Απόκρυψη ανακοίνωσης

Καλώς ήρθατε στην Ελληνική BDSM Κοινότητα.
Βλέπετε το site μας σαν επισκέπτης και δεν έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες για τα μέλη μας!

Η εγγραφή σας στην Online Κοινότητά μας θα σας επιτρέψει να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα στο forum, να στείλετε προσωπικά μηνύματα σε άλλους χρήστες, να δημιουργήσετε το προσωπικό σας profile και photo albums και πολλά άλλα.

Η εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και δωρεάν.
Γίνετε μέλος στην Online Κοινότητα.


Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας, παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας.

O ρόλος της Ψυχής και του Σώματος

Συζήτηση στο φόρουμ 'Σεξ και Σχέσεις' που ξεκίνησε από το μέλος íɑʍ_Monkeץ, στις 26 Ιουνίου 2015.

  1. underherfeet

    underherfeet πέρα βρέχει Contributor

    I SING THE BODY ELECTRIC.
    Walt. Whitman
    1819–1892
    ...................

    O my Body! I dare not desert the likes of you in
    other men and women, nor the likes of the parts
    of you;
    I believe the likes of you are to stand or fall with the
    likes of the Soul, (and that they are the Soul )
    I believe the likes of you shall stand or fall with my
    poems—and that they are poems,

    Man's, woman's, child's, youth's, wife's, husband's,
    mother's, father's, young man's, young woman's
    poems;
    Head, neck, hair, ears, drop and tympan of the ears,
    Eyes, eye-fringes, iris of the eye, eye-brows, and the
    waking or sleeping of the lids,
    Mouth, tongue, lips, teeth, roof of the mouth, jaws, and
    the jaw-hinges,
    Nose, nostrils of the nose, and the partition,
    Cheeks, temples, forehead, chin, throat, back of the
    neck, neck-slue,
    Strong shoulders, manly beard, scapula, hind-shoulders,
    and the ample side-round of the chest.
    Upper-arm, arm-pit, elbow-socket, lower-arm, arm-
    sinews, arm-bones,
    Wrist and wrist-joints, hand, palm, knuckles, thumb,
    fore-finger, finger-balls, finger-joints, finger-nails,
    Broad breast-front, curling hair of the breast, breast-
    bone, breast-side,

    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

    Ribs, belly, back-bone, joints of the back-bone,
    Hips, hip-sockets, hip-strength, inward and outward
    round, man-balls, man-root,
    Strong set of thighs, well carrying the trunk above,
    Leg-fibres, knee, knee-pan, upper-leg, under leg,
    Ankles, instep, foot-ball, toes, toe-joints, the heel;
    All attitudes, all the shapeliness, all the belongings of
    my or your body, or of any one's body, male or
    female,
    The lung-sponges, the stomach-sac, the bowels sweet
    and clean,
    The brain in its folds inside the skull-frame,
    Sympathies, heart-valves, palate-valves, sexuality, ma-
    ternity,
    Womanhood, and all that is a woman—and the man
    that comes from woman,
    The womb, the teats, nipples, breast-milk, tears, laugh-
    ter, weeping, love-looks, love-perturbations and
    risings,
    The voice, articulation, language, whispering, shouting
    aloud,
    Food, drink, pulse, digestion, sweat, sleep, walking,
    swimming,
    Poise on the hips, leaping, reclining, embracing, arm-
    curving, and tightening,
    The continual changes of the flex of the mouth, and
    around the eyes,
    The skin, the sun burnt shade, freckles, hair,
    The curious sympathy one feels, when feeling with the
    hand the naked meat of the body,
    The circling rivers, the breath, and breathing it in and out,
    The beauty of the waist, and thence of the hips, and
    thence downward toward the knees,
    The thin red jellies within you, or within me—the bones,
    and the marrow in the bones,
    The exquisite realization of health;
    O I say, these are not the parts and poems of the Body
    only, but of the Soul,
    O I say now these are the Soul!
     
