Απόκρυψη ανακοίνωσης

Καλώς ήρθατε στην Ελληνική BDSM Κοινότητα.
Βλέπετε το site μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας!

Η εγγραφή σας στην Online Κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να στείλετε προσωπικά μηνύματα σε άλλους χρήστες, να δημιουργήσετε το προσωπικό σας profile και photo albums και πολλά άλλα.

Η εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και δωρεάν.
Γίνετε μέλος στην Online Κοινότητα.


Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας, παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας.

To Πανεπιστημιακό Άσυλο.

Συζήτηση στο φόρουμ 'Κοινωνία' που ξεκίνησε από το μέλος Konstantinos, στις 14 Φεβρουαρίου 2011.

?

Πρέπει να καταργηθεί το Πανεπιστημιακό Άσυλο ??

  1. Ναι, πρέπει να καταργηθεί.

    19 vote(s)
    33,3%
  2. Όχι, πρέπει να παραμείνει ώς έχει.

    38 vote(s)
    66,7%
Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Arioch

    Arioch Μαϊμουτζαχεντίν Premium Member Contributor

    Απάντηση: To Πανεπιστημιακό Άσυλο.

    Η αλήθεια είναι ότι μπορεί να είχαν χίλια στραβά αλλά

    1. Δεν πεινούσαν.
    2. Δεν μέναν στον δρόμο.
    3. Δεν αφήνονταν άρρωστοι να πεθάνουν έξω σαν τα σκυλιά.

    Μακάρι να μπορούσαμε να πούμε το ίδιο για ΟΛΟ το δυτικό κόσμο.
     
  2. dreams

    dreams Regular Member

    Απάντηση: To Πανεπιστημιακό Άσυλο.

    Φαντάζομαι ότι δεν είσαι ο μόνος που ονειρεύεται έναν κόσμο καλύτερο.Θεωρώ πολιτική πράξη κάθε πράξη που έχει αντίκτυπο στον περίγυρο.Αγοράζοντας ένα παντελόνι από την βιοτεχνία της πόλης που ζεις(πχ Παρίσι),ενισχύεις την εργασία που έχει πρόσωπο και αποδυναμώνεις την ισχύ κολοσσών όπως η Leivis πχ,που διατηρεί εργοστάσια στην Κορέα,με εργάτες που δουλεύουν ήλιο με ήλιο, με μισθούς πείνας.(Που θα πρέπει κατά πολλούς να είναι και ευχαριστημένοι γιατί εκείνοι έχουν δουλειά ενώ άλλοι δεν έχουν)
    Η υπερβολή για την αγορά ενός παντελονιού και όχι δύο,είχε στόχο να τονίσει την ανάγκη για εγκράτεια.Δεν είναι μίζερος ο εγκρατής.Καλύτερα να σκεφτούμε το ενδεχόμενο,η υπερκατανάλωση οδηγεί στην αναγκαστική στέρηση.Να σκεφτούμε ότι τα τρόφιμα που πετάξαμε, είναι μια πράξη τουλάχιστον ασέβειας προς εκείνους που τα έχουν ανάγκη.
    Αν κάποιος δύναται να ελεγθεί από εμάς τους ίδιους,αυτός σίγουρα είναι ο εαυτός μας.Επειδή συναναστραφόμαστε άλλους ανθρώπους,η προσωπική στάση στη ζωή, αποτελεί για μένα μια καθαρά πολιτική πράξη.
    Η αγορά ενός λαχείου επίσης αποτελεί πολιτική πράξη, γιατί δημιουργεί ανισότητες εκ του μηδενός.
    Τέλος μια πολιτική πράξη μπορεί να έχει δημοκρατικό χαρακτήρα,μπορεί και όχι.Πόσο δηλαδή δημοκρατική θα ήταν η πολιτική του νομοθέτη να φορολογηθεί το φόρουμ με 10000euro ετησίως;Πάλι υπάρχει η επιλογή να διατηρηθεί.Ποικιλομορφία δύναται να υπάρξει και για άλλους από οικονομικούς λόγους.To οικονομικό ζήτημα επίσης μπορεί να λυθεί και με άλλους τρόπους.
     
  3. Mikra_Psemata

    Mikra_Psemata Contributor

    Απάντηση: To Πανεπιστημιακό Άσυλο.

    Όπως προσφάτως μου ειπε ο 55χρόνος ρωσος που έχουμε ως παιδι για όλες τις δουλειες στην δουλειά..

    Στην Ρωσία κάναμε την επανασταση του ζαμπον..
    Ειχαμε δωρεαν σπιτι, δσπουδες για ΟΛΑ τα παιδιά, δωρεάν υγεια/περιθαλψη, αλλα τι να το κάνεις οταν δεν εχεις πολλά ειδη στο σουπερ μαρκετ για να διαλεξεις τι θα αγορασεις?
    Δεν ειχαμε ουτε ζαμπον..
    Τώρα που ηρθαμε εδώ, έχουμε πολλα ζαμπον στο σουπερ μαρκετ τα οποια όμως ουτε εδω τρώμε γιατι δεν μας φτανουν τα λεφτα να αγοράσουμε, αλλα τωρα δεν εχουμε ουτε σπιτι, ουτε σπουδες δωρεαν για τα παιδια και αλίμονο μας αν αρρωστήσουμε.

