Απόκρυψη ανακοίνωσης

Καλώς ήρθατε στην Ελληνική BDSM Κοινότητα.
Βλέπετε το site μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας!

Η εγγραφή σας στην Online Κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να στείλετε προσωπικά μηνύματα σε άλλους χρήστες, να δημιουργήσετε το προσωπικό σας profile και photo albums και πολλά άλλα.

Η εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και δωρεάν.
Γίνετε μέλος στην Online Κοινότητα.


Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας, παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας.

Αφορισμοί, ρήσεις, γνωμικά, σατιρικά, αποφθέγματα...

Συζήτηση στο φόρουμ 'Off Topic Discussion' που ξεκίνησε από το μέλος Dolmance, στις 1 Μαρτίου 2007.

  1. Syrah

    Syrah Contributor

    Μου επιτρέπεις να αναρτήσω εδώ αποσπάσματα από τους Στοχασμούς του Oscar Wilde κατόπιν μίας σύντομης εισαγωγής;
     
  2. Dolmance

    Dolmance Contributor In Loving Memory

    Απάντηση: Re: Αφορισμοί, ρήσεις, γνωμικά, σατιρικά, αποφθέγματα...

    Φυσικά!
     
  3. Syrah

    Syrah Contributor

    Re: Απάντηση: Re: Αφορισμοί, ρήσεις, γνωμικά, σατιρικά, αποφθέγματα...

    Ευχαριστώ πολύ.

    * * *

    Εισαγωγή

    Κάθε αφορισμός (αξίωμα, γνωμικό, επίγραμμα, απόφθεγμα) βαδίζει πάνω σ’ ένα τεντωμένο σκοινί. Από κάτω χαίνει το βάραθρο της κοινοτοπίας. Σ’ αυτό το βάραθρο καταποντίζονται συνήθως τα γνωμικά που έχουν διδακτικό – ηθοπλαστικό χαρακτήρα. Από τη θανάσιμη πλήξη της κοινοτοπίας σώζονται κατά κανόνα τα αποφθέγματα των οποίων η μοραλιστική πρόθεση – γιατί μια τέτοια πρόθεση είναι σχεδόν σύμφυτη με το είδος – βρίσκεται καλά κρυμμένη πίσω από την περίτεχνη μάσκα του αμοραλισμού. «Κάποιος που μιλάει για λογαριασμό του» λέει ο Wilde, «είναι ελάχιστα ο εαυτός του. Δώστε του μια μάσκα και θα σας πει την αλήθεια».
    Ο ίδιος βέβαια δεν έβγαλε ποτέ τη μάσκα του δανδή, του εστέτ, του κυνικού, του αμοραλιστή. Ο αναγνώστης αυτού του βιβλίου, θα διαβάσει τα sayings του Oscar Wilde, τις ρήσεις του, ας πούμε, όπως ειπώθηκαν από δεκάδες προσωπεία ή personae – από τους ήρωες των έργων του εννοώ. […]
    Πολλά από τα sayings του Wilde έχουν μιαν αστραφτερή όψη και μια κατασκότεινη. Η άλλη όψη του ευφυολογήματος είναι ο σαρκασμός, η ανάποδη του χιούμορ είναι η πίκρα, κάτω από την παραδοξολογία κρύβεται η πρόκληση στην κοινή λογική, η ευλογοφάνεια καλύπτει την ειρωνεία και ο δανδισμός την ανατρεπτικότητα.

