθεματα βαρετα και υποκριτικα. Αυτο παντως που τις αποζημιωσε ηταν το οτι διπλα ηταν η εκδηλωση με τα τατουαζ, οποτε καποια στιγμη σκασανε κατι τρελα γκομενακια απο εκει στο κηλικειο που καθοντουσαν.
     
  4. Maley

    Maley Contributor

    μια μαλακια ηταν..
     
  5. Dolcett_Cabana

    Dolcett_Cabana Regular Member

    "Υοu must spread some Reputation around before giving it to camera_obscura again"  

    Το αρχικό κείμενο με καλύπτει ως προς τα sensational κίνητρα τέτοιων εκπομπών.'Εχω βαρεθεί/σιχαθεί αυτον τον ιδιότυπο ελληνικό επαρχιωτισμό και το φαύλο κύκλο που τον συνοδεύει:
    "ΜΜΕ σκανδαλίζονται/υπερασπιζόμαστε τα αυτονόητα/αναγνωρίζουμε ωστόσο ότι το προς υπεράσπισην έργο ήταν μάπα"
     
  6. whipmarks

    whipmarks Regular Member

    Προφανως θα ηταν ενας απο αυτους που δεν επιχωριγουντε απο το καλο μας κρατος για να παραγουν τεχνη.Αλλωστε ποσους να μπορει να ικανοποιηση σε δυσκολους καιρους.Και εμενα με κοψαν και τωρα ψαχνω μια μπανιερα και εναν παπα,ωστε να αποδοσω επι σκηνη το καλλιτεχνικο μου εργο..Βατοπεδιο-και Εξουσια.. Το τηλεφωνο του μακη κανενας??? 
     
  7. bodyfull69

    bodyfull69 Regular Member

    Το εισγωγικό κείμενο είναι πλήρες και ολοκληρωμένο στην συντομία του.
    Οι δια΄φοροι Τριανταφυλλόπουλοι, μεγιστάνες των ΜΜΕ, εξυπηρετούν συγκεκριμένους ιδεολογικούς σκοπούς και σ εαυτό ο μισθός τους (αυτός με τα πολλά μηδενικά) είναι άξιος.
    Το τι είναι τέχνη και το τι όχι, είναι ερώτημα που απασχολεί την ανθρωποίτητα από τη αυγή της ιστορίας της,
    Το σηαμντικό είναι να ααπσχολεί το σύνολο της κοινωνίας και όχι ούτε τους ειδήμονες, ούτε με τρόπο κουτσομπολίστικο.
    Για το συγκεκριμένο καλλιτεχνικό εγχείρημα όπως περιγράφηκε αμφιβάλλω αν είχε την όποια καλλιτεχνική αξία. Nα μην ανοίξω το στόμα μου για τις επιλογές των ελλήνων curators.
     
  8. whipmarks

    whipmarks Regular Member

    ανοιξε το-ανοιξε το...