  2. íɑʍ_Monkeץ

    íɑʍ_Monkeץ Contributor

    Mind
    Body
    Heart
    & Soul

    In between.
    What the fuck does it really come down to? When you read between the lines & try your damnedest to make them all one.

    It's some sick game of helter skelter
    Somebody's gotta let me know.
    Have you figured it out?
    Has your mind stopped playing tricks on your heart which in turn makes your body strong and your soul free?

    I am roxy.
    I am puppy.
    I am human.
    I am dead.
    I am alive.

    I am everything.
    And nothing.
    All at once

    and that's okay..
    So pardon me, while I burst, and rise above the flame.
     
  3. dimfetishman

    dimfetishman Ζεις μονάχα μια φορά. Ενίοτε και καμία. Contributor

    Η ψυχή πάντα προηγείται, νομίζω. Επιτάσσει η αναστέλλει επιθυμίες και πράξεις και το σώμα ακολουθεί-εκτελεί. Όσο τουλάχιστον είναι υγιές.

    Η ψυχή συχνά λειτουργεί πέρα από κάθε λογική. Προτάσσει το συναίσθημα και πολλές φορές λειτουργεί αυθόρμητα, από ένστικτο. Άλλες φορές διαψεύδεται και άλλες δικαιώνεται.

    Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι χάρη σ'αυτήν τελικά ζούμε κάποιες στιγμές λίγο πιο έντονα. Άνθρωπος δίχως ψυχή είναι για μένα ένα μίζερο πλάσμα, που απλά πορεύεται στο πέρασμα του χρόνου... δίχως τόλμη, δίχως συγκινήσεις και πάθος.
     
  4. lizard_

    lizard_ his only purpose is A's pleasure

    δεν υπαρχει αυτο. δεν παιζει και ετσι και γιουβετσι... υπαρχει η το ενα η το αλλο με τα ρισκα και τις συνεπειες του.
     
  5. íɑʍ_Monkeץ

    íɑʍ_Monkeץ Contributor

    Οι λέξεις μιλούν το Σώμα… κι εκείνο Παρόν(!) δηλώνει εν τη απουσία του ( 
    by Μένη Κουτσοσίμου

    Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

    Στο μυαλό μου γυρίζουν τα λόγια του Έλληνα φιλοσόφου Παναγιώτη Κονδύλη: “Είναι καλό που το σώμα μου δεν μπορεί να διαπράξει όλες τις αμαρτίες του πνεύματός μου”.

    … Ή μήπως μπορεί;

    Στην ιστορική του διαδρομή, το Σώμα σηματοδοτείται με συμβολισμούς και προσεγγίσεις που το καθιστούν υποκείμενο ή αντικείμενο μιας ανταλλαγής – ενίοτε ταυτισμένης με τη σεξουαλικότητα αυτή καθεαυτή. Οριοθετείται, κομματιάζεται, παγιδεύεται, αρνείται την αμφισημία του, απελευθερώνεται, όπως η ψυχή.

    Ντύνεται το σώμα στην εποχή του… ξεθωριάζει… κουρνιάζει… ανθίζει… μυρίζει θάλασσα…

    Πώς η εικόνα του επηρεάζει τον ψυχισµό σου;

    Θυμάται το σώμα, ό,τι το μυαλό έχει λησμονήσει για να σε προστατέψει από την οδύνη και τη νοσταλγία… Ναι, το σώμα έχει Μνήμη.

    Τι συναισθήματα σου δημιουργούνται στη γύμνια σου, μπροστά στον καθρέφτη;

    … με ρωτάς αν είναι υπόλογο της σημειολογίας του;

    ΝΑΙ ΕΙΝΑΙ,

    … “γιατί και η γυμνότητα, όταν πιστεύει κανείς στο Φως, είναι ρούχο” (Ν. Βρεττάκος).