    Πηγή: Στοχασμοί - Oscar Wilde

    Γυναίκες

    • Με το κατάλληλο φόντο οι γυναίκες μπορούν να κάνουν τα πάντα. (Η βεντάλια της λαίδης Ουίντερμηρ)
    • Οι γυναίκες ποτέ δεν αφοπλίζονται με κοπλιμέντα. Οι άνδρες πάντα. Αυτή είναι η διαφορά ανάμεσα στα δύο φύλα. (Ένας ιδανικός σύζυγος)
    • Τίποτα σ’ αυτόν τον κόσμο δεν είναι τόσο ανάρμοστο για μια γυναίκα όσο μια αντικομφορμιστική στάση. (Η βεντάλια της λαίδης Ουίντερμηρ)
    • Φοβούμαι πως οι γυναίκες εκτιμούν τη σκληρότητα, την απόλυτη σκληρότητα περισσότερο από καθετί άλλο. Διαθέτουν εξόχως πρωτόγονα ένστικτα. Τις έχουμε απελευθερώσει, αλλά αυτές παραμένουν σκλάβες, αναζητώντας τον αφέντη τους, όπως πάντα. Τους αρέσει να ΄ναι υποταγμένες. (Το πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέι)
    • Οι γυναίκες ποτέ δεν ξέρουν πότε πέφτει η αυλαία. Ζητούν πάντα μιαν έκτη πράξη, κι ενώ το ενδιαφέρον του έργου έχει εξαντληθεί προτείνουν να το συνεχίσουν. (Το πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέι)
    • Το κλάμα είναι το καταφύγιο των άχαρων γυναικών και η καταστροφή των χαριτωμένων. (Η βεντάλια της λαίδης Ουίντερμηρ)
    • Όλες οι γυναίκες δίνουν μάχη με το θάνατο για να κρατήσουν τα παιδιά τους. Ο θάνατος, όντας άτεκνος, θέλει να μας τα πάρει. (Μια γυναίκα χωρίς σημασία)
    • Στις μέρες μας, περισσότερες γυναίκες γερνάνε από την πίστη των θαυμαστών τους παρά από οποιαδήποτε άλλη αιτία. (Ένας ιδανικός σύζυγος)
    • Απαιτείται μια απολύτως καλή γυναίκα για να κάνει κάτι απολύτως ηλίθιο. (Η βεντάλια της λαίδης Ουίντερμηρ)
    • Αν μία γυναίκα θέλει να κρατήσει έναν άνδρα, δεν έχει παρά να απευθυνθεί στη χειρότερη πλευρά του. (Η βεντάλια της λαίδης Ουίντερμηρ)
    • Προορισμός των γυναικών δεν είναι να μας κρίνουν αλλά να μας συγχωρούν όταν ε΄χουμε ανάγκη από άφεση αμαρτιών. Αποστολή τους είναι η συγχώρεση και όχι η τιμωρία. (Ένας ιδανικός σύζυγος)
    • Όλες οι γυναίκες γίνονται σαν τις μανάδες τους. Αυτή είναι η τραγωδία τους. Ο άνδρας όχι. Αυτή είναι η δική του τραγωδία. (Τι σημασία έχει να είναι κανείς σοβαρός)
    • Η γυναίκα είναι ένας αντάρτης, συνήθως σε εξέγερση κατά του εαυτού της. (Μια γυναίκα χωρίς σημασία)
    • Έχει τη θαυμάσια ικανότητα να θυμάται τα ονόματα των ανθρώπων και να ξεχνά τις φυσιογνωμίες τους. (Μια γυναίκα χωρίς σημασία)
    • Τίποτε δεν καταστρέφει ένα ειδύλλιο τόσο πολύ όσο η αίσθηση του χιούμορ στη γυναίκα. (Μια γυναίκα χωρίς σημασία)
    • Είκοσι χρόνια συναισθηματικής περιπέτειας κάνουν μία γυναίκα να μοιάζει με ερείπιο. Είκοσι χρόνια γάμου την κάνουν να μοιάζει με δημόσιο κτίριο. (Μια γυναίκα χωρίς σημασία)
    • Στην περίπτωση των σαγηνευτικών γυναικών, το σεξ είναι πρόκληση, όχι άμυνα. (Ένας ιδανικός σύζυγος)
    • Οι άνδρες θέλουν πάντα να είναι η πρώτη αγάπη μιας γυναίκας. Οι γυναίκες έχουν πιο εκλεπτυσμένο ένστικτο. Θέλουν να αίεναι το τελευταίο ειδύλλιο ενός άνδρα (Μια γυναίκα χωρίς σημασία)
    • Ω! μία μόνο πραγματική τραγωδία υπάρχει στη ζωή μιας γυναίκας. Το γεγονός ότι το παρελθόν της είναι πάντα ο εραστής της και το μέλλον της μονίμως ο σύζυγός της. (Ένας ιδανικός σύζυγος)
    • Οι γυναίκες μας μεταχειρίζονται όπως η ανθρωπότητα τους θεούς της. Μας λατρεύουν και μας ενοχλούν συνεχώς για να κάνουμε κάτι γι αυτές. (Ένας ιδανικός σύζυγος)
    • Ποτέ μη δωρίζεις σε μια γυναίκα κάτι, οτιδήποτε, που δεν μπορεί να φορεθεί το βράδυ. (Ένας ιδανικός σύζυγος)
    • Αυτό είναι το χειρότερο με τις γυναίκες: μας θέλουν πάντα καλούς. Κι αν είμαστε καλοί όταν μας συναντήσουν, δεν μας αγαπούν. Θέλουν να μας βρίσκουν αθεράπευτα κακούς και να μας αφήνουν απωθητικά καλούς. (Η βεντάλια της λαίδης Ουίντερμηρ)
    • Μου αρέσουν οι άνδρες με μέλλον και οι γυναίκες με παρελθόν. (Το πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέι)
     
