Απόκρυψη ανακοίνωσης

Καλώς ήρθατε στην Ελληνική BDSM Κοινότητα.
Βλέπετε το site μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας!

Η εγγραφή σας στην Online Κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να στείλετε προσωπικά μηνύματα σε άλλους χρήστες, να δημιουργήσετε το προσωπικό σας profile και photo albums και πολλά άλλα.

Η εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και δωρεάν.
Γίνετε μέλος στην Online Κοινότητα.


Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας, παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας.

Αλληλεγγύη για τους βιασμούς γυναικών

Συζήτηση στο φόρουμ 'Κοινωνία' που ξεκίνησε από το μέλος Iagos, στις 10 Δεκεμβρίου 2015.

  1. Iagos

    Iagos Contributor

    Σε προσαγωγές προχώρησε η αστυνομία, όπως καταγγέλλει η «Μένουμε Ενεργοί - Υγεία, Συλλογικότητα, Αλληλεγγύη», που μετείχε σε δράση για την προστασία της 12χρονης από τον Κολωνό, που έχει πέσει θύμα πολλαπλών βιασμών και μαστροπείας.
    Οι προσαχθέντες φέρονται να οδηγούνται στο Τ.Α. Ακρόπολης και οι οργανωτές έκαναν κάλεσμα για συγκέντρωση συμπαράστασης.
    Οι άνθρωποι που συγκεντρώθηκαν στον ιερό βράχο της Ακρόπολης, είχαν αναρτήσει πανό με σύνθημα «GR STATE MAFIA TRAFFICKING» (Τράφικινγκ από την ελληνική κρατική μαφία) και είχαν αίτημα να διαλευκανθεί πλήρως η δυσώδης υπόθεση, αλλά και να προστατευθεί το παιδί και η οικογένειά του, που έχουν αντιμετωπίσει πολλές φορές περιστατικά επιθέσεων και εκφοβισμού.
    Βίντεο από τη δράση έδωσε στη δημοσιότητα το Omnia.TV


    Οι οργανωτές της δράσης, στο κείμενο-κάλεσμά τους έγραφαν τα εξής:
    ««Στα φώτα και την λάμψη της τουριστικής σεζον που ξεκινάει ανέβαινουμε στο "λίκνο του πολιτισμού" για να ακουστούμε σε όλη την πόλη. Να μάθουν όλες και όλοι ότι σε αυτή την πόλη, σε μια φτωχογειτονιά ένα κορίτσι 12 χρονών βιαζόταν και εκδιδόταν κατ' εξακολούθηση από έναν επιφανή επιχειρηματία στον Κολωνό με διασυνδέσεις στην εξουσία, την κυβέρνηση, την περιφέρεια, το Δήμο, την αστυνομία, την εκκλησία. Η αδιαφορία του Ελληνικού Κράτους για την φροντίδα της επιζώσας, την φύλαξη της, την ψυχοκοινωνικη της στήριξη ειναι τόσο απούσα που κανει τους παντες να θεωρούν οτι το Κρατος οχι απλα συγκαλύπτει αλλα περιπλέκεται πολυτρόπως με τέτοιου είδους κυκλώματα. Η υπόθεση greek mafia, η υπόθεση της Ηλιούπολης και μια σειρά ακόμα υποθέσεων δείχνουν οτι στο Ελληνικό Κράτος βιαστές και μαστροποί έχουν άσυλο και τα θύματα τιμωροϋνται που μίλησαν.
    Κάτω τα χέρια σας από τη 12χρονη επιζώσα.

    https://www.google.com/amp/s/www.ef...se-drasi-gia-ti-12hroni-thyma-biasmon-kai?amp
     
  2. espimain

    espimain Contributor

     

    Ή γυναίκα πού χαστούκισε τόν Μπέρια.