    Για ενα ζαμπον, χάσαμε ένα σπιτι... το καταλαβαινεις??? τι μας δώσαν τοτε και το καναμε αυτο.. κατι θα μας έκαναν...
    Πόσο βλάκες ειμασταν!!!!!
     
  4. Konstantinos

    Konstantinos Staff Member

    σου είπα τα κριτήρια μου ποιά είναι όταν αγοράζω παντελόνι. το σχέδιο, η τιμή και ο τρόπος πληρωμής. εξάλλου απο την στιγμή που εγώ πληρώνω, έχω και δικαίωμα να αγοράζω βάση των δικών μου κριτηρίων, δεν δικαιούμαι να το έχω ? Τώρα εγώ σε ρώτησα κάτι πολύ σημαντικό. Η Ελλάδα πλέον λίγα πραγματα παράγει, και ακόμα πιο λίγα εξάγει. Μπορείς να μου πεις εσύ με ποιά κριτήρια θα αγοράσεις ένα καμπιούτερ, μια τηλεόραση, ένα πλυντήριο, ένα αυτοκινήτο ? Θέλω να δω με ποια κριτήρια θα το αγοράσεις, γιατί καλώς η κακώς (κακώς στην προκειμένη περίπτωση) ελληνική παραγωγή δεν υπάρχει, Και αφού σίγουρα έχεις και τηλεόραση και καμπιούτερ θέλω να μου εξηγήσεις με ποιά κριτήρια τα αγόρασες. Και αν ειναι εύκολο να μας πεις και τι μάρκες είναι για να δούμε μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία, οπως πχ το που φτιάχνονται.. Μπορείς σε παρακαλω ?
    Πάλι τα ίδια θα πω, το αν εγώ έχω 10 ή 40 παντελόνια είναι δική μου επιλογή, δικό μου δικάιωμα, Δεν θα μου επιβάλει κανείς πόσα παντελόνια θα έχω. Δεν τα έκλεψα, τα αγόρασα, αγοράζωντας τα, δεν στέρησα από κανέναν τίποτα, και κανενός δικάιωμα δεν έθιξα, το αντίθετο μάλιστα, τα πλήρωσα, και πληρώνοντας τα, κάποιοι επωφελήθηκαν, και αυτοί είναι, ο μαγαζάτορας, οι υπάλληλοι που έχει μέσα, ο χοντρέμπορας που τα δίνει στον μαγαζάτορα, ο βιοτέχνης/εργοστασιάρχης που τα κατασκευάζει, το προσωπικό που δουλεύει στο εργοστάσιο κ.ο.κ. Οσο λιγότερο αγοράζουμε λοιπόν, τόσο περισσότερο όλοι αυτοί που ανέφερα παραπάνω επηρεάζονται αρνητικά, γι αυτό και σήμερα βλεπουμε επιχειρήσεις να κλείνουν ή να έχουν πρόβλημα ρευστοτητας, γιατί επειδή ο κοσμος έχει λιγότερα έσοδα, κάνει και λιγότερες αγορές, και αυτο αλυσιδωτά προκαλεί τα οικονομικά προβλήματα. Το ίδιο ισχέυει και για τα τρόφιμα. Αγοράζω ότι μπορώ και ότι θέλω σε συνάρτηση με την οικονομική μου δυνατότητα.

    Τα είπες όλα σου μόνη σου Mikra_Psemata. Οντως ίσως ήταν βλάκες, όχι όμως επειδή τα δέχτηκαν, (γιατί να ξέρεις δεν δέχτηκαν τίποτα, το πολιτικό σύστημα άλλαξε γιατί απέτυχε οικονομικά και πτώχευσαν) αλλά επειδή ήρθαν, αλήθεια γιατί ήρθαν όμως ? Αυτό δεν μας το είπε ο φίλος ρωσος, Μήπως δεν έπρεπε να έρθει ? Διότι από πότε η Ελλάδα ήτανε η χώρα της ευκαιρίας για να είναι τώρα ? Με πιό σκεπτικό ήρθε ?

    Αφού το καθεστώς στην χώρα του άλλαξε, ζαμπόν έχει και στην ρωσία, γιατί η ρωσσία πλέον έχει ανακάμψει πλήρως από την οικονική καταστροφή που της προκάλεσε η προηγούμενη πολιτική κατάσταση, και είναι και πάλι πλεον Οικονομική Υπερδύναμη ποιός ο λόγος να έρθει ? Μηπως τελικά αντί να έπρεπε να έρθει εδώ αυτός, έπρεπε εμείς να αρχίσουμε να πηγαίνουμε εκεί ?