    Last edited: 14 Μαϊου 2008
  4. llazouli

    llazouli Contributor

    Oscar Wilde: Απόσπασμα από: ''Η Μπαλάντα Της Φυλακής Του Ρήντινγκ''

    Κι όμως. Κάθε άνθρωπος σκοτώνει ό,τι αγαπά κι ας το ξέρει ο καθείς: άλλος μ' ερωτικά γλυκόλογα, ο δειλός με φιλί κι ο αντρείος με σπαθί.

    Ένας σκοτώνει την αγάπη του νέος, άλλοι όταν γερνάν, ένας τη πνίγει με τα χέρια του πόθου, άλλος με τα χέρια του πλούτου. Οι πιο συμπονετικοί τη μαχαιρώνουνε γιατί έτσι ο νεκρός παγώνει γρηγορώτερα.

    'Αλλοι αγαπούνε λίγο, άλλοι πιότερο, άλλοι πουλάνε τον έρωτα, άλλοι τον αγοράζουν, άλλοι σκοτώνουν με δάκρια κι άλλοι βουβά χωρίς στεναγμό, γιατί καθένας σκοτώνει ό,τι αγαπά. Κι όμως. Δε πληρώνουν όλοι τόσον ακριβά.
     
    Last edited: 15 Σεπτεμβρίου 2008
  5. Syrah

    Syrah Contributor

    Στοχασμοί - Oscar Wilde

    Άνδρες

    Όταν οι άνδρες σταματούν να λένε τι είναι γοητευτικό, παραιτούνται απ΄το να σκέφτονται τι είναι γοητευτικό. (Η βεντάλια της λαίδης Ουίντερμηρ)

    Οι άνδρες είναι τόσο δειλοι! Παραβιάζουν όλους τους νόμους του κόσμου και τρέμουν τη γλώσσα του. (Η βεντάλια της λαίδης Ουίντερμηρ)

    Οι σύζυγοι των πολύ ωραίων γυναικών ανήκουν στις εγκληματικές τάξεις. (Το πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέι)

    Ένας άνδρας μπορεί να είναι ευτυχισμένος με οποιαδήποτε γυναίκα – όσο δεν την αγαπάει. (Το πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέι)

    Κανένας τζέντλεμαν δεν έχει ποτέ χρήματα. (Τι σημασία έχει να είναι κανείς σοβαρός)

    Παραμένοντας μετ’ επιμονής άγαμος, ένας άνδρας μετατρέπεται σε διαρκή δημόσιο πειρασμό. (Τι σημασία έχει να είναι κανείς σοβαρός)


    Έρως και γάμος

    Σήμερα είναι εξαιρετικά επικίνδυνο για έναν σύζυγο να φροντίζει τη γυναίκα του μπροστά σε κόσμο. Κάνει πάντα τους άλλους να σκέπτονται ότι την δέρνει όταν είναι μόνοι. (Η βεντάλια της λαίδης Ουίντερμηρ)

    Στον έγγαμο βίο οι τρεις είναι συντροφιά και οι δύο κανένας. (Τι σημασία έχει να είναι κανείς σοβαρός)

    Όταν ερωτεύεται κανείς, αρχίζει πάντα εξαπατώντας τον εαυτό του και καταλήγει πάντα εξαπατώντας τους άλλους. Αυτό είναι που ο κόσμος αποκαλεί ρομαντική περιπέτεια. (Το πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέι)

    Υπάρχει πάντα κάτι το γελοίο στα συναισθήματα των ανθρώπων που πάψαμε ν’ αγαπούμε. (Το πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέι)

    Όταν μία γυναίκα ξαναπαντρεύεται το κάνει γιατί σιχαινόταν τον πρώτο της σύζυγο. Όταν ένας άνδρας ξαναπαντρεύεται το κάνει γιατί λάτρευε την πρώτη του γυναίκα. Οι γυναίκες δοκιμάζουν την τύχη τους, οι άνδρες ρισκάρουν τη δική τους. (Το πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέι)

    Το πραγματικό μειονέκτημα του γάμου είναι ότι μειώνει τη φιλαυτία. Και οι άνθρωποι που δεν είναι εγωιστές είναι άχρωμοι. Τους λείπει η ατομικότητα. (Το πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέι)