    Το 1946 σε μία δεξίωση, την πρόσεξε ο πανίσχυρος αρχηγός της N.K.V.D. Λαβρέντι Μπέρια, ο οποίος φημιζόταν για τις ερωτικές του περιπέτειες. Σύμφωνα με την κόρη της Μαρίνα, ο Μπέρια άρχισε να φλερτάρει με τρόπο ανοίκειο την μητέρα της.
    Τότε δεν υπήρχε ο όρος «σεξουαλική παρενόχληση» ούτε το κίνημα me too.
    Χωρίς να το πολυσκεφτεί η αγέρωχη πανέμορφη ηθοποιός χαστούκισε τον αγαπημένο του Στάλιν και αρχιδιάβολο της κόκκινης τρομοκρατίας.
    Όλοι πάγωσαν.
    Ο Μπέρια έφυγε ντροπιασμένος.
    Λίγες εβδομάδες αργότερα, στο εξοχικό της οικογένειας, όπου βρισκόταν μόνη της, κατέφτασε επιβαίνοντας στο προσωπικό του αυτοκίνητο ο υπουργός Κρατικής Ασφάλειας Αμπακούμοφ. Παρουσιάστηκε μπροστά της και ευγενικά της είπε: «Μα, δεν δουλεύει το τηλέφωνο στο εξοχικό σας;
    Σας περιμένουν για πρόβα στο θέατρο» και προσφέρθηκε να την μεταφέρει.
    Η ηθοποιός ανυποψίαστη τον ακολούθησε.
    Αντί για το θέατρο, το μαύρο, κρατικό αυτοκίνητο διέσχισε την πύλη της φυλακής Λουμπιάνκα στο κέντρο της Μόσχας.
    Βλοσυροί ανακριτές της ανακοίνωσαν πως κατηγορείται για κατασκοπία επειδή κατά τη διάρκεια του πολέμου δεν εγκατέλειψε την Μόσχα, περιμένοντας την είσοδο των Γερμανών σε αυτή.
    Η ποινή γι’ αυτή την κατηγορία, αλλά και για την προπαγάνδα με σκοπό την κατάλυση του καθεστώτος και εσχάτη προδοσία ήταν θάνατος δια τουφεκισμού.
    Ο σύζυγος της, παρά το γεγονός πως ήταν μέλος της κυβέρνησης δεν είχε την παραμικρή ιδέα για το πού κρατείται η σύζυγός του και ποιες κατηγορίες αντιμετωπίζει.
    Έφαγε τον κόσμο, παρακάλεσε, ικέτευσε και τελικά έμαθε.
    Η κόρη της, πολλά χρόνια αργότερα, έλεγε πως ο πατέρας της, μέσω φίλων του, κατάφερε να μεταφέρει το αίτημα του για τη σωτηρία της συζύγου του στον Ηγέτη των λαών.
    Ο Στάλιν όμως είπε αδιάφορα στον μεσολαβητή: «Θα του βρούμε άλλη σύζυγό». Στο ντοκιμαντέρ «Κρατούμενη Νο 13» που προβλήθηκε μετά την κατάρρευση του κομμουνισμού στη Ρωσία, η Μαρίνα αφηγείται πως ο πατέρας της, πιστός και αφοσιωμένος σταλνιστής, έσκισε τη φωτογραφία του Στάλιν που κρεμόταν στο σαλόνι τους και την ποδοπάτησε.
    Δεν έχασε όμως το κουράγιο του ο πικραμένος λαϊκός κομισάριος του Στόλου και ταπεινωμένος έτρεχε σε διάφορες υπηρεσίες, προκειμένου να ελαφρύνει το βαρύ φορτίο της συζύγου του.
    Τελικά, κατάφερε να μετατραπεί το κατηγορητήριο και να καταδικαστεί σε οκταετή εκτόπιση. Ακολουθώντας τη συνήθη, για τα εκατομμύρια αθώα θύματα, διαδρομή, πήρε το δρόμο προς ανατολάς με τελικό προορισμό το χωριό Ομστάκ, στην περιοχή του Μαγκαντάν.
    Ήταν το τελευταίο της ζωής της ταξίδιον.
    Ήταν 33 ετών, όταν το 1948 η λαμπερή, όμορφη και ταλαντούχα ηθοποιός πέθανε στο άγνωστο χωριουδάκι του Μαγκαντάν, όπου ζούσε εκτοπισμένη. Μέχρι σήμερα, παρά το άνοιγμα των αρχείων και την πρόσβαση σε αυτά των μελών των οικογενειών και των ιστορικών, δεν έχουμε αξιόπιστη καταγραφή των συνθηκών και των περιστάσεων του θανάτου της.
    Κατά μία εκδοχή, αυτοκτόνησε παίρνοντας μεγάλη ποσότητα υπνωτικών χαπιών.
    Μαζί της στην εξορία ήταν και η μητέρα της, η οποία δεν πρόλαβε να δει την αποκατάσταση της κόρης της το 1956. Ο σύζυγός της, είχε πεθάνει νωρίτερα, το 1953 από καρκίνο.
    Η κόρη της την είδε για τελευταία φορά όταν ήταν οκτώ ετών.
    Το όνομα αυτής της γυναίκας ήταν Ευγενία Γκαρκούσα - Σιρσόβα.
    Κώστας Γουμάτης

    Πηγή: Fb
     
  3. απιστευτο θάρρος θα είχε αυτή η γυναίκα. ταυτόχρονα μιά ακόμα μαυρη στιγμή της ΕΣΣΔ ,πράγματα που το διαδίκτυο εφερε πολάκις στο φως. εχω μείμει πχ εμβρόντητος διαβάζοντας τις ιστορίες πχ των αθλητων στιβου από τις χωρες του πρωην ανατολικού μπλοκ , που θαυμαζα μικρός για τις επιδοσεις τους. οταν διαβασα τις ιστορίες τους , τους θαυμαζα πιο πολυ ακόμα.
     