    Φαντάσου στην Ρωσία που μέχρι χτες δεν τους άφηναν να μάθουν τι είναι το ζαμπόν (γιατί ο μη Εκλεγμένος Γενικός Γραμματέας το θεωρούσε το ζαμπόν σαν πολιτική "αταξία" - αλλά ο ίδιος και το επιτελείο του του έιχανε στα ψυγεία τους) , να πας και να ανοίξεις ένα σουβλατζίδικο.

    Καταλαβαίνεις για τι έξυπνη επένδυση, και πόσο απλή σκέψη, μιλάμε για χρυσωρυχείο και με πολύ μικρό ρίσκο αποτυχίας. Αφού πλέον έχουνε δημοκρατία γιατί δεν πάμε εμείς να επενδύσουμε εκεί, με όλα (αυτά τα λίγα) όσα έχουμε πχ σουβλάκια, και εκμεταλευόμενοι όλα αυτά τα οποία εκείνοι στερήθηκαν ?

    Mikra_Psemata στην Ρωσία υπάρχει Δημόσια παιδεία, δημόσια νοσοκομειακή περίθαλψη, Δεν υπάρχουν τέτοια πράγματα στην Ρωσία ? Δεν έχει δημόσια σχολεία, πανεπιστημία, και νοσοκομεία η Ρωσία σήμερα   ? Φυσικά και υπάρχουν, ανέκαθεν υπήρχαν, όπως υπάρχουν και στην Ελλάδα, απλά τώρα στην Ρωσία υπάρχουν ΚΑΙ ιδιωτικά. Η διαφορά μας με την Ρωσία είναι ότι οι νόμοι τηρουνται αγαπητη Mikra_Psemata, και ότι τα δημόσια πανεπιστημία είναι αυτό που λέει η λέξη, Πανεπιστήμια δηλαδή, και όχι μπουρδέλα όπως έχουν καταντήσει τα δικά μας.

    Περί Ασύλου βέβαια (μια και το θέμα μας είναι το άσυλο) ούτε λόγος έτσι, Κάι όχι μόνο δεν γίνεται λόγος σήμερα στην Ρωσία για το άσυλο με την παρούσα πολιτική κατάσταση, αλλά πόσον μάλλον με την προηγούμενη. Στην προ περεστρόικας Ρωσία, η φράση "πανεπιστημιακό Άσυλο" θα επιτρεπότανε μόνο σαν σκέψη στο μυαλό κάποιου, Όχι μόνο δεν θα την έβλεπες γραμμένη σε εφημερίδες η στους τοίχους, ούτε καν θα την άκουγες στο καφενείο, πόσο μάλλον σε δημόσιες διαδηλώσεις, γιατί όποιος τόλμαγε να πει έστω την φράση "Πανεπιστημιακό Άσυλο" στην παλαιά Ρωσία (αλλά και σε όλα τα αντίστοιχα κράτη) και τον άκουγε κανείς, την άλλη μέρα θα βρισκότανε καρφωτός στα Γκούλαγκ, χωρία καμμία δίκη φυσικά, περιττό να στο πω, το καταλαβαίνεις νομίζω.
     
  5. gaby

    gaby Guest

    Απάντηση: Re: To Πανεπιστημιακό Άσυλο.

    Δεν είχαν άσυλο και γι αυτό απότυχαν, όχι για το ζαμπόν ή την ηλεκτρική κουζίνα, τα οποία η ρωσική νομεγκλατούρα απολάμβανε σε βαθμό που ήταν αδιανόητος για τις ελίτ της δύσης.

    Γνωρίζω ότι οι περισσότεροι από τους Ανατολικοευρωπαίους ανακουφίστηκαν και χάρηκαν όταν μπόρεσαν να αγοράσουν βούτυρο όποιο και όσο ήθελαν και όχι των δύο στάνταρ ποιοτήτων που είχαν επί επαράτου, αλλά δεν ήταν αυτό που θέλησαν, ας μην τους υποτιμούμε τόσο πολύ, την πολιτική τους ελευθερία θέλησαν οι άνθρωποι, αυτήν πανηγύρισαν όταν έπεσαν τα κομμουνιστικά καθεστώτα.

    Απότυχαν ακόμα γιατί στον ακύρηχτο πόλεμο που τους ξεκίνησε ο Ρέηγκαν, αντί για τον Αντρόπωφ επικεφαλής, ο οποίος πέθανε πρόωρα από καρκίνο στο στομάχι, είχαν κάποιον που έφτανε μέχρι να μοιράζει πίτσες όχι να τις διαφημίζει και αυτό πολύ του πήγαινε. Μετά διαφήμισε επισης βαλίτσες Λουί Βιττόν.

    Γι αυτό - μεταξύ άλλων - διαφωνώ με την κατάργηση του ασύλου, επειδή είναι ένα από τα θεμέλια της δημοκρατίας.

