Απόκρυψη ανακοίνωσης

Καλώς ήρθατε στην Ελληνική BDSM Κοινότητα.
Βλέπετε το site μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας!

Η εγγραφή σας στην Online Κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να στείλετε προσωπικά μηνύματα σε άλλους χρήστες, να δημιουργήσετε το προσωπικό σας profile και photo albums και πολλά άλλα.

Η εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και δωρεάν.
Γίνετε μέλος στην Online Κοινότητα.


Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας, παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας.

Στοιχεία Ποινικού Κώδικα

Συζήτηση στο φόρουμ 'Κοινωνία' που ξεκίνησε από το μέλος dora_salonica, στις 11 Μαϊου 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Atroce_Libertina

    Atroce_Libertina Regular Member


    Μεταξύ άλλων, οι νόμοι, ψηφίζονται για να ερμηνεύονται ποικiλοτρόπως, ιδίως όταν διά της διατυπώσεώς τους παρέχουν τέτοιο περιθώριο και ως εκ τούτου, ενίοτε, να αναιρούνται. Τουτέστιν, οι νόμοι ψηφίζονται για να "σχολιάζονται", εφαρμοζόμενοι, κάθε φορά, αναλόγως της επίμαχης περιστάσεως, ήτοι των προβλεπομένων υπό μιας διατάξεως , της πράξεως αυτής καθ' εαυτής, των επιμέρους πραγματικών της στοιχείων, της προσωπικότητας και των πεπραγμένων του δράστη και του θύματος.

    "Ξύλινος", άκαμπτος νόμος, χωρίς δυνατότητα προσαρμογής σε πράγματα και πρόσωπα, δεν νοείται. Η δυνατότητα αυτή, της "προσαρμογής", παρέχεται είτε απευθείας, εκ των ρητά προβλεπομένων μιας διατάξεως, είτε διά της ερμηνείας και δη του "σχολιασμού" της υποστάσεώς της.

    Ως εκ τούτου, εκτός από σοφός, ο νομοθέτης, επιβάλλεται να είναι και διπλωμάτης, "υποχρεούμενος" να παραχωρεί, σε κάθε σχεδόν διάταξη, τα "παραθυράκια" της, σε τρόπο ώστε να διασφαλίζεται η παροχή στα ενδιαφερόμενα μέρη της δυνατότητας αναιρέσεως ή αντιστρόφως της δυνατότητας επιρρώσεως της υπάρξεως ή μη, παραβατικής συμπεριφοράς.

    Ένα από αυτά τα "παραθυράκια", παραδείγματος χάριν, το οποίο ευφυώς εντόπισε η αγαπημένη Syrah, συνιστά η έννοια των "χρηστών ηθών", η οποία προφανώς και ερμηνεύεται ποικιλοτρόπως, προφανώς και επιδέχεται "σχολιασμών", κυρίως (λόγω του πρακτικού αντικτύπου) από τους εκάστοτε εφαρμοστές (δικαστές) και τους εν γένει πραγματευόμενους διατάξεις νόμων (νομικούς κλπ), της δυνατότητας τούτης επιτηδευμένα εισφερθείσης εκ του νομοθέτη με μοναδικό σκοπό την εξασφάλιση της ελαστικότητας, ως προς την εφαρμογή του, ενός νομικού πλαισίου και την διατήρηση σε ισχύ της αρχής "περί ισότητας των όπλων", μεταξύ δήθεν θύματος και δήθεν δράστη.

    Σε κάθε αντίθετη περίπτωση, δεν θα υφίσταντο: δημοκρατικό καθεστώς, δικαιώματα κατηγορουμένου, αναλογική και ορθή εφαρμογή νομικού πλαισίου, απονομή δικαιοσύνης.
     