  4. Iagos

    Iagos Contributor

    Σοβαρά επιβαρυντικά στοιχεία βγαίνουν σιγά σιγά στο φως για την υπόθεση Γεωργούλη που έσκασε σαν βόμβα με την καταγγελία εναντίον του για σεξουαλική παρενόχληση και κακοποίηση από την δικηγόρο.
    Η κατακριτέα πράξη από τον Γεωργούλη φέρεται να έγινε το 2020 με το θύμα να απευθύνεται για την περιποίηση των τραυμάτων σε φαρμακείο, όπως αποκάλυψε ο Βασίλης Λαμπρόπουλος αστυνομικός συντάκτης στο Βήμα και στα ΝΕΑ.
    Η φαρμακοποιός ήταν εκείνη που την προέτρεψε να απευθυνθεί σε ιατροδικαστή, πράγμα που το θύμα έπραξε με τις πληροφορίες να θέλουν την ύπαρξη ιατροδικαστικής έκθεσης που μιλά μεταξύ άλλων για κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις.
    Το ποτήρι ξεχείλισε όταν…

    Το καθοριστικό γεγονός που διέλυσε κάθε ενδοιασμό και δεύτερη σκέψη για καταγγελία της καταδικαστέας συμπεριφοράς του Αλέξη Γεωργούλη από την δικηγόρο, στέλεχος του ΠΑΣΟΚ, ήταν όταν το φθινόπωρο του 2020 τον είδε να συμμετέχει σε καμπάνια κατά της βίας των γυναικών και της ενδοοικογενειακής βίας.
    Θεωρώντας προφανώς την πράξη αυτή μνημείο κυνισμού και υποκρισίας προχώρησε στην καταγγελία εναντίον του, η οποία ερευνάται από τις βελγικές αρχές εδώ και τρία χρόνια και μόλις χθες έγινε ευρέως γνωστή με την παραγγελία της βελγικής εισαγγελίας για άρση της ασυλίας του Αλέξη Γεωργούλη.
    https://www.google.com/amp/s/www.in...-tou-2020-katiggeile-oti-tin-ksylokopise/amp/
     
  5. tithon

    tithon Contributor

    «Αισθάνομαι ότι με βίασαν»

    Μια τρομακτική υπόθεση απασχολεί εδώ και εβδομάδες την Ισπανία, καθώς έξι γυναίκες από τη Βαρκελώνη κινούνται νομικά κατά αστυνομικού, αλλά και εναντίον του υπουργείο Εσωτερικών της χώρας καταγγέλλοντας σεξουαλική κακοποίηση και παραβίαση θεμελιωδών δικαιωμάτων και της ιδιωτικής τους ζωής. Η υπόθεση αποκαλύφθηκε από την εφημερίδα La Directa της Βαρκελώνης και γρήγορα πήρε διαστάσεις.

    Η ιστορία του «Ντάνι» ξεκινά από το 2020 όταν εμφανίστηκε στην πρωτεύουσα της Καταλονίας και με τον φιλικό και γοητευτικό χαρακτήρα του άρχισε να αποκτά σχέσεις με τον δυναμικό αναρχικό χώρο της πόλης.

    Για περίπου δυόμιση χρόνια συμμετείχε σε συγκρούσεις με την αστυνομία και σε κινητοποιήσεις κατά των πλειστηριασμών και των εξώσεων, σε μια περίοδο κατά την οποία οι κοινωνικοί αγώνες στη Βαρκελώνη είχαν πάρει φωτιά. Παράλληλα, είχε αναπτύξει ερωτικές σχέσεις με μερικές γυναίκες που κινούνταν στον συγκεκριμένο πολιτικό χώρο. Όμως τα πάντα άλλαξαν όταν αποκαλύφθηκε ότι ο «Ντάνι» με το μαλλί «μοϊκάνα» και τα αντιφασιστικά μπλουζάκια ήταν στην πραγματικότητα αστυνομικός σε μυστική αποστολή.



    https://www.efsyn.gr/kosmos/eyropi/...i-ispanides-zitoyn-dikaiosyni-gia-tis-praxeis
     
  6. Iagos

    Iagos Contributor

    Διαβάζοντας το τελευταίο βιβλίο της Αλεξάνδρας Κ*, που αυτή τη φορά είναι συλλογή διηγημάτων, αισθάνθηκα ένα σοκ πραγματικότητας. Ακόμη κι όταν οι ιστορίες της φλερτάρουν με την αλληγορία, υπάρχει μια αίσθηση επείγοντος, κάτι που ζητάει να ειπωθεί, να βγει στον κόσμο, να σταθεί απέναντί σου και να σου μιλήσει. Σπάνια η λογοτεχνική γραφή καταφέρνει να είναι ταυτόχρονα τόσο ανεπιτήδευτη, αιχμηρή, βαθιά μέσα στην ελαφρότητά της ή το αντίστροφο. Γραφή γυναικεία ή γραφή φεμινιστική; Ναι και στα δύο, θα έλεγα, αλλά ας μην βιαστούμε να βάλουμε ταμπέλα σε αυτά τα διηγήματα που, πριν απ’ όλα, όπως το σημειώνει και η ίδια η συγγραφέας, μας ζητάνε να διαβαστούν. Απροϋπόθετα και απροκατάληπτα.