    Αναφορικά με την αγορά παντελονιών ως πολιτική ενέργεια σημειώνω ότι άσχετα πώς το νιώθει κανείς, η αγορά παντελονιών από ένα άτομο δεν είναι πολιτική ενέργεια, εκτός κι αν είναι ο Δαλάϊ Λάμα αυτοπροσώπως ο οποίος αποφάσισε να ντυθεί δυτικά. Αυτό θα ήταν σε συμβολικό επίπεδο μια πολιτική ενέργεια, για όλους τους άλλους πλην Δαλάϊ Λάμα, πώς να το κάνουμε, δεν είναι. Γνώμη μου πάντα και ελπίζω να μην κακοφανεί σε κανέναν.

    Άποψή μου επίσης ότι ο καθένας μας θέλει προσωπικές στιγμές που να μην είναι πολιτικό ενεργούμενο, αλλά να κάνει το κέφι του και τη βολή του, γιατί αλλιώς κουράζεται. Ορισμένοι από τους Κνίτες της γενιάς μου (και ουδόλως οι Ρηγάδες) ήταν ιδιαίτερα ερωτικοί. Αυτοί που δεν έβγαζαν από τη μύγα πολιτικό ξύγκι γιατί στα μάτια μου ανέκαθεν η απόπειρα πολιτικής ερμηνείας της αγοράς παντελονιού ή φούστας ή οποιουδήποτε ανάλογου σχετικά μικρής αξίας και σημασίας αγαθού φαινόταν "απ τη μύγα ξύγκι". Τί κακομοιριά κι εκείνη, να κολλάει κνίτης στη συμφοιτήτριά του που είχε αγοράσει ένα ακριβό ρούχο, να πηγαίνει να της κάνει τον ινστρούχτορα και να φαντάζεται, στερεότυπα, ότι η συμφοιτήτριά του δεν μπορούσε να τον αντιμετωπίσει διαλεκτικά επειδή φορούσε ακριβό ρούχο!

    Για τα καρτομηχανάκια μπορεί να είναι έτσι όπως τα λες Konstantinos, μπορεί μόνο σε μικρά μαγαζιά να τα χρεώνουν οι τράπεζες, πάντως γενικά πολλά μαγαζιά διαμαρτύρονται για τις συμβάσεις που τους δίνουν οι τράπεζες, σε όλη την Ευρώπη, όχι μόνο εδώ, γι αυτό και το πολύ σε ένα χρόνο οι μεγάλες επιχειρήσεις θα μπορούν κάπως να εκδίδουν κάποιες κάρτες - ιδίως προπληρωμένες - από μόνες τους.
     
    Last edited by a moderator: 20 Φεβρουαρίου 2011
  6. Konstantinos

    Konstantinos Staff Member

    Sorry tender lilly αλλα το να μου λες πως απετύχαν γιατί δεν είχαν άσυλο στα πανεστημία ειλικρινά μου φαίνεται αστείο.

    Τι σχέση έχει το άσυλο με την οικονομία καταρχήν ? Το οικονομικό σύστημα απέτυχε γιατί δεν μπορούσε πλέον να θρέψει τόσο κόσμο, και γιατί όλα ήταν δημόσια.

    Ο Λόγος για τον οπόιον οι ρώσοι (της παλιας ρωσίας) δεν θα μπορούσαν ποτέ να έχουν άσυλο, είναι γιατί μια τέτοια ενέργεια θα θεωρούνταν απο το "Κομμα" ως "αντισοβιετική" (έτσι λέγανε όσους στέλνανε στα Γκουλαγκ ως προδοτες η εστω πολίτικους υποπτους).

    Ο Λόγος για τον οπόιον οι ρώσοι (της σημερινής ρωσίας) δεν θα μπορούσαν επίσης ποτέ να έχουν άσυλο, είναι γιατί θέλουν τα πανεπιστήμια τους να διαδραματίζουν τον ρόλο για τον οποίο υπάρχουν. Παραγωγή και εκπαίδευση. (γι αυτό κ ολας μεσα σε τόσα λίγα χρόνια ανακάμψανε πλήρως οικονομικα) Υπάρχει καμμία αφμιβολία πως η ρωσία είναι και παλι Οικονομική υπερδύναμη ? Πως τα κατάφεραν, Σιγουρα έχουν και ορυκτό πλούτο οπως φυσικό άεριο (και η ελλάδα είναι οι καλυτεροι πελατες τους), αλλά τηρούνται οι Νόμοι, οι ρώσοι παράγουν !!

    Κάτι άλλο θελω να σε ρωτήσω tender lilly, Εισαι υπερ των ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα, Ναι ή οχι ?
     
  7. gaby

    gaby Guest

    Απάντηση: To Πανεπιστημιακό Άσυλο.

    Ναι, είμαι.

    Οι λόγοι που καταρρέει μια αυτοκρατορία είναι πολύ πιο σύνθετοι από το οικονομικό, το πανεπιστημιακό άσυλο, να μην υπάρχει καταπίεση δηλαδή στην έρευνα και τη διδασκαλία γιατί κατ αρχήν περί αυτού πρόκειται είναι μια θεμελιώδης δημοκρατική ελευθερία.