    Πώς νιώθει σήμερα το Σώμα;

    Είθισται να προστάζεται εξ’ ολοκλήρου σε μία σκηνοθετημένη πράξη ευνουχισμού του σε μονότονη εκδοχή. Στολισμένο με κάθε είδους καλλωπιστικό – αλυσίδες, βραχιόλια, χαϊμαλιά, δέρματα, κουδούνια – παραμένει εκκωφαντικά ανούσιο και ταλαιπωρημένο. Παντού το ίδιο σενάριο. Η άλλοτε ερωτογόνος λειτουργία του στριμώχνεται στον όρο ερωτική, παλινδρομώντας υποβιβασμένη στις ελλείψεις του. Η αντίφαση του γυμνού με το επιδέξια καλυμμένο συμβάλει απροκάλυπτα στον προσδιορισμό του φετίχ. Η άκρη του καλσόν στο μηρό, η αλυσίδα στη μέση, το περιλαίμιο, στην υπηρεσία συμβόλων που προσδίδουν σκηνοθετικά τη θετική τους υπόσχεση. Θα συμφωνήσουμε πιστεύω στο εξής, ότι αυτό που φετιχοποιείται εν τέλει δεν είναι ποτέ το προϊόν-εμπόρευμα αυτό καθεαυτό, αλλά η μορφή της ανταλλακτικής αξίας του και το ισοδύναμό της. Κατά τρόπο τέτοιο, το σώμα λατρεύεται ως αξιοθέατο, φορτίζεται ερωτικά και παγιδεύεται στην ίδια του την εικόνα… υποδουλώνεται… σε μία εποχή που δεν έχει δέρμα… έχει όλα τα άλλα.

    Στην ψυχολογία, η έννοια της εικόνας του σώµατος σχετίζεται µε την αντίληψη του ανθρώπου για την εξωτερική του εµφάνιση και την ελκυστικότητα που ασκεί, ας απόρροια των κοινωνικών του εμπειριών και της ιδιοσυγκρασίας του. Δεν πρόκειται απαραίτητα για την εικόνα της ψυχής του, δεν συνεπάγεται το ένα το άλλο, ούτε όμως και για την εικόνα που ο περίγυρος του αποδίδει. Πρόκειται για μία έννοια, υποκειμενική, δυνητική και κυμαινόμενη, αναλόγως διάθεσης και περιβαλλοντικών μεταβλητών… σαν ένα σπάνιο βιολί, φυλαγμένο προσεκτικά στη θήκη του.

    Είναι πράγματι το σώμα ένα πεδίο μάχης; Ιστορικά ναι, όπως αποδεικνύεται…

    Η διαδρομή του στο χρόνο χτυπήθηκε σημαντικά και συνεχίζει να αιωρείται στο κενό. Στην Αρχαιότητα, ο Σωκράτης σκιαγράφησε το σώμα ως εμπόδιο της ψυχής, ο Πλάτωνας, ως τον τάφο της, ο Αριστοτέλης αρνήθηκε το μεταξύ τους δυϊσμό, καθώς η αμοιβαία σχέση αλληλεξάρτησης έχει ως αποτέλεσμα τη μη δυνατή συνύπαρξη κάθε ψυχής, σε κάθε σώμα. Η Κυρηναϊκή Σχολή και οι οπαδοί της, οι Ηδονικοί, θεωρούσαν ύψιστο αγαθό την ηδονή που πηγάζει από το σώμα και τις αισθήσεις του, ως φυσικό και νόμιμο κριτήριο της ανθρώπινης ζωής και βασική επιδίωξη κάθε ζωντανού όντος. Στο Μεσαίωνα, το σώμα ετίθετο κάτω από την απόλυτη εξουσία της θρησκείας, η οποία το αντιμετώπιζε ως επικίνδυνο, λόγω του ότι δεν αποτελούσε απόλυτο αντικείμενο ορθολογικού της ελέγχου. Στην Αναγέννηση, έρχεται η ανακάλυψη εκ νέου του σώματος, από την Ιταλία τον 14ο αιώνα, αποκτώντας μία ιδιωτική φύση που ήταν κλειστή προς τον κόσμο και ολοκληρωμένη στην υπόστασή της. O Καρτέσιος ή Ντεκάρτ, ως ο ιδρυτής της μοντέρνας φιλοσοφίας, με πρωταρχική αρχή της φιλοσοφίας του το “Cogito, ergo sum” – “Σκέφτομαι άρα υπάρχω” – εξέλαβε το Εγώ, το πνεύμα, ξεχωριστά από το σώμα, το οποίο αντιλήφτηκε ως μια μηχανή φτιαγμένη από σάρκα και οστά. Φτάνοντας στον 18ο αιώνα, όπου το κυρίαρχο μοντέλο εξέφραζε πως ο τρόπος ζωής και η κοινωνική θέση συνδέονται στενά με τις όποιες ατομικές σωματικές ικανότητες.