    Στο πρώτο διήγημα της συλλογής, που της δίνει και τον τίτλο, οι εγκυμονούσες γυναίκες παρομοιάζονται με την Παρθένο Μαρία. Αυτονόητη, αλλά ίσως και ανατρεπτική σύλληψη. Πώς αντιλαμβάνεσαι αυτήν τη μεταφορά; Επίθεση στα στερεότυπα, ανάδειξη μιας βαθύτερης αλήθειας για τη θηλυκότητα ή κάτι άλλο;

    Εντάξει, η αειπάρθενος εγκυμονούσα είναι ένα στερεότυπο που σε εκλιπαρεί να το σαρκάσεις αλλά, πίσω από την κωμωδία του πράγματος, η ανάγκη μου τελικά ήταν να γράψω κάτι για τη φυσική/μεταφυσική διάσταση αυτής της κατάστασης. Κοίτα, υπάρχει κάτι τρομερά ζωώδες στην εμπειρία της εγκυμοσύνης – κάτι άγριο, ενστικτώδες, μη «πολιτισμένο». Το σώμα αποκτά επιθυμίες και αντιδράσεις ζώου και μια γνώση που έρχεται από κάπου έξω απ' τα ανθρώπινα. Γίνεσαι ένα με τη φύση και η φύση δεν είναι καθόλου χαριτωμένη, η φύση σκοτώνει προκειμένου να προστατεύσει τα παιδιά της.

    Με θυμώνει η κοινωνική «παναγιοποίηση» της γυναίκας στην πιο άγρια στιγμή της. Κι ήθελα να αποτυπώσω τη σύγχυση μεταξύ αυτών που η ίδια νιώθει κι αυτών που ακούει/διαβάζει για το πώς πρέπει να (μην) δρα και να (μην) νιώθει. Οπότε έβαλα μια έγκυο να καπνίζει κρυφά στο μπάνιο και να ακούει μες στο κεφάλι της ένα εγχειρίδιο εγκυμοσύνης γεμάτο ανακρίβειες, στο οποίο όμως ξεπηδά κάθε τόσο η δική της σκέψη και οι εμπειρίες άλλων γυναικών, αυτές που «δεν επιτρέπεται» να ειπωθούν φωναχτά.

    Λίγο πριν το τέλος του πρώτου διηγήματος μιλάς για την «επίσκεψη από άυλες μορφές του παρελθόντος». Και συνεχίζεις: «Είναι μητέρες, γιαγιάδες, προγιαγιάδες, προπρογιαγιάδες, ψυχοκόρες, τροφοί, αποσιωπημένες ερωμένες, νεκρές αδελφές, σκοτωμένα κορίτσια». Είναι λες και με την εγκυμοσύνη κάθε γυναίκα να ενώνεται με τη μοίρα κάθε άλλης που προηγήθηκε, κι αναρωτήθηκα αν υπάρχει κάτι αντίστοιχο για τους άντρες (ο πόλεμος, ίσως ). Αλήθεια, «σκοτωμένα κορίτσια»; Πώς σου ήρθε αυτή η σχεδόν μεταφυσική σκηνή;

    Μεγάλο σπόιλερ αλέρτ εδώ. Περιέγραψα μια αίσθηση που πράγματι έχω και που παλιότερα με βάραινε πολύ. Πιστεύω πως κάθε γυναίκα είναι ενωμένη με όσες προηγήθηκαν εκείνης και το βρίσκω μάταιο να προσπαθήσεις να σπάσεις την αλυσίδα ή να κάνεις ότι δεν τις βλέπεις. Κουβαλάμε τις πληγές των προηγούμενων στα σώματά μας, ακόμα κι αν δεν έχουμε ακούσει ποτέ το όνομά τους, δεν έχουμε δει μια φωτογραφία τους. Για να σου κάνω αυτή την αίσθηση εικόνα: είναι παραταγμένες μπροστά μου, μέσα στο ίδιο δωμάτιο, όλες οι πρόγονές μου –τρεις, τέσσερις γενιές πίσω– κι όλες όσες δεν σχετιζόμασταν εξ αίματος αλλά έπαιξαν κάποιο ρόλο στην ιστορία της οικογένειάς μου. Είναι εκεί, επιβλέπουν, κάποιες σ' αγαπάνε, κάποιες σου βάζουν τρικλοποδιές, όλες φοβούνται για σένα –γιατί ξέρουν– και, προκειμένου να σε προστατεύσουν, μπορούν ακόμα και να σε πνίξουν.