    Να μη σου φαίνεται αστείο, το σύστημα όλο απότυχε γιατί ήταν αποκρουστικό σε όλους πια, είχε δε πάψει να είναι τόσο αυταρχικό όσο ήταν στις μέρες της δόξας του, όταν απότυχε. Να θρέψει τον κόσμο μπορούσε, μετά έπαψε να μπορεί, απλά δεν άρεσε σε κανέναν πια το φαϊ που μοίραζε, ας ήταν θρεπτικό.

    Το άσυλο δεν εμποδίζει διόλου την αποτελεσματικότητα των πανεπιστημίων, γιατί το συσχετίζεις; Γαλλία, Αγγλία, Γερμανία, Σουηδία, αν ξέρω καλά και πολλά στις ΗΠΑ, που έχουν άσυλο, μια χαρά νόμπελ παίρνουν κάθε χρόνο.

    Τα πανεπιστήμια, μπορεί να έχουν τρεις κατευθύνσεις: να είναι για την έρευνα, να είναι για την εκπαίδευση ή να είναι για την αγορά. Δεν είναι βέβαια υποχρεωτικό να είναι όλα τα πανεπιστήμια για την έρευνα ή όλα για την εκπαίδευση ή όλα για την αγορά. Αλλά όταν κάποιος είναι σοβαρός και κοιτάζει να ορίσει ένα πανεπιστήμιο, το πρώτο που αποφασίζει είναι πού ακριβώς θα απευθύνεται, στον ακαδημαϊκό κόσμο; στον φοιτητή; ή στην αγορά; Εδώ εμείς το έχουμε σαν πολιτικό υποπροϊόν, απλά θέλουμε να μπαίνουν πολλοί φοιτητές κάθε χρόνο, να υπάρχει κάτι για τον καθένα, τπτ άλλο. Τώρα πιά.
     
  8. Konstantinos

    Konstantinos Staff Member

    Re: Απάντηση: To Πανεπιστημιακό Άσυλο.

    Και ποιοί είναι αυτοί που σήμερα καταπατούν τα δικαίωματα των άλλων ? ποιοί είναι αυτοί που δέρνουν φοιτητές, καθηγητές, βρωμίζουν και σπάνε τις άιθουσες ? ποιοί είναι εκείνοι που καταπατούν θεμελιώδεις δημοκρατικές ελευθερίες (οπως σωματική ακεραιότητα διδασκόντων και διδασκομένων, καταστροφή δημόσιας περιουσίας, παρεμπόδιση της νομοθεσίας να παρέμβει να συλλάβει παρανόμους) και που καταπιέζουν τελικά την έρευνα και την διδασκαλία ?  
     
  9. gaby

    gaby Guest

    Απάντηση: To Πανεπιστημιακό Άσυλο.

    Πολλοί μπορεί να είναι.

    Δεν μου φαίνεται πειστικό ως επιχείρημα για την κατάργηση του ασύλου. Ούτε είμαι διόλου σίγουρη ότι θα ήταν λύση στο πρόβλημα. Αν πονάει ένα μάτι, δεν το βγάζουμε.

    Βλέπε και ποστ Angels Guardian, παραπάνω, σωστά τα τοποθετούσε τα πράγματα.
     
  10. Konstantinos

    Konstantinos Staff Member

    Πολλοί μπορεί να είναι σίγουρα. Από τους πολλούς που μπορεί να είναι, ποιοί αποδεδειγμένα όμως σήμερα είναι ? την απάντηση νομίζω την γνωρίζουμε.

    Όσο για τον αν υπάρχει ασυλο στην Γαλλια, Σουηδια, κτλ δεν το γνωρίζω, ειχα διαβάσει στο google πως είναι ελληνική πρωτοτυπία [ame="http://www.google.gr/search?q=%CE%B1%CF%83%CF%85%CE%BB%CE%BF+%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CE%BF%CF%83%CE%BC%CE%B9%CE%B1+&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:el fficial&client=firefox-a#sclient=psy&hl=el&client=firefox-a&rls=org.mozilla:el%3Aofficial&q=%CE%B1%CF%83%CF%85%CE%BB%CE%BF+%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CE%BF%CF%83%CE%BC%CE%B9%CE%B1+%CF%80%CF%81%CF%89%CF%84%CE%BF%CF%84%CF%85%CF%80%CE%B9%CE%B1&aq=f&aqi=&aql=&oq=&pbx=1&fp=96c97443118b54df"]λινκ[/ame]


    Σχετικά με το παραδειγμα "οταν πονάει ένα μάτι δεν το βγάζουμε" συμφωνω αλλά στην συγκεκριμένη περίπτωση διαφορετική άποψη έχουμε ως προς το τι σημαίνει "βγάζω το μάτι"

    Διότι στην συγκεκριμένη περίπτωση εγώ δεν είπα πως για να μην καταπατούνται βασικά δημοκρατικά δικαίωματα των φοιτητών η των καθηγητών πρέπει ή να γκρεμίσουμε τα πανεπιστήμια ή να τα κάνουμε όλα δημόσια, "δηλαδή να βγάλουμε το μάτι" αλλά να το κάνουμε απλά να μην πονάει γιατρεύοντας το ..