    Και σήμερα; Τι συμβαίνει σήμερα;

    Η φαινομενολογία επιχείρησε την ανάδειξη της υποκειμενικής διάστασης του ανθρώπινου σώματος, ως μέσου συγκρότησης των κοινωνικών σχέσεων. Το σώμα δεν είναι μόνο αντικείμενο αλλά και υποκείμενο, ένα πλαίσιο μέσω του οποίου το άτομο βιώνει εμπειρίες, αντιλαμβανόμενο τις πληροφορίες από τον εξωτερικό κόσμο.

    Ωραία, κοίταξε γύρω σου, σε προκαλώ… Τι νιώθεις ότι του συμβαίνει;

    Η δική μου απάντηση στην ερώτηση… χάνει την ολότητά του, κατακερματίζεται σε μικρά κομμάτια που αποτελούν αντικείμενο επέμβασης.

    Ως αντικείμενο τεμαχίζεται σε απομονωμένα μέρη -μάτια, μύτη, ζυγωματικά, στήθος, κοιλιά- με σκοπό τον επαναπροσδιορισμό της απεικόνισης των “ελαττωματικών” περιοχών, σύμφωνα με το κοινωνικό ιδεώδες της ομορφιάς. Τυλίχτηκε σε τόσο σφιχτά ενδύματα, κάτω από υφασμάτινα στρώματα, που έπαψε να αναπνέει, ασφυκτιά.

    Ως υποκείμενο, καλείται να χρησιμοποιήσει τις όποιες διαδικασίες προβλέπονται, για τη διατήρηση της καλής εμφάνισης, φυσικής κατάστασης και απόδοσής του, προγραμματίζοντας αντιστοίχως το σέρβις του. Και καθώς όλα συνδράμουν προς την ανανέωση και τη διατήρηση της βελτιωμένης εικόνας από τον κάτοχό του, μετατρέπεται σε αντικείμενο χειραγώγησης μιας βιοπολιτικής οικονομίας, όπου οι νέες πρακτικές, όπως οι δίαιτες και η άσκηση, διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παραγωγή πειθαρχημένων σωμάτων… αυτομαστιγώνεται.

    Για τις αντιρρήσεις, ένας απολογισμός.

    Το σώμα μετατρέπεται πλέον σε καθρέφτη του εαυτού και της πειθαρχημένης ατομικότητας, κατέχοντας το ρόλο σχεδίου εργασίας (project) με τον κάτοχό του να το αναστοχάζεται και αναλόγως να παρεμβαίνει. Η επεξεργασία αυτή και η εκ νέου ρύθμιση μέσω των πρακτικών τροποποίησης που έχουν κατακλύσει την ελεύθερη αγορά, παίρνουν τη μορφή αγαθών προς κατανάλωση μετατρέποντας τις επιθυμίες και τις ανάγκες του σώματος σε εμπόρευμα. Η διατήρηση του εαυτού και η διαχείριση των εντυπώσεων γίνονται το επίκεντρο της προσοχής, καθιστώντας το τόπο πολιτικής διαμάχης και αντικείμενο πολιτικής διεκδίκησης.