    Ίσως να είχατε την ίδια αίσθηση οι άνδρες μεταξύ σας αν κάθε γενιά σας πήγαινε στον πόλεμο. Μπορεί να συνδέεστε σε κάτι άλλο, την αγωνία σας π.χ. να ανταποκριθείτε σε όσα έχετε επιβάλει εσείς οι ίδιοι στο φύλο σας – είναι κι αυτό τραυματικό. Ίσως συναντιέστε στον φόβο, στο δέος σας για τις γυναίκες. Εσείς έχετε αυτό το brotherhood, μια μασονία που δεν ξέρω πού στηρίζεται.

    Πολλά από τα διηγήματα κινούνται μεταξύ κυριολεξίας και αλληγορίας. Δεν υπάρχει κάτι που κρύβεις, τα λες όλα, αλλά μόλις τα διαβάζει κανείς στο χαρτί, μοιάζουν με παλιές ιστορίες ή αλληγορίες. Καλύτερο παράδειγμα αυτής της τεχνικής (αν και δεν νομίζω ότι πρόκειται για τεχνική) είναι το δεύτερο διήγημα, το Σφάγιο. Κινείσαι συνειδητά σε αυτό το όριο; Ή είναι κάτι που απλώς συμβαίνει όταν γράφεις;

    Δεν είμαι σίγουρη αν καταλαβαίνω ακριβώς τι λες. Δεν είναι προϋπόθεση στο διήγημα να συνυπάρχουν η κυριολεξία και η αλληγορία; Αν καταλαβαίνω καλά, αυτό που εσύ ονομάζεις αλληγορία, εγώ το λέω απλώς «το θέμα». Στο «Σφάγιο» π.χ. βλέπεις σε πρώτη ανάγνωση έναν χωρισμό αλλά η ιστορία δεν έχει καθόλου να κάνει με τον έρωτα, το θέμα της είναι άλλο. Είναι δύσκολο να σου απαντήσω πιο συγκεκριμένα χωρίς να πέσω στην παγίδα να εξηγήσω το διήγημα. Θα ήθελα να το κάνει ο αναγνώστης αυτό, να ανακαλύπτει την άλλη διάσταση της ιστορίας. Εγώ του δίνω κάποια κλειδιά αλλά δεν θα του εξηγήσω.

    Προσωπικά, τα διηγήματα των άλλων τα διαβάζω πάντα δύο φορές. Μία για το γεγονός που περιγράφεται και μία για τη μεγαλύτερη διάστασή του. Νομίζω ότι θέλει μια άλλη γενναιοδωρία το διήγημα εκ μέρους του αναγνώστη, θέλει να εμπιστευτείς τον άνθρωπο που το έγραψε ότι δεν σε ξεπέταξε μ' ένα ενδιαφέρον γεγονός, με μια ωραία εικόνα, ότι έχει κρύψει εκεί για σένα κάτι πιο πολύτιμο. Και, ναι, αυτά τα δύο επίπεδα μού είναι απολύτως συνειδητά όταν γράφω. Αν δεν εντοπίσω το για τι πράγμα μιλάω στ' αλήθεια, πετάω το διήγημα. Λέω εντοπίσω γιατί δεν ξεκινάω με το «θέμα». Όσες φορές ξεκίνησα να γράψω έχοντας προαποφασίσει το θέμα, την αλληγορία αν θες, βγήκε ψέμα, κατασκευή.
    Ξεκινάω από μια φράση που μου κατέβηκε ξαφνικά, πιάνω το νήμα της και την ακολουθώ. Ξέρω ότι από το υποσυνείδητό μου ξεπήδησε, οπότε κάπου θα με βγάλει. Το πρόβλημα είναι ότι δεν με βγάζει πάντα σε ένα σημείο, σε ένα θέμα, οπότε πρέπει να επιλέξω με ποιο θα πάω και να σκοτώσω τα άλλα. Όταν το εντοπίσω, ξαναγράφω την ιστορία απ' την αρχή γιατί το θέμα είναι που μου υποδεικνύει το ύφος, τη μορφή, το λεξιλόγιο, τα κλειδιά δηλαδή που θα δώσω στον αναγνώστη για να αναγνώσει αλλιώς το γεγονός.
    Γι' αυτό θα δεις ότι κάθε διήγημα είναι λες κι είναι γραμμένο από άλλο άνθρωπο, δεν υπάρχει καμία συνέπεια ως προς το ύφος. Σε κάποια απ' τα διηγήματα, συνειδητοποιούσα ποιο ήταν στ' αλήθεια το θέμα καιρό αφότου (νόμιζα πως) τα είχα τελειώσει. Σε ένα, παρότι το είχα γράψει χρόνια πριν και το ξανάγραψα και το ξανάγραψα, κατάλαβα ποιο ήταν το πραγματικό του θέμα μόλις προχτές, που το βιβλίο είχε ήδη τυπωθεί. Νιώθω σαν να 'στειλα το παιδί μου σχολείο με χάρτινα παπούτσια.