    Διαφωνούμε tender lilly, αλλη άποψη έχω για το τι είναι δημοκρατικό και άλλη εσύ (τουλαχιστον στο συγκεκριμένο θέμα) και πάντα σεβαστή.
     
  11. Iagos

    Iagos Contributor

    Απάντηση: To Πανεπιστημιακό Άσυλο.

    Η αυθαίρετη και συχνά απαίδευτη στάση επί παντός επιστητού, ευνοεί τον αποπροσανατολισμό κι εξυπηρετεί την σύγχυση.
    Το Πανεπιστημιακό άσυλο είναι μια ακόμη «αρένα» μέσα στην όποια οι διάφοροι τιμητές της «ευνομούμενης» κοινωνίας, βρίσκουν πρόσφορο έδαφος ώστε να ανακατέψουν την τράπουλα και να απαιτήσουν να έρθει το παιχνίδι στα μέτρα τους:

    Αποκαλούμε το άσυλο «εχθρό της ομαλής λειτουργίας της δημοκρατίας». Αλλοπαρμένοι κι αλλαλάζοντες σπέρνουμε τον τηλεοπτικό τρόμο παντού, προβάλλοντας εικόνες που κραυγάζουν ότι μέσα στα Πανεπιστήμια περιθάλπονται «μιάσματα», «εγκληματίες», «αναρχικοί», «εχθροί του έθνους», κλπ. ΄Ετσι, η εικόνα που εσκεμμένα δίνεται είναι πως τα Πανεπιστήμια δεν είναι τίποτε άλλο από γιάφκες μέσα στις οποίες στήνεται η «ανατροπή», ότι δεν υπάρχει ιερό και όσιο και ότι γι΄αυτήν την κατάντια φταίει το γεγονός πως δεν επιτρέπεται στον βλαχομπάτσο των 800 ευρώ να μπουκάρει όποτε και όπως του γουστάρει και να επιβάλλει την «τάξιν κι ασφάλειαν», κάτι που μετά προβάλλεται ως μαζική γενική απαίτηση όλων των νομιμόφρονων πολιτών...

    Κάπως έτσι όμως λειτουργεί ο φασισμός από την γέννηση του: Σπείρε τον φόβο και θα θερίσεις νομιμοφροσύνη.

    Το Πανεπιστημιακό άσυλο δεν είναι τίποτα λιγότερο και τίποτα περισσότερο από το δικαίωμα του Πανεπιστημίου να λειτουργεί ως μια αυτο-οργανωμένη, ανεξάρτητη κι αυτο-διαχειριζόμενη κοινότητα με σκοπό τη γνώση και την έρευνα της επιστήμης. Το Πανεπιστήμιο αποτελεί την ύψιστη πνευματική βαθμίδα της χώρας και ανήκει στην παγκόσμια επιστημονική κοινότητα. Γι’ αυτό και δεν μπορεί να είναι τσιφλίκι κανενός «κράτους» ώστε να αποφασίζει γι’ αυτό κατά το δοκούν ή κατά το συμφέρον... Ακόμα και η ίδια η χούντα αποφάσισε την προσωρινή κατάργηση του ασύλου τη νύχτα της 17ης Νοέμβρη μόνο όταν ένοιωσε τον κλοιό να σφίγγει επικίνδυνα. Ποτέ δεν αμφισβήτησε το θεσμό της πανεπιστημιακής ασυλίας ανοιχτά, όσο κι αν δεν την επιθυμούσε. Η τότε πρόσκαιρη κατάργηση του ασύλου έγινε μέτα από έντονες διαβουλεύσεις με τις πρυτανικές αρχές μέχρι να παρθεί η απόφαση.

    Σίγουρα η αντίκρουση της νομιμοφροσύνης θα προβάλλει την παιδαριώδη άποψη πως «τώρα οι συνθήκες έχουν αλλάξει», πως «τότε είχαμε χούντα ενώ τώρα πια δεν υπάρχει τέτοια αναγκαιότητα, κλπ...».

    Επιστρέφω στο θέμα της αυτοδιαχείρισης των Πανεπιστημίων γιατί εκεί βρίσκεται και η έννοια του ασύλου.