  2. Dolmance

    Dolmance Contributor In Loving Memory

    Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Στοιχεία Ποινικού Κώδικα

    Μόνον αφελείς ή κακοήθεις θα αποτολμούσαν να φορτώσουν την περίπου προσβλητική για τα χρηστά ήθη, καθ' ότι κομπορρημονούσα και αμετροεπή, αμάθεια τους και σε άλλους συνομιλητές, κατέχοντες, ωστόσο, νομικές γνώσεις απολύτως επαρκείς και αποδεδειγμένα αποτελεσματικές στα προσήκοντα fora. Η έκφραση 'στην πλειοψηφία μας' σώζει, δήθεν, τα προσχήματα αλλά δεν πείθει για την καλή προαίρεση όσων αρέσκονται σε 'πλαγιοκοπήσεις' και υπαινικτικές απρέπειες. Να διαβάσετε το δημοσίευμα #13.
    *A propos: Άλλο οι νόμοι και άλλο η νομολογία.
    Άλλο δε και η μπουρδολογία, στην οποία πήξαμε κατόπιν του γνωστού δήγματος.
     
    Last edited: 12 Μαϊου 2008
  3. dora_salonica

    dora_salonica Contributor

    Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Στοιχεία Ποινικού Κώδικα

    Μόνο αφελείς ΚΑΙ κακοήθεις θα χρησιμοποιούσαν αυτούς τους χαρακτηρισμούς για να κάνουν ακριβώς αυτό το οποίο κατηγορούν: την "πλαγιοκόπηση" και την υπαινικτική απρέπεια. Θα προσθέσω και το αδίκως. Και θα εξηγήσω αμέσως γιατί.

    Βασίζω την βεβαιότητα ότι υπάρχει ανεπάρκεια γνώσεων για την συζήτηση ΝΟΜΟΛΟΓΙΑΣ (ξέρω καλά τι λέω, όπως συνήθως, αυτη η διάθεση διαφάνηκε από τα ποστ της female και της Syrah καλέ τυφλέ μου φίλε κι εκεί εστίασα) στο γεγονός ότι γνωρίζω πολύ καλά τη σύσταση αυτού του φόρουμ καθώς και πολλά - πιο πολλά από όσα θα ήθελα - μέλη του φόρουμ. Τα γνωρίζω και προσωπικά, καθώς έως τώρα συμμετείχα σε πολλές συναντήσεις και κάνω παρέα με αρκετά άτομα και από Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Επομένως είμαι σε θέση να γνωρίζω το επίπεδο των γνώσεών τους, περισσότερο από ότι εσύ ενδεχομένως. Έχοντας δε ολοκληρώσει το δεύτερο έτος σπουδών στο τμήμα Νομικής του ΑΠΘ, αυτό που λέω δεν το λέω ελαφρά τη καρδία, εφόσον πήρα ήδη μία γεύση και κατάλαβα γιατί η Νομική ονομάζεται η Επιστήμη των επιστημών. Ήμουν σαφής σε αυτό που είπα, μίλησα για την πλειοψηφία και όχι για κάποια μεμονωμένα άτομα, τα οποία επίσης γνωρίζω και αν θέλουν μπορούν άνετα να συνομιλήσουν μεταξύ τους επί του θέματος, κι εμείς οι υπόλοιποι να ακούμε. Γι αυτό είπα εμείς, επειδή ξέρω ότι δεν ξέρω. Καλό θα ήταν να το έλεγαν και άλλοι αυτό. Αλλά αυτό δυστυχώς δεν διδάσκεται πλέον στα Ελληνικά σχολεία.