    Ένα παρόμοιο παράδειγμα, του πώς μια απλή ιστορία μπορεί να πάρει μια τρομερή διάσταση, είναι το «Να σε μυρίσει θέλει». Εξαιρετική οικονομία μέσων και κάθε λέξη στη θέση της. Το όνομα του σκύλου, Έκτορας… Είναι αυτή μια ιστορία που πιστεύεις ότι, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, κάθε κορίτσι έχει ζήσει;

    Είναι ένα συναίσθημα που το ξέρουμε όλες – κι η μάνα σου, κι η γυναίκα σου, κι η κόρη σου. Θα αποφύγω ξανά να διατυπώσω ποιο είναι αυτό. Ξέρω ότι οι γυναίκες θα το καταλάβουν, ελπίζω ότι οι άντρες θα το διαβάσουν μέχρι να καταλάβουν. Με αφορμή αυτό, θέλω να σου πω κάτι που, όταν το συνειδητοποίησα, μού φάνηκε αστείο αλλά τώρα έχει αρχίσει και με κουράζει: όποτε καταγράφω μια γυναικεία εμπειρία, οι αναγνώστριες κατανοούν αμέσως. Οι άντρες αναγνώστες όμως έχουν τρομερή αντίσταση στο να ακούσουν ή να κατανοήσουν – ακόμα και στο να διαβάσουν απλώς τη γυναικεία εμπειρία. Ρε παιδιά, εμείς όλες μεγαλώσαμε με Φίλιπ Ροθ και Ουελμπέκ, σας ξέρουμε καλύτερα απ' ό,τι εσείς τον εαυτό σας – κάντε κι εσείς έναν κόπο να δείτε τον κόσμο μας μπας και καταλάβετε. Τι πνευματική οκνηρία είναι αυτή;

    Στο διήγημα «Γυναίκες στο τηλέφωνο» έπιασες κάτι πολύ δύσκολο να αναπαρασταθεί. Μιλάς για έναν κόσμο που υπάρχει εκεί πίσω, πίσω από τις κάμερες, κι ως έναν βαθμό πίσω από τις αφηγήσεις. Είναι η σχέση μάνας κόρης; Κόρης μάνας; Γυναικών μεταξύ τους; Θυμάσαι ποιο ήταν το ερέθισμα γι’ αυτό το διήγημα;

    Ναι, ήταν μια εικόνα που έχω, σχεδόν στατική, σαν φωτογραφία – είναι η πρώτη πρώτη μου ανάμνηση, την οποία δεν κατάφερα ποτέ να αποκωδικοποιήσω και ντρεπόμουν πολύ να ρωτήσω τη μητέρα μου τι κρυβόταν πίσω της. Πήρα αυτή την εικόνα και προσπάθησα να τη δω σε βάθος τριάντα χρόνων. Το διήγημα είναι γραμμένο σε τρεις ενότητες, είναι τρεις διαφορετικές φωνές, σε τρεις διαφορετικές χρονολογίες. Αν πω περισσότερα, θα το προδώσω.

    Το διήγημα «Γέροι Γάλλοι στο Αιγαίο», που ακολουθεί, ενδέχεται να το έχω παρερμηνεύσει πλήρως. Μου φάνηκε πως μιλάει για μια γυναίκα που θα ήθελε να βρει τον δρόμο της μέσα από τις λέξεις («να γράψει», που λέμε), αλλά που οι ρόλοι της, μάνα, σύζυγος, δεν την αφήνουν, ενώ μια ντουζίνα στερεότυπες εκφράσεις που λένε άντρες συγγραφείς τής φαίνονται βλακείες και την ίδια στιγμή τη βασανίζουν (άντρες είν’ αυτοί, χρόνια στο κουρμπέτι, κάτι θα ξέρουν). Υπάρχει κάποιο κλειδί εδώ πέρα;

    Σε πρώτο επίπεδο είναι αυτό που λες, βλέπεις μια γυναίκα που προσπαθεί να γράψει. Και στο τέλος βλέπεις τι έγραψε τελικά: είναι ένα αμφιβόλου ποιότητος ποιηματάκι που στρέφεται εναντίον της. Ελπίζω να μην έδωσα το θέμα, σου 'δωσα όμως κλειδί – σου 'δωσα; Είναι ένα ζήτημα πάντως αν θα μπεις στη διαδικασία να εξηγήσεις –ειδικά στις συνεντεύξεις, που συνήθως προηγούνται της ανάγνωσης– προκειμένου να μη μείνει ο αναγνώστης στο πρώτο επίπεδο, των γεγονότων ή του στυλ.