    Τι είναι ένα Πανεπιστήμιο;
    Α) Η διαρκής έρευνα, μελέτη των επιστημών, δημιουργία και διάδοση ιδεών.
    Β) Μια δομημένη επιστημονική κοινότητα που μέλημα της είναι η καλύτερη οργάνωση της διδασκαλίας και της έρευνας καθώς επίσης και η θέσπιση του εσωτερικού κανονισμού για την καλύτερη λειτουργία της.
    Γ) Ένας συγκεκριμένος χώρος που στεγάζει την πανεπιστημιακή κοινότητα.
    Απαραίτητη προϋπόθεση για να ισχύουν τα παραπάνω είναι η αυτο-οργάνωση των Πανεπιστημίων, δηλαδή το να καθορίζουν τα ίδια τα ιδρύματα την ερευνητική τους αυτοτέλεια χωρίς καμία κηδεμονία ή παρέμβαση από εξω-πανεπιστημιακούς κύκλους.

    Η Πανεπιστημιακή κοινότητα οφείλει να έχει την αποκλειστική αρμοδιότητα στο να αποφασίζει αν θα επιτρέπει ή όχι την είσοδο σε εξωγενείς παράγοντες στους χώρους της και στα πεδία δράσης της. Η Πανεπιστημιακή κοινότητα οφείλει να έχει την αποκλειστική ευθύνη της εύρυθμης λειτουργίας των ιδρυμάτων. Εύρυθμης όπως το κρίνει η ίδια κι όχι οι κάθε λογής «απ’ έξω».

    Φυσικά μέσα στους Πανεπιστημιακούς χώρους δεν υπάρχει μια ζωή αγγελικά πλασμένη. Που αλλού υπάρχει άλλωστε;

    Είναι βέβαιο πως η πανεπιστημιακή κοινότητα αντιμετωπίζει καθημερινά προβλήματα όπως ελλείψεις σε τεχνικό εξοπλισμό, περικοπές στην χρηματοδότηση από το κράτος, έντονη έως γελοία κομματικοποίηση, καταλήψεις σχολών, επιδρομές βαρβάρων, βανδαλισμούς, καταστροφές, κ.α... Όμως η λύση των προβλημάτων που προκύπτουν θα πρέπει να ανήκει μόνο στην δικαιοδοσία της κοινότητας.

    Εδώ ίσως αντιμετωπίσουμε την επίσης παιδαριώδη κι αποπροσανατολιστική τοποθέτηση πως.το Πανεπιστήμιο αποτελεί δημόσια περιουσία και δεν μπορεί να είναι ένα «ανοιχτό καταφύγιο άνομων αντιεξουσιαστών που βρίσκουν άσυλο μετά από κάθε καταστροφική τους μανία».

    Πρέπει όμως εδώ να ξεκαθαρίσουμε το εξής: Οι φοιτητές ή οι μη φοιτητές κι όποιοι άλλοι καταφεύγουν στους χώρους του πανεπιστημίου, δεν το κάνουν γιατί υπάρχει άσυλο αλλά γιατί ζητούν ασυλία. Την ευθύνη για την χορήγηση ή μη χορήγηση της ασυλίας σ’ αυτούς την έχει μόνο η Πανεπιστημιακή κοινότητα και κανένας άλλος.

    Στην πράξη αυτό σημαίνει πως αν τα Πανεπιστήμια, που οφείλουν να προστατεύουν θεσμικά την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών, κρίνουν πως οι «αλήτες» των πεζοδρομίων διεξάγουν έναν αγώνα «ιδεών» που χρίζει ασυλίας, τότε μπορούν να αποφασίσουν να παραχωρήσουν ασυλία για όσο χρονικό διάστημα χρειαστεί, επιβάλλοντας στους «φιλοξενούμενους», τους όρους συμπεριφοράς τους μέσα στον χώρο.

    Αν πάλι κρίνουν πως οι αιτούντες το άσυλο έχουν διαπράξει ανομίες που παραβαίνουν, όχι τον νομικό κώδικα αλλά την ηθική που πρεσβεύει η επιστήμη έναντι της βαρβαρότητας, τότε μπορούν να ζητήσουν την εκκένωση του χώρου από τις δυνάμεις καταστολής.

    Και σ’ αυτήν την περίπτωση όμως το Πανεπιστήμιο είναι εκείνο που ορίζει το πως και που θα μπουν μέσα στον χώρο αυτές οι δυνάμεις, καθώς και το χρόνο παραμονής και συμπεριφορά τους.

    Η κουβέντα θα πρέπει να αρχίσει και πάλι από τα ουσιώδη κι αυτονόητα:

    Είναι αναγκαία η ελεύθερη διακίνηση και προστασία των ιδεών και η παραχώρηση ασυλίας σε αυτές ή όχι;
    Είναι αναγκαία η αυτο-οργάνωση των Πανεπιστημίων και η ανεξαρτησία τους να κρίνουν με επιστημονικά κριτήρια αν θα παραχωρήσουν ασυλία σε φορείς ιδεών ή όχι;

    Τα Πανεπιστήμια οφείλουν εκτός από την παράδοση ύλης για την απόκτηση του πτυχίου, να αναλύουν την κοινωνία και να διαμορφώνουν καινούριες κοινωνικές συνθήκες και ισορροπίες. Μέλημα για παράδειγμα της Ιατρικής Σχολής δεν είναι μόνο η άρτια οργάνωση της σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό έτσι ώστε η εκπαίδευση των φοιτητών να είναι σε υψηλό επίπεδο. Αυτό έχει να κάνει κυρίως με την παροχή εξειδικευμένης γνώσης η οποία αποτελεί εργαλείο για να μπορεί κανείς να ασκήσει το επάγγελμα του γιατρού.