    Ο αριθμός των γυναικών του Λονδίνου που φλερτάρουν με τους συζύγους των, είναι σκανδαλώδης. Φαίνεται τόσο άσχημο. Είναι σαν να πλένεις τα καθαρά σου εσώρουχα μπροστά στα μάτια του κόσμου. (Τι σημασία έχει να είναι κανείς σοβαρός)

    Περίεργο, οι άχαρες γυναίκες ζηλεύουν πάντα τους άνδρες τους ενώ οι όμορφες ποτέ. (Μια γυναίκα χωρίς σημασία)

    Η αλληλοαπαγωγή με σκοπό το γάμο, είναι δειλία. Είναι αποφυγή του κινδύνου. Και ο κίνδυνος είναι τόσο σπάνιος στη σύγχρονη ζωή. (Μια γυναίκα χωρίς σημασία)

    Το να αγαπήσεις τον εαυτό σου είναι η αρχή ενός ισόβιου ειδυλλίου . (Ένας ιδανικός σύζυγος)
     
  6. Syrah

    Syrah Contributor

    Στοχασμοί - Oscar Wilde

    Νεότης και γήρας

    Θα ΄κανα τα πάντα σ΄αυτόν τον κόσμο για να ξαναβρώ τα νιάτα μου. Τα πάντα, εκτός απ’ το να δίνω εξετάσεις, να ξυπνώ νωρίς… (Το πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέι)

    Η νιότη χαμογελά χωρίς λόγο. Είναι από τις κυριότερες γοητείες της. (Το πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέι)

    Ένα καμένο παιδί αγαπάει τη φωτιά. (Το πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέι)

    Η πληκτικότης είναι η ανηλικίωση της σοβαρότητας. (Αφορισμοί και αποφθέγματα προς χρήσιν των νέων)

    Είναι κρίμα που στη ζωή μαθαίνουμε τα μαθήματά μας όταν δεν τα χρειαζόμαστε πια. (Η βεντάλια της λαίδης Ουίντερμηρ)

    Σε κάθε στιγμή της ζωής του, ένας άνθρωπος δεν είναι λιγότερο αυτό που πρόκειται να γίνει, από αυτό που υπήρξε. (De profundis)



    Οι άλλοι άνθρωποι

    Τίποτα δεν είναι τόσο εκνευριστικό όσο η αταραξία. Υπάρχει κάτι το θετικά κτηνώδες στην καλή διάθεση των περισσότερων σύγχρονων ανθρώπων. (Μια γυναίκα χωρίς σημασία)

    Είναι τελείως τερατώδης ο τρόπος με τον οποίο οι σημερινοί άνθρωποι γυρνούν από δω κι από κει λέγοντας πίσω από την πλάτη κάποιου πράγματα, απολύτως αληθινά. (Το πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέι)

    Οι περισσότεροι άνθρωποι είναι άλλοι άνθρωποι. Οι σκέψεις τους είναι γνώμες κάποιου άλλου, η ζωή τους είναι μίμηση και τα πάθη τους αποσπάσματα και περικοπές. (De profundis)

    Μόνο οι ρηχοί άνθρωποι χρειάζονται χρόνα για ν’ απαλλαγούν από ένα ισχυρό συναίσθημα. Ένας άνθρωπος με αυτοκυριαρχία μπορεί να τερματίσει μια λύπη τόσο εύκολα όσο και να εφεύρει μία ηδονή. (Το πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέι)

    Όταν οι άλλοι συμφωνούν μαζί μου αισθάνομαι πως έχω κάνει λάθος. (Η βεντάλια της λαίδης Ουίντερμηρ)

    Αυτό που ονομάζεται ανειλικρίνεια είοναι απλώς μία μέθοδος, με την οποία πολλαπλασιάζουμε την προσωπικότητά μας. (Ο κριτικός ως δημιουργός)



    Ήθη και θρησκεία

    Θλίβεται κανείς για την απώλεια και των χειρότερων συνηθειών του. Ίσως θλίβεται περισσότερο γι αυτές. Αποτελούν ένα τόσο ουσιώδες μέρος της προσωπικότητάς του. (Το πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέι)

    Μπορώ να αντισταθώ στα πάντα εκτός από τον πειρασμό. (Η βεντάλια της λαίδης Ουίντερμηρ)

    Όταν είμαστε ευτυχισμένοι, είμαστε πάντα καλοί. Αλλά όταν είμαστε καλοί δεν είμαστε πάντα ευτυχισμένοι. (Το πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέι)

    Η ηθική είναι μια στάση που υιοθετούμε απέναντι σε ανθρώπους τους οποίους αντιπαθούμε προσωπικά. (Ένας ιδανικός σύζυγος)