    Το αντιμετώπισα πολύ με το προηγούμενο βιβλίο μου, το Πώς φιλιούνται οι αχινοί. Έμειναν πολλοί στο ύφος και το λεξιλόγιο –καλά, πολλούς τους απώθησε κιόλας αυτό, το περίμενα– αλλά είχε κι άλλο πράγμα πιο μέσα. Το ύφος και το λεξιλόγιο ήταν απόρροια του μέσα, ήταν πολύ συνειδητές επιλογές για να υπηρετήσουν τους συγκεκριμένους ήρωες. Άκουσα πολλές φορές τη φράση «Το κατάλαβα στη δεύτερη ανάγνωση» κι ένιωσα τρομερά ευγνώμων που κάποιοι άνθρωποι τού έδωσαν δεύτερη ευκαιρία – έκαναν έναν κόπο και συναντηθήκαμε στη μέση. Τώρα θα μου πεις, Θες ο αναγνώστης σου να υποφέρει;. Κι εγώ θα σου πω ότι, βιβλίο είναι, παράτα το αν υποφέρεις και δώσε το αλλού. Εγώ αυτό ήθελα να γράψω.

    Έχω την εντύπωση ότι έχεις αποφύγει να γράψεις ιστορίες ομοερωτισμού απλώς και μόνο για να τσεκάρεις και αυτό το «κουτάκι» μιας σύγχρονης και απελευθερωμένης γραφής. Από την άλλη, μου αρέσει πολύ πώς εισβάλει ο γυναικείος ομοερωτισμός στο διήγημα με την καθαρίστρια και την τουρίστρια. Σχεδόν φυσικά, οργανικά, χωρίς καν να αναγνωρίζεται ως τέτοιος.

    Αναφέρονται τρεις ερωτικές σχέσεις μεταξύ γυναικών στο βιβλίο, αλλά, σας παρακαλώ, μην μου καταλογίζετε τέτοιες προθέσεις επειδή ζω στην εποχή μου και στο σώμα μου. Δεν πιστεύω ότι μπαίνει κανείς στην κοπιώδη διαδικασία της γραφής και στην τρομακτική συνθήκη της έκθεσης προκειμένου να εντυπωσιάσει κανέναν, να γίνει αποδεκτός, να πουλήσει (πόσο να πουλήσει στην Ελλάδα, αστειευόμαστε ).

    Πριν καιρό, ένας δικός μου άνθρωπος, με κατηγόρησε ότι «καβάλησα το κύμα του φεμινισμού». Εγώ σ' αυτή τη φράση ακούω: «Μη λες αυτές τις ιστορίες, μας ξεβολεύουν». Εν τω μεταξύ, δεν είναι καν επιθετικές –στρατευμένες– οι ιστορίες μου, απεχθάνομαι την επίθεση στη λογοτεχνία και το κούνημα του δαχτύλου. Και σε καμία περίπτωση δεν αγιοποιώ το φύλο μου – το αντίθετο θα έλεγα. Έχουν πολλές σκοτεινές έως σιχαμένες γωνίες οι ηρωίδες μου.

    Θα έγραφες μια μεγάλη ιστορία από τη μεριά ενός άντρα;

    Έχω γράψει. Στο έργο μου Επαναστατικές μέθοδοι για τον καθαρισμό της πισίνας σας, ο πρωταγωνιστής είναι άνδρας. Στους Αχινούς, δύο βασικοί χαρακτήρες είναι άνδρες. Κανείς τους δεν είναι καρικατούρα. Κι αυτό, αν θες, είναι και το παράπονό μου από μια μεγάλη μερίδα ανδρών συγγραφέων όταν γράφουν γυναίκες. Είναι η πνευματική οκνηρία που έλεγα πριν, συν την αναγνωστική. Συζητάς, ας πούμε, με τον μεγάλο διανοητή και δεν έχει πιάσει στα χέρια του την Κλαρίσε Λισπέκτορ, δεν έχει ακούσει καν το όνομα.

    Προσωπικά, μού είναι πιο εύκολο να γράψω ανδρικούς χαρακτήρες. Σας έχω διαβάσει τόσο πολύ, σας έχω παρατηρήσει, αναλύσει, αγαπήσει, φροντίσει, έχω ζήσει μαζί σας και πολλές φορές για πάρτη σας. Το ευαγγέλιό μου είναι το Θέατρο του Σάμπαθ – δεν ξέρω αν υπάρχει άλλο βιβλίο που να σε βυθίζει τόσο βαθιά στην ανδρική ψυχοσύνθεση. Αλλά –τουλάχιστον στην παρούσα φάση– η γυναικεία εμπειρία μού φαίνεται πολύ πιο μαγική, μυστήρια και σκοτεινή. Ίσως γιατί δεν έχει καταγραφεί –άρα εξηγηθεί– τόσο.

    Μια άλλη εκδοχή της προηγούμενης ερώτησης. Πιστεύεις ότι ένας άντρας συγγραφέας μπορεί να μιλήσει για τη γυναικεία εμπειρία; Μπορεί να την κατανοήσει από τη στιγμή που δεν είναι γυναίκα ο ίδιος; Αν ναι, θα ήθελα ένα παράδειγμα λογοτεχνικού έργου.