    Αν μείνουμε όμως μόνο σ’ αυτό δεν μιλάμε για Πανεπιστήμια αλλά μόνο για σχολές παροχής ειδικοτήτων. Εργοστάσια δηλαδή, που παρέχουν πιστοποιήσεις πως κάποιος μπορεί να ασκήσει το τάδε ή το δείνα επάγγελμα.

    Μέλημα της Ιατρικής Σχολής για παράδειγμα, για να φέρει τον τίτλο «Πανεπιστήμιο» και όχι απλώς «Ανώτατο Ίδρυμα», είναι και το να μελετά την ψυχική και σωματική υγεία των πολιτών, την κατάσταση που βρίσκεται το σύστημα υγείας της πολιτείας, το επίπεδο υπηρεσιών που παρέχονται στους πολίτες καθώς και την εφαρμογή της επιστημονικής έρευνας σε πρακτικό επίπεδο.

    Αν μέσα από την συνεχή σχέση της σχολής με την κοινωνία παρατηρηθεί πως κάποιοι αποφασίζουν να αντιδράσουν για την κακοδιαχείριση, το χαμηλό επίπεδο υπηρεσιών κι απαιτήσουν δυναμικά αλλαγή του συστήματος υγείας, κι αν αυτοί οι κάποιοι, ερχόμενοι αντιμέτωποι με τις δυνάμεις καταστολής, οι όποιες προφανώς θα εξυπηρετήσουν τις διαταγές των αφεντικών τους, ζητήσουν ασυλία στον χώρο του Πανεπιστημίου, η κοινότητα είναι υποχρεωμένη να την παράσχει, αν κρίνει πως απειλείται η σωματική ακεραιότητα τους και ίσως και μία πιθανή σύλληψη τους, επειδή μόνο και μόνο τόλμησαν να διαμαρτυρηθούν.

    Η ασυλία δηλαδή παρέχεται σε όποιον διώκεται για τις ιδέες του και με βάση πάντα την ηθική της επιστήμης. Η επιστημονική ηθική δεν είναι απαραίτητο να είναι κι απόλυτα σύννομη με την «ηθική» που το κράτος πρεσβεύει ή και επιβάλλει.

    Κι εδώ είναι το μεγάλο αγκάθι όσων δεν αντέχουν να το κατανοήσουν. Εκείνων που στην ουσία δεν μάχονται το άσυλο αλλά μάχονται με την αδυναμία τους να κατανοήσουν την επιστημονική ηθική. Που αρνούνται να κατανοήσουν πως τα Πανεπιστήμια υπάρχουν για να είναι πρωτοπόρα στις αλλαγές, πως δεν είναι όργανα κανενός κρατικού μηχανισμού αλλά χώροι που γεννούν διαφωτισμό και επαναστάσεις.

    Με βάση τα παραπάνω, η Πανεπιστημιακή ασυλία -και όχι το άσυλο- είναι επιβεβλημένη κι απαραίτητη για τη λειτουργία της δημοκρατίας και την εξελικτικότητα της έρευνας και δεν διαπραγματεύεται σε καμία περίπτωση η αναγκαιότητα της. Εκεί που γεννιέται η σκέψη μπάτσος δεν χωρά.

    Το σημαντικό είναι να ξεκινήσει επιτέλους μια ουσιαστική συζήτηση για το πως μπορούμε να έχουμε καλύτερα Πανεπιστήμια, ανεξάρτητα, αυτο-οργανωμένα κι ελεύθερα να κάνουν τη δουλειά τους, μακριά από όποια προσπάθεια αστυνόμευσης του ζωτικού τους χώρου και της σκέψης που διαμορφώνεται μέσα σ’ αυτούς.
     
    Last edited: 21 Φεβρουαρίου 2011
  12. Lost Hours

    Lost Hours Regular Member

    Re: Απάντηση: To πανεπιστημιακό 'Ασυλο.

    ε... να πω εγώ;

    Σε ένα δημοκρατικό καθεστώς, χρησιμεύει ως επίκαιρο (να ναι καλά οι μετανάστες) και άκρως σημαντικό για το δημοκρατικό χαρακτήρα της χώρας μας,θέμα συζήτησης στα media και έτσι εργαλείο αποπροσανατολισμού του κόσμου καθώς το σκάνδαλο siemens περνά δεύτερο.

    Σε ένα μη δημοκρατικό καθεστώς, για να μαζευτούμε εύκολα όλοι οι "άλλοι" και να μας καθαρίσουν επίσης άνετα  
     
Thread Status:
Not open for further replies.