    Ποιος/α αναγνωρίζει τον εαυτό του μέσα στο προβαλλόμενο είδωλο; Με άλλα λόγια, πώς επιδρά στον ψυχισµό ο “καθρέφτης”;

    Πώς ανακαλύπτει κανείς το σώμα του, όταν στην αρχή λέει “αυτό είναι το χέρι μου” ή “να η μύτη μου”, χτίζοντας σταδιακά τον αυτοερωτισμό του στην επένδυση των οργάνων και στη συνέχεια κοιτάζοντας το είδωλό του να νιώθει χοντρή/ός, με δυσανάλογα πόδια σε σχέση με το υπόλοιπο σώμα ή με πεσμένο στήθος; Κι όσο περνά ο καιρός, να νιώθει αυτή την επικινδυνότητα στο πετσί του… “νιώθω ένα πόνο να με διαπερνά”… να απειλεί και να απειλείται, ξεπερνώντας τα όρια της κοινωνικής ευπρέπειας.

    Ειδωμένο ταυτόχρονα ως ιδιωτικό και δημόσιο αντικείμενο, εσωκλείει αναπαραστάσεις που συνδέονται τόσο με το ψυχολογικό όσο και με το κοινωνικό και πολιτισμικό πεδίο. Πρόκειται λοιπόν για μία “διπλή παγίδα”, καθώς η βιωμένη υποκειμενικότητα στερείται εννοιακού κοινωνικού πλαισίου, ενώ το “αντικειμενικοποιημένο” κοινωνικό δεν δύναται να αφουγκραστεί και να νιώσει το ανθρώπινο βίωμα.

    Γιατί σας τα λέω όλα αυτά ένα ανοιξιάτικο βραδινό;

    Η χειραγώγηση του ανθρώπινου σώµατος είναι γεγονός.

    Ο εστιασµός στην εξωτερική εµφάνιση γίνεται αυτοσκοπός.

    Το “σώµα” γίνεται συνώνυµο “του εαυτού”, προσδίδοντας στον κάτοχό του το εισιτήριο για κοινωνική και προσωπική αποδοχή, εκεί που συναντάται το ναρκισσιστικό στοιχείο που αποζητά να γίνει το επίκεντρο της προσοχής των καιρών μας.

    Πόσο παράδοξο όμως το timing… σε μία εποχή που η αντιπαράθεση άσχημου – ωραίου, δεν έχει πλέον καμία αισθητική αξία.

    Υστερόγραφο:

    Μην εμπιστεύεστε τα είδωλά σας, η καρδιά τους χτυπάει δεξιά.

    (Ο καθρέφτης, Γιάννης Ποταμιάνος, 14 Αυγούστου 2009)
     
  6. SAP

    SAP η καλή νοικοκυρά είναι δούλα και κυρά Contributor

    Το σωμα. Τα πραγματα ετσι οπως τα αντιλαμβανομαστε εστω ξεκινουν απ το σωμα. Αν δεν μπορεις να αισθανθεις το σωμα σου (κ δεν εννοω μονο φυσικα) τοτε εισαι περα κ μακρια απ τον εαυτο σου. Η ψυχη με λιγα λογια θεωρω εγω οτι απελευθερωνεται μονο οταν εχει να κανει με ενα σωμα που εχει συνειδητοποιησει τα ελαττωματα του , τις αναγκες του και τις αρετες του.
     
  7. Αγαπώ και φροντίζω το σώμα μου, αλλά δεν το υπηρετώ.
    Ικανοποιώ τις ανάγκες του, όπως ενός αλόγου.
    Το σώμα μου με υπηρετεί.