    Δεν πιστεύω καθόλου ότι είναι θέμα φύλου αυτό, ανθρώπους γράφουμε. Πιστεύω ότι έχει να κάνει με το μέχρι πού φτάνει η αντίληψη και η περιέργειά σου για την ανθρώπινη κατάσταση, με το πόσο έχεις μπει στον κόπο να κατανοήσεις τους ανθρώπους γύρω σου, με τη γενναιότητα να βουτήξεις στα σκοτάδια των άλλων και –κυρίως– τα δικά σου, ιδίως όταν αυτά συγκρούονται με τη δική σου αντίληψη του κόσμου και σε ξεβολεύουν.

    Έχω δει και πολλές καρικατούρες γυναικών γραμμένες από γυναίκες. Τώρα, το αν κάποιοι άνδρες το έχουν πετύχει, είναι νομίζω υποκειμενικό και κρίνεται βάσει τού πώς αντιλαμβάνεται μια γυναίκα την έμφυλη ταυτότητά της. Ηρωίδες που εμένα μπορεί να μου φαίνονται καλογραμμένες, σε κάποιαν άλλη μπορεί να φαίνονται σεξιστικά δημιουργήματα, και το αντίστροφο. Προσωπικά, θα σου πω ότι μ' αρέσουν οι γυναίκες του Παπαδιαμάντη. Και του Κάρβερ. Αλλά διαβάστε, γαμώτο, την Μπερλίν, την Κασκ, την Εβαρίστο, τη Σβέμπλιν, τη Ροξάν Γκέι.

    Θα χαρακτήριζες τη γραφή σου φεμινιστική; Ποιο περιεχόμενο δίνεις σε αυτόν τον όρο, σε σχέση με τη γραφή ή με τις τέχνες γενικότερα;

    Δηλώνω φεμινίστρια, που σημαίνει απλώς ότι απαιτώ δομικές αλλαγές μέχρι να φτάσουμε στην ισότητα όλων των φύλων. Επηρεάζει η έμφυλη ταυτότητά μου τη γραφή μου; Σαφώς – μέσα σε γυναικείο σώμα κατοικώ και πολύ το χαίρομαι. Μιλάω πολύ γι' αυτό; Ναι, στα άρθρα μου. Είναι μόνο αυτό η γραφή μου; Θα μπορούσε, και θα 'ταν μια χαρά οκέι αυτό, αλλά βρίσκω εξίσου ενδιαφέροντα κι άλλα θέματα. Θα κάνω ακτιβισμό μέσα απ' τη λογοτεχνία μου; Αν θεωρείται ακτιβισμός το να σου πω μια ιστορία από τη δική μου πλευρά, αυτήν που αγνοείς, τότε ναι, χαλάλι, πες το ακτιβισμό – αν και θεωρώ τον ακτιβισμό κάτι πολύ πιο ενεργητικό και γενναίο απ' αυτό. Παλιά λέγανε γυναικεία γραφή και εννοούσαν έναν άκρατο συναισθηματισμό. Τώρα λένε φεμινιστική γραφή και φαντάζονται μία που κάνει κήρυγμα. Δεν μας διαβάζουν, σου λέω.

    https://bookpress.gr/sinenteuxeis/s...-tous??utm_source=Newsletter&utm_medium=email
     
    Last edited by a moderator: 1 Ιουνίου 2023
  7. Δίας

    Δίας Live a life by design not by default

  8. πληγές ξυνεις τώρα. εδω δεν χωράει παρέλαση με αρματα σαν τις απόκριες με τα καρναβάλια. αυτό μόκο θα περάσει. οπως και καθε 80χρονος παππους που δολοφονείται για 20 ευρω. ποιος νοιάζεται; ¨κωλόγερος ήταν που θα ψοφαγε έτσι κι αλλιως¨.
     
  9. Arioch

    Arioch Μαϊμουτζαχεντίν Premium Member Contributor

    Την απαλλαγή λόγω αμφιβολιών την καταλαβαίνω, στην τελική-τελική έναντι του νόμου είσαι αθώος μέχρι αποδείξεως του εναντίου και όχι το ανάποδο.

    Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι η παραγραφή, τουλάχιστον για τέτοιου είδους υποθέσεις και εφόσον ο εισαγγελέας κρίνει ότι τουλάχιστον η κατηγορία μπορεί να στοιχειοθετηθεί.
     
  10. με την μη παραγραφη συμφωνω απολύτως. και για πιο ευρεία γκάμα βαρεων υποθέσεων.
     
    Last edited: 1 Ιουνίου 2023
  11. Δίας

    Δίας Live a life by design not by default

  12. tithon

    tithon Contributor

    θα φριξουν και οι λοιποί ομοϊδεάτες σας με τους οποίους τάχα αντιδικείτε περί
    ..δικαίου και ..ηθικής.