    Όσο για την απόδειξη περί ανικανότητας της πλειοψηφίας να συζητήσει αξιοπρεπώς την νομολογία, πρόσφατη συζήτηση περί συναινετικής βίας κατέδειξε το γεγονός της αμάθειας της πλειοψηφίας περί απλών νόμων του κράτους, πόσο μάλλον όταν αρχίσει κάποιος να μιλάει για ερμηνεία του νόμου ή για την απαραίτητη, πράγματι, ελαστικότητα των νόμων (το ποστ #13 όντως τα λέει καλά), ελαστικότητα που μπορεί να έχει ορθή ή μη χρήση, ανάλογα τις περιστάσεις, τους δικαστές, τους δικηγόρους, τα εμπλεκόμενα άτομα κ.ο.κ. Στο όνομα του δημοκρατικού καθεστώτος μπορεί η δικαιοσύνη να μην μπορέσει να απονεμηθεί, κάποιες φορές. Έτσι πάει.

    Dolmance, επιμένεις να κρίνεις εξ ιδίων τα αλλότρια. Επειδή εσύ έχεις επαρκείς γνώσεις δεν σημαίνει ότι τις έχει η πλειοψηφία. Επειδή εσύ βλέπεις τους άλλους ως αφελείς ή ως κακοήθεις, ή ως κακοπροαίρετους, αυτό δεν σημαίνει ότι είναι. Δεν υπαινίσσομαι τίποτε πέρα από το γεγονός ότι δεν εκτιμώ τον τρόπο με τον οποίο με κρίνεις χωρίς να με γνωρίζεις παρά ελάχιστα. Αν ενδιαφερόσουν αρκετά για τους γύρω σου, θα ήταν πολύ απλό να τους καταλάβεις διαβάζοντας τις απόψεις τους αμερόληπτα (κάτι για το οποίο σκίζεις τα ιμάτιά σου εδώ και καιρό, μα πως να είσαι αντικειμενικός κριτής ως ιστορικός όταν δεν είσαι ως συνομιλητής) αντί να τους βλέπεις μέσα από ένα φίλτρο αρνητικότητας, καχυποψίας και υπεροψίας. Τον εαυτό σου βλάπτεις παιδί μου.
     
    Last edited: 13 Μαϊου 2008
  4. blindfold

    blindfold Contributor

    Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Στοιχεία Ποινικού Κώδικα

    δεν 8α έλεγα ανεπάρκεια γνώσεων ,αλλά ανεπάρκεια διάθεσης για συζήτηση περί νομοθεσίας και αυτό επειδή η νομική και οι νόμοι είναι που σκότωσαν κάθε φιλόσοφο και κυνήγησαν κάθε προσπάθεια προς την πρωτοπορεία , όσες φορές ωφέλησαν αυτό το τόπο έγινε ,επείδη ήταν σημείο των καιρώ και δεν γινόταν αλλίως να πορευτεί η κοινωνία ...

    μην ορκίζεσε ότι ξέρεις το περισσότερο κόσμο εδώ μέσα και ακόμα πίο πολύ μην υποθέτεις για το καθένα μας ,θα πέσεις έξω

    [youtube][/youtube]
     
    Last edited by a moderator: 17 Απριλίου 2014
  5. dora_salonica

    dora_salonica Contributor

    @blinfold, δεν εννοώ ότι τους "ξέρω" με τη βιβλική έννοια 

    Ξέρω πολλά άτομα πάντως, και προσωπικά και συνομιλώ μαζί τους εδώ και καιρό και διαβάζω τις απόψεις τους με πολλή προσοχή. Γνωρίζω πλέον και το background πολλών από δω μέσα (ακαδημαϊκό ή μη) και σε μερικές περιπτώσεις πράγματι αυτό που υπέθετα δεν αντιστοιχούσε στην πραγματικότητα. Αυτό είπα. Ότι είναι λάθος να υποθέτουμε αν δεν γνωρίζουμε.
     
  6. Dolmance

    Dolmance Contributor In Loving Memory

    Απάντηση: Στοιχεία Ποινικού Κώδικα

    Αγαπητή Ντόρα, φαίνεται πως η σύγκρουση αποδίδει καρπούς. Είναι, εδώ και καιρό, το πρώτο δημοσίευμα σου στο οποίο αναγνωρίζω συνοχή και σταθερή αλλά μετριοπαθή υποστήριξη της άποψης σου - άσχετα αν την αποδέχομαι. Ας συνεχίσουμε έτσι, ακόμα και με πικάντικες αιχμές.
     