    Κάθετί γίνεται ευχαρίστηση αν το κάνει κανείς πολύ συχνά. (Το πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέι)

    Το συναίσθημα είναι ό,τι πρέπει για μια μπουτονιέρα. Αλλά το ουσιώδες για μια γραβάτα είναι το στιλ. Μια καλοδεμένη γραβάτα είναι το πρώτο σοβαρό βήμα στη ζωή. (Μια γυναίκα χωρίς σημασία)

    Η ομορφιά είναι μια μορφή Μεγαλοφυίας – ανώτερη από τη Μεγαλοφυία, γιατί δεν χρειάζεται ερμηνεία. (Το πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέι)

    Τι είναι κυνικός; Ένας άνθρωπος που γνωρίζει την τιμή κάθε πράγματος και την αξία κανενός. (Η βεντάλια της λαίδης Ουίντερμηρ)

    Πείρα είναι το όνομα που δίνουμε στα λάθη μας. (Η βεντάλια της λαίδης Ουίντερμηρ)

    Θυμήσου πως πρέπει να ‘μαστε ευγνώμονες που υπάρχουν σφάλματα για τα οποία ενδέχεται να κατηγορηθούμε αδίκως. (De profundis)

    Μπορώ να αντέξω τη βάναυση βία, αλλά η βάναυση λογική ειναι τελείως ανυπόφορη. Υπάρχει κάτι το αθέμιτο στη χρήση της. Χτυπάει κάτω απ΄τη διάνοια. (Το πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέι)

    Είμαστε όλοι στον υπόνομο, μερικοί από μας όμως κοιτάζουν τ΄ άστρα. (Η βεντάλια της λαίδης Ουίντερμηρ)

    Η φιλοπονία είναι πηγή πάσης ασχήμιας. (Αφορισμοί και αποφθέγματα προς χρήσιν των νέων)

    Κάθε επανάληψη είναι αντιπνευματική. (De profundis)

    Υπάρχει ένα στοιχείο πολυτέλειας στην αυτοεκτίμηση. Όταν κατακρίνουμε τον εαυτό μας αισθανόμαστε ότι κανείς άλλος δεν έχει το δικαίωμα να μας κατακρίνει. (Το πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέι)

    Ο συναισθηματισμός είναι η επίσημη αργία του κυνισμού. (De profundis)

    Δεν υπάρχει αμαρτία εκτός από την ηλιθιότητα. (Ο κριτικός ως δημιουργός)

    Ο μόνος τρόπος να απαλλαγείς από έναν πειρασμό είναι να ενδώσεις σ’ αυτόν. (Το πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέι)

    Σε έναν Ναό όλοι πρέπει να είναι σοβαροί εκτός από το αντικείμενο της λατρείας. (Μια γυναίκα χωρίς σημασία)

    Είναι προτιμότερο να είσαι όμορφος παρά καλός. Αλλά είναι προτιμότερο να είσαι καλός παρά άσχημος. (Μια γυναίκα χωρίς σημασία)
     
  7. hermis

    hermis Regular Member

    Το να επιτεθείς σε κάποιον που λέει ανοησίες είναι σαν να βλέπεις τον θανάσιμο εχθρό σου να πνίγεται σε ένα βάλτο και να βουτάς με ένα μαχαίρι.

    Κ. Ποπερ
     
  8. Apollyon

    Apollyon God's Demon Contributor

    Γελά ο μωρός, καν τι μη γελοίον η

    Μενανδρος
     
  9. Durcet

    Durcet In Loving Memory

    "Όποιος έχει τη μύγα μυγιάζεται"
     
  10. Emma

    Emma Contributor

    Μην τα βάζεις ποτέ με έναν βλάκα. Θα σε ρίξει στο επίπεδό του και θα σε νικήσει λόγω εμπειρίας.

    (I've learned this the hard way   )
     
  11. female

    female Contributor




    Επιστήμη και τεχνολογία



    * I thought scientists were going to find out exactly how everything worked, and then make it work better. I fully expected that by the time I was twenty-one, some scientist, maybe my brother, would have taken a color photograph of God Almighty — and sold it to Popular Mechanics magazine.

    Scientific truth was going to make us so happy and comfortable. What actually happened when I was twenty-one was that we dropped scientific truth on Hiroshima.



    Kurt Vonnegut




     
  12. DocHeart

    DocHeart Δυσνόητα Ευνόητος

    "Disbelief in magic can force a poor soul into believing in government and business."

    Tom Robbins