  7. dora_salonica

    dora_salonica Contributor

    Re: Απάντηση: Στοιχεία Ποινικού Κώδικα

    Πικάντικα είναι τα καλοπροαίρετα πειράγματα. Δεν θεωρώ τους χαρακτηρισμούς σου προς το άτομό μου ως κακοήθους και κακοπροαίρετης πικάντικες αιχμές. Και επομένως δεν έχω τη διάθεση να συνεχίσω αυτή την συζήτηση. Έτσι κι αλλιώς δεν έχω να συνεισφέρω κάτι άλλο στο συγκεκριμένο θέμα, πέρα από κάποιες νομικές γνώσεις σε εισαγωγικό επίπεδο και πέρα από τήν ισχύουσα νομοθεσία για την οποία θεώρησα καλό να πληροφορήσω τα μέλη του φόρουμ.

    Αλλά αυτό ας μην σταματήσει όσους μπορούν και θέλουν να καταθέσουν τις όποιες απόψεις τους, ακόμη και αν δεν είναι ειδήμονες σε τέτοια θέματα.
     
  8. underherfeet

    underherfeet πέρα βρέχει Contributor

    Ειναι ασφαλως ανοητο,αλλα και αλαζονικο να κρινουμε νομους και να συζητουμε περι νομολογιας οσοι απο μας δεν εχουμε το επιστημονικο υποβαθρο να κανουμε κατι τετοιο.
    Ειναι απο την αλλη πλευρα δικαιωμα μας να σχολιαζουμε και να κρινουμε την εφαρμογη των νομων και την απονομη της δικαιοσυνης ,οπως ασκειται απο τους λειτουργους της. Τα παραθυρακια και οι ασαφεις διατυπωσεις δεν οφειλονται παντα στις αγνοτερες προθεσεις του νομοθετη για ορθοτερη κατα περιπτωση απονομη δικαιοσυνης,πολυ περισσοτερο οταν δεν αναφερομαστε στον ποινικο κωδικα.
    Ασε που ειναι φορες που το δικαστηριο λειτουργει, αλλα η δικαιοσυνη ειναι απ'εξω...
     
  9. Apollyon

    Apollyon God's Demon Contributor

    Επειδη μαλλον δεν γινομαι αντιληπτος δεν γνωριζω γιατι ομως.Οταν λεω οτι δεν τιθεται θεμα σχολιου απεναντι σε ενα νομο ο οποιος εχει ψηφιστει εννος οτι μεχρι να αλλαξει τον δεχεσαι οπως ειναι.Καλος,κακος,στραβος,ισιος,αυτος ειναι.
     
  10. Atroce_Libertina

    Atroce_Libertina Regular Member


    Με συμπληρώνεις επί τω βελτίω. Είθε πάντα οι προθέσεις του νομοθέτη να ήταν αγνές και πρόσφορες για την ανάδειξη των δικαιωμάτων του κατηγορουμένου και την απόδειξη της αληθείας. Ωστόσο, πράγματι, ουκ ολίγες φορές, οι γενικευμένες - ασαφείς διατυπώσεις και τα "παραθυράκια" διατάξεων, οφείλονται σε νομικά αδικαιολόγητες παραδρομές και ακόμη περισσότερες φορές, ιδίως όσον αφορά σε κείμενα "φωτογραφικών" διατάξεων, σε εσκεμμένες παρεμβάσεις. Είναι και αυτός, είς εκ των λόγων, εξαιτίας των οποίων, όπως ορθως παρατηρείς, πλείστες όσες φορες η λειτουργία του δικαστηρίου συντελείται εν τη απουσία της δικαιοσύνης.
     
Thread Status:
Not open for further replies.